|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Jeg har tre store like kalendere med store lommer til å putte pakkene i. Men en del pakker går likevel ikke oppi lommene, litt irriterende. Men kom til å tenke på om ikke IKEA har slike stål strenger med klyper.? De kunne muligens jeg tenkt meg. Tror jeg har sett det et sted!?
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Mine har en nisse kjøpt i en husflidsbutikk. Den er vel 25 cm lang. Jeg har flettet et tau av grov hyssing og flettet inn 24 små ringer. Nissen henges på veggen og "holder" tauet med pakkene på. Litt av vitsen med pakkekalender er jo å se at det minker, så det er viktig å få fram alle pakkene med en gang. Synes jeg. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Jeg har bare 48 pakker som skal opp, og vi henger dem i gardinstangen over den ene karnappen.
|
|
|
|
#25 |
|
ctrl+z
|
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?I det forrige huset vårt hang jeg opp pakkene på spikre i åpningen mellom stuene. I nyhuset henger jeg dem på trappegelenderet. Ingen fænsi kalender her, altså. Jeg pakker dem gjerne inn i gråpapir med rød tråd rundt og skriver på datoen med svart tusj. Her er det bare 24 pakker da, barna deler kalender.
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?
Jeg synes dette blir veldig rart, hele poenget er jo å telle ned til noe, ikke å få en vilkårlig pakke hver dag i desember. Så jeg har alltid funnet en måte å henge den opp på. Hvordan jeg skal gjøre i år, vet jeg ikke.
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Poden har de siste årene hatt pakkekalenderen i en hvit kurv. Foran der står en julenisse med klosser som viser datoen. Det blir nok slik i år også. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
er her
|
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Vi har brodert kalender til alle tre, vet ikke helt hvor de skal henge ennå, men i år skal de opp.
|
|
|
|
#29 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Vi har brodert kalender som de skal dele på. Får se etter jeg er ferdig med å pakke inn om det blir korte snorer eller lange snorer som går til en kurv på gulvet. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
![]() |
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?For mange år siden broderte jeg en adventskalender, og før vi fikk barn pleide mannen min å få pakker på den. Nå har vi to jenter, og de er veldig tette i alder. Adventskalenderen henger bare til pynt - for det er uaktuelt å brodere en til |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Jeg har hatt 72 gaver de siste årene. Har brukt gelenderet til trappen og spent opp tre snorer horisontalt. Har kjøpt ferdig nummerte klesklyper på snor på Living. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kakemonster
|
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Jeg har kjøpt en kalender i metall, et hjerte med 24 kroker på. Den ble kjøpt på Kid, og jeg har sett at de har i år også. Nille har også en tilsvarende i år.
|
|
|
|
#33 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?isola: Hvor/hvordan henger du opp noe slikt? Jeg har ikke lyst til å lage hull i veggen for noe som bare skal henge oppe en måned.
|
|
|
#34 |
|
trøtt
|
|
|
|
#35 |
|
Kakemonster
|
Nå har jeg ikke bestemt meg for hvor den skal henge her vi bor nå, men før har den byttet plass med to bilder.
|
|
![]() |
|
|