|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
maler
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?
Så man vil sikre seg at det ikke er en selv som skal gjøre en av de upopulære oppgavene?
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012 Sist redigert av Katta : 07-07-13 kl 14:31. Årsak: ble feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Ja, vi stiller i utgangspunktet alltid til dugnad. Kan huske to ganger hvor jeg ikke har kunnet bidra, og det skyldtes at jeg skulle i en venninnes bryllup den ene gangen og nå sist fordi jeg var gravid med bekkenløsning som ikke tillater for mye sprell og forebygging av prematur fødsel (men var nede med kaffe og luket med rive i en halvtimes tid uten at jeg nok var særlig effektiv). Mannen har imidlertid stilt fra oss disse gangene så vi har ikke vært helt fraværende. Der vi bodde før var vi vel egentlig noen av de mest aktive ved dugnad i velforeningen, her har det kun vært den ene, nevnte dugnaden siden vi flyttet nå i vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Jeg er helt enig med deg, Katta. Men slike lister sikrer større oppmøte, ihvertfall i barnehager. I mitt borettslag gjorde vi det ikke sånn, men der har jeg også inntrykk av at frivilligheten er noe større? Der gikk ansvarlig med liste og fordelte til de som kom.
![]() |
![]() |
#64 |
maler
|
Jeg ser at sånne lister kan funke også altså. Når jeg tenker meg om har vi vært med på det også. Det har sine fordeler det også, man kan ha på seg malingsklær hvis man vet hva man skal male og det går an å planlegge litt. Ulempen erjo hvis det er noen upopulære oppgaver, men det har ikke vært noe problem der vi har hatt noe med dugnad å gjøre tror jeg. (men jeg ser jo at det er vi og de samme foreldreparene som møter over alt alltid og blir til det er ferdig. Fordelen er bare at det er flere av oss).
![]() |
#65 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Da vi bodde i borettslag stilte mannen, i bhg stilte jeg, på skolen stiller som regel mannen. Ellers betaler jeg gladelig litt for å slippe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Vi skriver opp på innkallingen hva som skal gjøres.
![]() |
#67 |
maler
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Hm. Men hvorfor møter de ikke da tro? Det er sikkert en kultur som er vanskelig å bryte. Her møter nemlig alle og da er det et ikke helt ubetydelig sosialt press. Det begynner halv seks og så holder man på til man er ferdig, typisk et par timer. Det bruker å være servering av kake og is og kaffe underveis. To dager på rad, alle bør møte en av dagene.
![]() |
#68 |
Nøttelitens medhjelper
Aner virkelig ikke.
![]() |
#70 |
maler
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Det var veldig mye dugnad synes jeg, har dere hjemmel i noen vedtekter for så mye? For jeg skjønner på et vis at folk får litt hetta av mengden. Det er ikke et alternativ å sette bort noe av jobben?
![]() |
#71 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Sneglo: Hva slags ting er det som skal gjøres på dugnaden da?
![]() |
#72 |
maler
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Hos oss er det sånn at det meldes inn til årsmøtet hva man føler behov for at skal gjøres på dugnaden, og så prioriteres det. Det er aldri snakk om oppgradering av hele utearealet i løpet av en sesong eller noe sånt. Det er alltid bytting av sandkassesand, raking og kosting av gater. Og så varierer det litt med flikking på stein, lekeapparater, reparasjon av gjerder og maling. Plenklipping er satt bort eller går på rundtgang, det varierer litt. Man skal stille med en voksen en dag per semester her, og da er det som sagt 2-3 timer det er snakk om. Det synes folk er helt greit, og det er både hyggelig og sosialt. Men jeg tror det hadde blitt murring her også om det kom opp flere dager uten at det var vedtatt og enighet om det.
![]() |
#73 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Møter alltid opp på dugnad. Synes det er underlig at noen velger det bort. Det er både sosialt og positivt for bomiljøet, i tillegg til at området blir pent og ryddig!
![]() |
#74 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Vi hadde en dugnad som innebar og bære litt grus på plass på lekeplassen, thats it. Fortsatt ingen kom.
![]() |
#75 |
© All rights reserved
|
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Hvis det ble krevd eller forventet at jeg skulle jobbe dugnad 6 timer flere ganger i året hadde jeg kjøpt enebolig. Helt alvorlig.
![]() |
#77 |
maler
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Jeg tror slike dugnader må være vedtatt på et årsmøte eller noe sånt. Hvis det blir sett på som noen oppussingsivrige naboer som skal diktere de andre blir det lett slik at folk ikke kommer.
![]() |
#78 |
Nøttelitens medhjelper
![]() |
#79 |
Originala
|
![]() Sv: Møter du opp på dugnad?Vi stiller så lenge det ikke kolliderer med andre ting. I det siste har det ofte gjort det, men i barnehagen har vi da muligheten til å gjøre oppgaver utenfor oppsatt tid. Og jeg liker egentlig godt å lempe sand eller vaske leiker når jeg er for meg selv og slipper å snakke med fremmede. :folkesky: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|