Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vet folk ikke henger på FP når ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 16:33   #81
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vet folk ikke henger på FP når ...

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg har forresten mange uavklarte plagg hjemme til både meg og mine, og jeg kjenner jeg kan leve bra med det.

Acryl for eksempel. Jeg får alltid angst hvis jeg har glemt å sjekke acryl-innholdet i klærne før jeg går på FP-treff.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 16:45   #82
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg var ganske ny på FP snudde jeg meg etter alle med OM-klær på gata og tenkte at de sikkert var på FP.

Gammel 09-10-13, 16:46   #83
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

:sporer på:

...man får kommentarer på ord og uttrykk som man har plukket opp her inne. Fullstendig ukjent stammespråk, kaller broren min det.

.

Nå kommer jeg ikke på noen ord eller uttrykk jeg har fått herfra, men det er sikkerten hel haug. Har du noen eksempler? :nysgjerrig:

Gammel 09-10-13, 17:16   #84
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

... du på pauserommet irriterer deg over alternativgjøker som ikke vaksinerer ungene sine (siden du leser en artikkel om temaet) og hører tvers over bordet "Ja, jeg vil i hvertfall ikke sprøyte gift i ungene mine!" og den påfølgende "Hver og en må få velge det som er best for SEG!" Da klarte jeg ikke holde kjeft, altså....

... du diskuterer time out med en kollega (i barnehage!!) og får høre "Jamen så lenge det virker, så må det vel være greit? De lærer jo av det, lizzm!"

... du diskuterer KRLE-faget, skolegudstjenester og ligendne og får høre "Jeg lærte nå trosbekjennelsen utenat jeg, og har gått på alle gudstjenester, men ble ikke kristen for det. Det skader vel ikke?" *teller til ti*

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 18:12   #85
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Nå kommer jeg ikke på noen ord eller uttrykk jeg har fått herfra, men det er sikkerten hel haug. Har du noen eksempler? :nysgjerrig:

De jeg kommer på i farta, er pøntehubro og kjøttbleie

Gammel 09-10-13, 18:45   #86
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine fine kjøttbleia!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 18:59   #87
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Der er jeg en alien. Det begynner vel å bli 15 år siden jeg ble påtvunget den første Harry Potter-boka av en kollega, og jeg er fortsatt enig med meg selv (25) i at det er for barn.

Du er unntaket som bekrefter regelen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 19:52   #88
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker heller ikke fantasy. Verken på film eller i bøker.

Gammel 09-10-13, 20:31   #89
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Den viktigste lærdommen fra FP er å bruke punktum før smiletegn. Enhver som ikke gjør dette puttes i boksen uvitende tosk som burde skaffe seg litt kunnskap.

Gammel 09-10-13, 21:44   #90
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Harry Potter opplever jeg også som ment for barn, men type bok-/filmopplevelse som godt kan deles med voksne. Jeg har hatt stor glede av både bøker og filmer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:46   #91
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

De jeg kommer på i farta, er pøntehubro og kjøttbleie

... og hva _har_ du.

Gammel 09-10-13, 22:52   #92
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

... og hva _har_ du.

Dette uttrykket er altså så veldig oppbrukt her inne nå. Nesten like oppbrukt som 'virkelig'.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 22:53   #93
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Den viktigste lærdommen fra FP er å bruke punktum før smiletegn. Enhver som ikke gjør dette puttes i boksen uvitende tosk som burde skaffe seg litt kunnskap.

Dette lærte jeg også her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 23:03   #94
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Han reagerte blant annet på at jeg en periode krydret facebookinnleggene mine med :insert-smileyen-jeg-ønsket-meg:.

Datapunkt er også et begrep jeg har plukket opp her inne. Og det å avslutte en setning med Virkelig. Dessuten har jeg lært meg å "snille" i virkeligheten. Da smiler jeg og sier mhm på en måte som barn og mann vet at betyr "nå syns jeg du er ganske teit".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 23:06   #95
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dere - synes ikke dere også at FP har blitt mer laidback med årene? Er vi ikke blitt mindre perkfete? Det synes jeg. Mye mindre pirking på skrivefeil, med mindre det er en morsom en. Det er blitt lov å si at man brukte fem tusen spenn på støvletter, og det er ingen som piper om man ikke spiser økologisk. (Eller er det bare jeg som har lullet meg inn i min sjuskestue, og tror alle andre fulgte etter? ) Vi er vel fortsatt opptatt av barnesikring og bursdagsfester, men ellers er det vel ikke så stramt som det var? Vi har jo til og med en haug med folk som tilstår å stemme borgerlig!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 23:30   #96
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Men dere - synes ikke dere også at FP har blitt mer laidback med årene? Er vi ikke blitt mindre perkfete? Det synes jeg. Mye mindre pirking på skrivefeil, med mindre det er en morsom en. Det er blitt lov å si at man brukte fem tusen spenn på støvletter, og det er ingen som piper om man ikke spiser økologisk. (Eller er det bare jeg som har lullet meg inn i min sjuskestue, og tror alle andre fulgte etter? ) Vi er vel fortsatt opptatt av barnesikring og bursdagsfester, men ellers er det vel ikke så stramt som det var? Vi har jo til og med en haug med folk som tilstår å stemme borgerlig!

Fnis. Da jeg registrerte meg her for hundre år siden turde jeg ikke å bruke smileyer i presentasjonsinnlegget. Her inne måtte en nok være seriøs og veldig ordentlig trodde jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 00:55   #97
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Han reagerte blant annet på at jeg en periode krydret facebookinnleggene mine med :insert-smileyen-jeg-ønsket-meg:.

Datapunkt er også et begrep jeg har plukket opp her inne. Og det å avslutte en setning med Virkelig. Dessuten har jeg lært meg å "snille" i virkeligheten. Da smiler jeg og sier mhm på en måte som barn og mann vet at betyr "nå syns jeg du er ganske teit".

Åh, snilling trur eg at eg må legge meg til. Det høyres veldig virkningsfullt ut! :stjeler:

Gammel 10-10-13, 01:04   #98
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet folk ikke henger på fp hvis de roper:Selskapsleker, ja!!! DET må vi ha!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 01:15   #99
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Du vet folk ikke henger på fp hvis de roper:Selskapsleker, ja!!! DET må vi ha!

Finnes det folk som gjør sånt?

Gammel 10-10-13, 01:47   #100
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Finnes det folk som gjør sånt?

Og jeg bruker heller ikke punktum før smily på forum (selv om jeg har lest at det gjør meg til uvitende her inne) da jeg mener at det holder som tegnsetting på slutten av en setning i stedet for punktum på noe som uformelt som et forum. Jeg bør kanskje begynne å orientere meg om nødutgangene her inne? :dust, teit OG uvitende:

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.