|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hopper de over lilla/adventTja, vi semipynter fortløpende fra 1. desember og frem mot jul.
|
|
|
|
#82 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventIkkje så glad i lilla. Vi pyntar litt før jul ja, og det kjem gradvis opp i løpet av desember.
|
|
|
#83 |
|
|
Sv: Hopper de over lilla/adventEg pynter med lilla,kvitt og sølv til advent. Det vert ikkje so mykje, men litt lys og stjerne. Til jul blir det kvitt, sølv og litt rødt. Eg synest ikkje rød er særleg fin, og er ikkje glad i nisser. BM: Sær og vanskeleg.
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hopper de over lilla/adventForskjellen er vel bare at man går over til jul tidligere og forlenger perioden. Julaften blir stas for det, altså.
|
|
|
#85 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg er ikke så opptatt av hverken advent eller jul, så barna får rå. De presser meg til å pynte litt hver dag, og det går i både lilla og rødt.
|
|
|
#86 |
|
|
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg pynter ikke til jul nå, men likevel er det jo ikke pynten som skaper julemagi. Hadde vi delt ut gaver og spist pinnekjøtt hver dag hele desember, hadde det blitt noe annet.
|
|
|
|
#87 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hopper de over lilla/adventI stua er det lilla og hvitt nå (lys og duker), men på kjøkkenet har jeg hengt opp de røde julegardinene, og har røde lys. Det er en del rødt der fra før, så det blir best sånn. På kommoden i gangen står det et rødt hus med lys i, samt to røde telysestaker. Selv om det er litt rødt her, sparer vi nisser og resten av hardcorepyntinga til 22. desember. Juletre og juleduker 23.
|
|
|
#88 |
|
er her
|
Sv: Hopper de over lilla/adventEr veldig glad i lilla, så her er det lilla/hvit/sølv fra i kveld eller i morgen. Det julerøde kommer på lillejulaften, med muligens noen små drypp før det, får se.
|
|
|
|
#89 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg hopper ikke over advent nei, men dagens luftetur med hunden avslører at mange tjustarter den, det var sterjerner med lys i i mangt et vindu i dag, i min tradisjon skal disse tennes første SØNDAG i advent, ikke første LØRDAG, så jeg skal henge opp stejrne vår i kveld, så tenner vi den i morgen tidlig.
|
|
|
#90 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hopper de over lilla/adventJeg klarte ikke å holde meg og pyntet i går.
|
|
|
#91 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hopper de over lilla/adventVi pynter til jul med rødt og nisser og hva har du fra begynnelsen av desember. Skal rote fram fra kjelleren idag eller imorgen. Her er det jul hele desember.
|
|
|
#92 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hopper de over lilla/advent
Åh, jo, jeg husker veldig godt det magiske med pynten da jeg var lita. Vi hadde spesielle nisser eller annen pynt som måtte fram, og som måtte stå på et bestemt sted. Mamma hadde opp mye av pynten om kvelden lille julaften, etter at vi hadde lagt oss, og noe av det aller mest Magiske, med stor M, var å stå opp om morgenen og tasse rundt i huset og se på julepynten, huske igjen alt fra året før, konstatere at den lille taustigen med tre små nisser hang på plassen "sin", klokkestrengen på døra, mannen og kona der de skulle stå, de to små musene på kommoden ... og kanskje oppdage noe nytt. Jo, for meg var pynten så absolutt med på å skape julemagi.
|
|
|
#93 |
|
Epikur
|
Sv: Hopper de over lilla/adventPynten er halve magien, maten resten og derfor må det ventes. Pynten er full av minner og symbolikk, det er en veldig andektig stund.
|
|
|
#94 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hopper de over lilla/adventJa, pynten er veldig viktig, og alt må være som før. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hopper de over lilla/adventMen altså pynten kan være magisk selv om den kommer frem før lille julaften. Bare spør barna mine.
|
|
|
|
#98 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hopper de over lilla/adventLilla lys har vi vel ikke hatt siste 15 åra, i år er de beige i hvit stake, nyinnkjøpt fra Kahler.
|
|
|
#99 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hopper de over lilla/adventKan vi ikke la være å 'krangle' om dette da? |
|
|
|