|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kjernesnill
|
Gifte seg i bunadHar noen giftet seg i bunad?
2003 - 2007 Fake it 'til you make it Sist redigert av Kaprifol : 02-10-13 kl 15:36. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Gifte seg i bunadJeg giftet meg i bunad, og hadde blomsterkrans i håret. Buketten og blomsterkransen tok opp fargene fra broderiet på forkleet.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 17-08-13 kl 13:57. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gifte seg i bunadJeg hadde valgt bunad om jeg skulle giftet meg på nytt, men ikke med brudekrone, der er jeg enig med Acsa.
|
|
|
|
#4 |
|
Trøtt
|
Re: Gifte seg i bunadDet finnes flere varianter av brudekrone, en venninne gifta seg i sommer med en bunadstiara (leid fra husfliden) som var litt enklere og kjempefin. Har vært i flere bunadsbryllup, det er flott
|
|
|
#5 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Gifte seg i bunadHva mener dere med at brudgommen skal matche? Tenker dere på at han skal ha bunad? Planen er foreløpig bunad på han også, ser ut til at vi rekker det siden målsøm skal ta 8 uker.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Gifte seg i bunadSvoger og svigerinne hadde bunadsbryllup i fjor. Det var en veldig søt liten bryllupskrone til hennes bunad, det ble veldig pent.
|
|
|
#9 |
|
Klar
|
Sv: Gifte seg i bunadBunad og krone! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Audacious
|
Sv: Gifte seg i bunadJa, jeg mener at hvis mannen har dress og vielsen er i oslo sentrum med middag på en sentrumstestaurant så kunne jeg fint hatt bunad, men jeg ville nok ikke brukt krone. Dersom mannen har bunad og omgivelsene er litt mindre urbane synes jeg det passer bedre med krone.
|
|
|
#13 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gifte seg i bunadJeg har hatt bunadsbryllup. Jeg leide en enkel krone som kommer fra samme område som bunaden min, og følte meg flott. Det var aller første gang jeg brukte bunaden, og det var jo ekstra stas. Brudgommen hadde også bunad. Så når vi treffes 17. mai, så står vi der i brudestasen vår.
|
|
|
#14 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gifte seg i bunadJa, også er jeg veldig enig med Asca. Vi hadde vinterbryllup på fjellet og krone passet fint, syns jeg.
|
|
|
#15 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gifte seg i bunadViss begge har bunad, så synes jeg absolutt du skal ha krona som hører med!
|
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Gifte seg i bunadJeg giftet meg i bunad med krone som jeg lånte på Husfliden. Jeg bruker bunad så ofte jeg kan og syntes det var fint å kunne skille denne bunadsdagen fra andre og mer hverdagslige bunadsanledninger. Jeg tok av meg kronen da vi var ferdig med vielse. Et par kilo på hodet gjennom middag og dans ville blitt litt mye. Mannen hadde bunad og vi giftet oss på landet.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gifte seg i bunadBunad og krone, om mannen har bunad og det skjer litt sånn annet enn "på fint sted i bysentrum" ja.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gifte seg i bunadEn venninne giftet seg i bunad. Mannen også. De var så fine!
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Gifte seg i bunadGratulerer så mye! Ja, til krone. Det er lov å pynte seg ekstra denne dagen i bunad , når ellers kan man bruke bunadskrone om man ikke skulle bruke de på bryllupsdagen.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Gifte seg i bunadVi giftet oss i bunad. Jeg hadde blomsterkrans i håret. Rosene var i samme farge som vesten på bunaden. Bukett med samme blomster (hvite, blå og røde).
|
![]() |
|
|