|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?
Du er ikke den eneste som blir det! Yngste har mye arveklær og synes selv det er stas. Det er ingen som kan se at det er brukt før.
|
|
|
#62 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mine har jo ikke arva noe særlig, men det lille monsten har fått er veldig populært.
|
|
|
#63 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Vi har gutt og jente med 20 mnd mellom, jeg har kjøpt en del nøytrale klær til storesøster slik at lillebror kan arve, men nå har hun begynt å bli litt mer bestemt på hva hun vil ha på, og da er det typiske jenteklær som gjelder. Men dyre uteklær kjøper jeg fortsatt i nøytrale farger, så får han arve så lenge det går, han vokser nemlig snart forbi storesøster. Små kusiner arver jenteklærne, en nabo arver gutteklærne. De fineste tingene sparer jeg på til min søster som planlegger baby ;-) |
|
|
|
|
|
#64 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Det er ca en størrelse mellom mine i en del klær men de dyre tingene går dessverre ikke å arve da den som er størst, gutten, rett og slett sliter klær(vi snakker hull i samtlige ullstrømpebukser og stilongser, reimatecdress og det hele) eller det blir akkurat feil sesong i forhold til størrelsen.
|
|
|
#65 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Samme her. Poden arver kun fra sine fettere, og det er stor stas, fordi nettopp de to har brukt dem før og de er Sønnemannens største helter. Klærne som kommer derfra har forøvrig vært gjennom nøye vurdering fra min svært pertentlige svigerinne, så ordet fillete kunne det ikke ramle meg inn å bruke. Tøyet ser stort sett ubrukt ut og er av typen merkeklær.
|
|
|
#66 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg arvet litt fra min eldre bror da jeg var barn, og syntes nok ikke det var noen høydare, akkurat. Men jeg tør påstå at arving back in the days og nå er litt annerledes. Nå har de fleste så mye at tøyet som arves videre er pent, moderne og fullt brukende, i "verste" fall som barnehagetøy.
|
|
|
#67 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg synes det er helt topp å arve, det gjør at klærne blir utnyttet mer og så slipper jeg å handle så mye.
|
|
|
#68 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg hadde forresten glemt at hver gang min venninne er her med datteren sin som er en mnd eldre enn minste her så får hun med seg arvetøy. Hun fikk nettopp med seg alt sommertøyet vi brukte i fjor, og det passer finfint til jenta der i år.
|
|
|
#69 |
|
Bedreviter
|
Det syns mine også. Eller: Frøkna er misunnelig fordi Minsta får så mye fint. Vi har ingen å arve til Frøkna fra. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Det med "andres filler" var jo satt litt på spissen..
|
|
|
|
#71 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Mellomste sønn arvet fra storebror (to års aldersforskjell), snuppa har fått nytt, men også arvet mye etter søskenbarn - noe både hun og vi setter stor pris på.
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Minsten synes ikke det er så stas å arve fra storebror lenger. De har veldig forskjellige interesser og "stil" hvis man kan kalle det. Så nå plukker han ut det han vil bruke, resten går videre til fettere. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg kan skjønne FruLarsen litt jeg altså, har arvet min del fra to eldre søstre, og det var ikke alltid så gøy.
|
|
|
|
#74 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Klær tar jeg vare på dersom det er noe de andre kan bruke senere. Det som blir for lite til minstejenta og de guttete klærne til gutten min blir enten gitt bort til venner eller lagt i kleskontainere. Det hendte at jeg solgte klær tidligere når jeg ikke hadde tre barn og la mer penger i klærne deres, men nå er det helst klær fra kjedebutikkene det går i. Og jeg gidder ikke styre med å ta bilder av, skrive annonser, pakke inn og gå på posten med klær som jeg kanskje kan få 20-30 kroner plagget for. Men det hender at jeg selger litt dyrere ytterklær som er i god tilstand og festplagg som er lite brukt. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Vi har fem barn, så her arves det som kan arves. Vi har brukt samme Simo barnevogn til alle fem. Jeg er veldig opptatt(mer presist opphengt)av miljø, gjenbruk osv. Likevel må jeg innrømme svakheten min for barnetøy. Jeg bestiller mye Småfolk, Ej sikke lej og Hummel på nett. Men det arves jo det også. Også er det ofte bedre kvalitet på litt dyrere tøy slik at det holder lengre.
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jentene mine arver ikke av hverandre pga 9 års mellomrom, men guttene gjør. Jeg legger bort det som er brukernes etter ene sønnen. Elste jenta sine klær er nå i voksen str så hun har det jo en god stund men må skiftes litt så det går till Fretex. Men klærne etter dem minste barna mine gir jeg till faren till mine to elste barn siden han har 1 jente og 1 gutt som er yngre enn mine 2 yngste. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Vi arver mellom guttene. Men kjøper også av og til nytt til de to minste slik at de ikke alltid skal arve absolutt alt. Klær flyttes mye fra skap til skap. Etter tre gutter er det stort sett ikke bruk igjen...
|
|
|
#78 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg skulle så inderlig gjerne arvet, jeg, og jeg gleder meg over at barna syns det er stas å gi klærne sine videre, og at mottakerene syns det er stas å motta dem. Nå skal jeg jammen lage meg en ønskestråd, kjenner jeg.
|
|
|
#79 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?Jeg gir videre jentetøy til niesene mine, har en 05-niese som elsker å arve. Det nøytrale sparer jeg til lillebror.
|
|
|
#80 |
|
This is normal!
|
Jeg gikk nesten bare i arveklær da jeg var liten og syntes ikke det var så kult alltid. Ungene mine derimot synes det er topp.
|
|
![]() |
|
|