Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spedbarn på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 22:33   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spedbarn på fly

Jeg tipper det er den vegghengte saken det er snakk om, altså. Og at svigerinne i tjukk ammetåke har misforstått litt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:35   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi fikk en sånn der krybbegreie til lillebror da han var rundt 6 måneder. Han fikk ikke plass i den.

Mens plutten sov i en sånn da vi var på tur da han var halvannet. Han er ganske liten og søt da, grensa var vel 12 kg tror jeg.

Gammel 21-08-12, 22:40   #23
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens plutten sov i en sånn da vi var på tur da han var halvannet. Han er ganske liten og søt da, grensa var vel 12 kg tror jeg.

Ja vektgrensa var 12 kg. Regnet akkurat på det og Ask var 8 måneder da vi reiste, ikke 6. Storebror som var 2 år eldre og en halvkilo lettere en sin sumobror kunne klart vektgrensen, men måtte da ligge dobbelt i den.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:46   #24
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min første tanke var Flyebaby.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 00:34   #25
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flydd med baby mange ganger, aldri fått noe som helst, hverken basinette (selv om vi har sittet forrestt) eller hengekøye.
Når du letter og lander, får man selvsagt sånn sele til å feste hos seg selv.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 00:52   #26
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flyebaby er ganske nytt tror jeg, kom over den på nett her om dagen. Ikke vært borti den tidligere jeg heller selv om jeg har flydd ganske mye med baby.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 00:59   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Denne tassen vil bare være halvannen måned da vi reiser, så foreldrenes fang er sikkert mer enn bra nok for ham, altså.

Da vil jeg anbefale en lommeslynge. Genialt til liten baby på fly, og jeg fikk lett tredd selen rundt sovende baby. Vi fløy da minsten var 4 måneder (han var prematur og liten for alderen), og da sov han i lommeslyngen gjennom sikkerhetskontrollen, taxfree-shoppingen, ombordstigningen og take-off.

Gammel 24-06-13, 22:05   #28
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Spørsmål

Dette er jo en gammel tråd, men jeg dytter litt i den likevel. Vi skal ut og fly med en liten tass som nærmer seg 5 måneder (om en måned), og han har til nå ikke trivdes i bæresele (som i hylskriking og vill sprelling). Han er en aktiv krabat og jeg ser for meg at å bære han/ha han på fanget løst i mer enn 15 minutter når han er våken på en flyplass og på flyet ikke er særlig optimalt. Sovner han på flyet er det ikke noe problem, da ligger han i fanget til en av oss. Er han våken, vil han helst hoppe/sprelle/kave/gaule . Flyturen er på halvannen time, så det er ikke så langt-men det kan jo bli forsinkelser.

Vi får låne bilstol der vi skal og vogna sendes med bagasjen, så vi har ikke noe å frakte ham i underveis, har heller ikke reservert sete til han der bilstol evt kunne stått.

Skal få låne en Close Caboo og teste, men om heller ikke det funker er jeg litt rådvill. Hvis noen har gode tips og råd er jeg lutter øre! Har sett på Flyebaby men syns den ser litt utrygg ut mht turbulens og slikt.

Gammel 24-06-13, 22:12   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har holdt mine på fanget rett og slett, ellers har jeg hatt dem i bilstol i eget sete når det gikk. Ta med smokk!

Gammel 25-06-13, 16:33   #30
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

frksnupp er litt kul
Standard

Takk!

Gammel 25-06-13, 16:54   #31
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Her er lillebror på voksiposeunderlag som ligger over knærne våre. Gir nok rom til soving og herjing. (Lillebror får også klaustrofobi etter hvert i bæretøy).

Selges bl.a. på barnas hus: http://www.barnashus.no/nettbutikk/d...aereplate.html

Gammel 25-06-13, 18:54   #32
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

frksnupp er litt kul
Standard

Smart den plata!Takk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.