Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-13, 08:47   #21
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?

Jeg har tre store like kalendere med store lommer til å putte pakkene i. Men en del pakker går likevel ikke oppi lommene, litt irriterende. Men kom til å tenke på om ikke IKEA har slike stål strenger med klyper.? De kunne muligens jeg tenkt meg. Tror jeg har sett det et sted!?

Gammel 28-10-13, 01:16   #22
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Gir denne en dytt...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 10:20   #23
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Mine har en nisse kjøpt i en husflidsbutikk. Den er vel 25 cm lang. Jeg har flettet et tau av grov hyssing og flettet inn 24 små ringer. Nissen henges på veggen og "holder" tauet med pakkene på. Litt av vitsen med pakkekalender er jo å se at det minker, så det er viktig å få fram alle pakkene med en gang. Synes jeg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 10:21   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare 48 pakker som skal opp, og vi henger dem i gardinstangen over den ene karnappen.

Gammel 28-10-13, 10:22   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I det forrige huset vårt hang jeg opp pakkene på spikre i åpningen mellom stuene. I nyhuset henger jeg dem på trappegelenderet. Ingen fænsi kalender her, altså. Jeg pakker dem gjerne inn i gråpapir med rød tråd rundt og skriver på datoen med svart tusj. Her er det bare 24 pakker da, barna deler kalender.

Gammel 28-10-13, 10:26   #26
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det enkleste må vel være å bare la de ha hver sin kakeboks e.l. og så legger du en pakke i boksen hver dag?

Jeg synes dette blir veldig rart, hele poenget er jo å telle ned til noe, ikke å få en vilkårlig pakke hver dag i desember. Så jeg har alltid funnet en måte å henge den opp på. Hvordan jeg skal gjøre i år, vet jeg ikke.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 10:27   #27
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Poden har de siste årene hatt pakkekalenderen i en hvit kurv. Foran der står en julenisse med klosser som viser datoen. Det blir nok slik i år også.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 12:44   #28
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi har brodert kalender til alle tre, vet ikke helt hvor de skal henge ennå, men i år skal de opp.

Gammel 28-10-13, 13:46   #29
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har brodert kalender som de skal dele på. Får se etter jeg er ferdig med å pakke inn om det blir korte snorer eller lange snorer som går til en kurv på gulvet.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 00:52   #30
Nordlys
Nybegynner

Nordlys sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
Nordlys har et hav av muligheter foran seg
Standard

For mange år siden broderte jeg en adventskalender, og før vi fikk barn pleide mannen min å få pakker på den. Nå har vi to jenter, og de er veldig tette i alder. Adventskalenderen henger bare til pynt - for det er uaktuelt å brodere en til . En annen ting er at det aldri hadde gått bra å ha så mange pakker hengende oppe på en gang - de hadde garantert blitt åpnet første dagen . I stedet henger jeg opp to gaver i gardinstanga på kjøkkenet. Og barna tror at det er nissen som har vært der om natten (eller om dagen mens vi var borte) og hengt dem opp.

Nordlys er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 01:21   #31
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hatt 72 gaver de siste årene. Har brukt gelenderet til trappen og spent opp tre snorer horisontalt. Har kjøpt ferdig nummerte klesklyper på snor på Living.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 09:18   #32
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kjøpt en kalender i metall, et hjerte med 24 kroker på. Den ble kjøpt på Kid, og jeg har sett at de har i år også. Nille har også en tilsvarende i år.

Gammel 06-11-13, 20:02   #33
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

isola: Hvor/hvordan henger du opp noe slikt? Jeg har ikke lyst til å lage hull i veggen for noe som bare skal henge oppe en måned.

Gammel 06-11-13, 21:18   #34
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes dette blir veldig rart, hele poenget er jo å telle ned til noe, ikke å få en vilkårlig pakke hver dag i desember. Så jeg har alltid funnet en måte å henge den opp på. Hvordan jeg skal gjøre i år, vet jeg ikke.

Jeg har kalender til begge gutta hvor alt er hengt opp i "hjemmesydde" tekstilposer (det er ikke jeg som har sydd dem, men ei jeg kjenner), men det hender at jeg tenker at kakeboksgreia hadde vært en god ide. Kjapt og greit. Jeg tro ikke alle som har kalender tenker på det som en nedtelling, og at en kalender da bare er "en vilkårlig pakke" hver dag i desember for dem det gjelder.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 21:26   #35
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

isola: Hvor/hvordan henger du opp noe slikt? Jeg har ikke lyst til å lage hull i veggen for noe som bare skal henge oppe en måned.

Nå har jeg ikke bestemt meg for hvor den skal henge her vi bor nå, men før har den byttet plass med to bilder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.