|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?
Nærmeste by kun for italienere!
|
|
|
#182 |
|
maler
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?For meg er det å bo på små pensjonater fullstendig uaktuelt.
|
|
|
#183 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig enig.
|
|
|
#184 |
|
Glamorøs
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Men hvorfor setter dere backpackerferie opp mot AI? Det finnes jo et hav av varianter derimellom. Det er virkelig ikke en kjip ferie med masse stress å leie et hus med basseng, altså.
|
|
|
#185 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Men, altså. Tråden er full av folk som forteller hvorfor akkurat de velger AI. jeg synes det blir nesten litt stråmann-aktig å sammenlikne AI med å bo på små pensjonater eller å backpacke i Bhutan. Jeg har vært på tradisjonelle charterturer uten AI mange ganger, og synes virkelig ikke det er spesielt stressende å finne spisested utenfor hotellområdene for eksempel på Kypros, som ble nevnt over her. Jeg var på chartertur til Kypros - på leilighetshotell med 5 bassenger og kort vei til stranden i fjor, og det var mange restauranter rett utenfor hotellet - det var ikke hverken stressende eller krevende å finne mat. I tillegg handlet vi hos den lokale bakeren og den lokale kjøpmannen. (Og la igjen ganske mange euro i den lokale veskebutikken.) Selv om jeg også var på bade- og slappe-av-ferie, synes jeg det er fint å aktisk møte noen av de folka som bor der jeg er på ferie.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant. Er det stress å spise ute med små barn kan man leie leiligheter og spise hjemme. Opplys meg forresten gjerne hvorfor det er mer stress å spise på en restaurant utenfor hotellet enn den inne på resortet?
Nettopp.
|
|
|
#187 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Tallulah: Der vi var var restauranten mer som en kantine enn en restaurant. Med veldig mye god mat, da. Men det var buffet, man gikk frem og tilbake, vi spiste ute og det var naturlig for barna å gå til og fra. Mye mindre hyggelig, mindre sjarmerende, mindre stas, mindre "familien samlet rundt et bord", men også veldig, veldig lettvint. Og ungene spiste bemerkelsesverdig variert i forhold til på restaurant.
|
|
|
#188 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Det var mye antallet som gjorde det lettvint - vi har en hel bråte med unger. Vi var ute og spiste også og hui og hei, det setter sitt preg på både oss og restauranten! Det er MYE som skjer rundt et bord med så mange små. Da er det NOE hele tiden. :svett:
|
|
|
#189 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Glamorøs
|
Jeg har absolutt forståelse for at det er stress å spise ute på restaurant med en skokk små barn. Men for meg er da alternativet leilighet, ikke AI.
|
|
|
#191 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Leilighet ville på akkurat denne ferien blitt ganske belastende for jubilanten som betalte gildet (hun ender på kjøkkenet uansett), så jeg har forståelse for at hun ønsket å gjøre det på denne måten, selv om det ikke er det jeg personlig ville foretrukket. Og det blir mye kjøkkentjeneste når man er mange, selv om man deler på det, merker jeg da vi var på hyttetur sammen nylig, samme gjeng.
|
|
|
#192 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Ja, vi drar heller ikke primært til Buthan. Siden vi fikk første barn har vi hatt ferie i (teller) DR, England, Kapp Verde, Frankrike, Brasil, Kroatia, Italia, Bulgaria og Cuba. I år skal vi til Sør-England og Wales, av alle ting.
|
|
|
#193 |
|
Ringskrømt
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Leilighet er fint, men i denne perioden ville det ikke blitt så mye ferie for oss. Det ville blitt mye matlaging. AI er fin ferie for oss nå, prismessig også, vi har ganske store utgifter på mat. Vi var i Frankrike og benyttet oss utelukkende av det lokale, sånt varierer. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg løp mange, lange turer.
|
|
|
#195 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje fordi restauranten på hotellanlegget er tilrettelagt for barn, det er egen barnebuffet, barna kan løpe rundt og det er som regel underholdning |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Glamorøs
|
Jeg spurte fordi jeg ikke vet hvordan sånne ting er lagt opp, ikke fordi jeg ikke ser at det kan være attraktivt for andre. Ellers ville vel ikke AI vært så populært. Personlig kjenner jeg elveblesten spre seg med tanke på spisesaler, men det er meg. Jeg syns det var ille nok på hotell i Gøteborg midt i fellesferien.
|
|
|
#197 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Ja, det er ikke så staselig. Men lettvint, absolutt.
|
|
|
#199 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Og så er det jo billig, da. Det er nok en avgjørende faktor.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg har aldri noen sinne prøvd AI, og har hele mitt voksne liv vært rimelig skeptisk til det også må jeg innrømme, mest pga "camping i Sverige"-syndromet. Altså: Da jeg var liten var det en stor hit å dra på campingtur til alle byer som endte med å i Sverige der jeg bodde (Umeå, Piteå, Luleå....). Alle vennene mine hadde vært på en sånn tur, hadde møtt naboer i nabohytta/vogna, og hadde med seg sånne knallerter og Lovebrus hjem. Selv da så jeg på dette som ikke veldig atraktivt, selv om jeg var ganske misunnelig på de knallertene og lovebrusen da.
|
![]() |
|
|