|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Godt passet dukka opp, greit å ha, om du får bruk for det eller ei.
|
|
|
#24 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Vi har også flydd til Mallorca uten å vise så mye som et visakort en gang. Regner med passkontroll i Palma på returen. Bra du fant passet, jeg hadde ikke turd å reise uten. Happy trip! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?God tur |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Vi måtte vise passet hele fire ganger da vi dro FRA Portugal og hjem til Norge nå i sommer. Jeg reagerte på det, og tenkte "jøss, er ikke dette Schengen, da". Men vi viste ikke pass ved utreise.
|
|
|
#28 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?
UK er vel ikke med i Schengenavtalen, så der må man ha pass uansett, vel?
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Skal man til England så må man gjennom en ekstra sjekk på Gardermoen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Og ikke minst, man må vise pass på grensen til UK.
|
|
|
#31 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?UK er ikke Schengen, nei. Det fant en kunde som reiste med oss ut. I Brussel.
|
|
|
#34 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Italienerne er heller ikke interessert i pass :rister på hodet:
|
|
|
#35 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Spanjolene ville kikke i passet ved innsjekk av bagasje, ellers lite passinteresse. Jo, forresten måtte vi vise passet på hotellet. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Visste ikke pass på utreise men hadde ikke kommet hjem fra Portugal uten . Vi visste passet ved insjekking av bagasje , i sikkerhetskontrollen og før ombordstigning . |
|
|
|
|
|
#37 |
|
villende
|
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Jeg har som sagt flydd i Europa med førerkort. Og det vil si at når jeg ble bedt om pass viste jeg førerkort. Og det ble godtatt uten et pip. (Ikke i UK, da. Der krever de pass. I Schjengenland holder det å nevne Schengen hvis de mumler noe om pass, i følge mannen.) |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må jeg finne igjen passet mitt for å kunne dra til Belgia i morgen tidlig?Vi reiste rundt i Tyskland, Tsjekkia og Nederland i sommer uten å forevise pass i passkontroll. Derimot ville de ha dem på hotellene. Og var lite villige til å slippe inn kunder uten pass. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Farlig regel. Immigrasjonsreglene i Schengenlandene har lov å kreve gyldig ID. Det er kun pass som er godkjent som ID utenlands, så de kan forlange det i kraft av ID-bevis, selv om de ikke kan det i kraft av passkontroll. Og da kan man komme i deep shit med bare førerkort.
|
![]() |
|
|