|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Nå jobber de ut fra hva juryen har sagt om skyldspørsmålet (skyldig), siden dette ikke kan ankes. Så om man mener seg uskyldig dømt er dette irrelevant i en straffenivåprosedyre.
#263 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
#264 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Hadde hun nå bare holdt seg til rettsprosessen. Jeg synes hun prosederer for mye i media, for å være ærlig. Men det er sikkert en strategi det også, hun vet jo godt at jurymedlemmene er vanlige folk, og at de får med seg aviser og tv-sendinger. Ikke greit for det, synes jeg. |
![]() |
![]() |
#265 |
Dragedytteren
|
Akkurat dette har jeg tenkt på - i hvor stor grad gjentar hun bare hans argumenter?
#266 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Godt det kommer reaksjoner på vitnene, deres holdninger og uttalelser. |
![]() |
![]() |
#267 |
Erfaren nok
|
#268 |
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Det er bra at noen går offentlig ut og krever noe i forhold til dette. Det er svært problematisk å komme med de uttalelsene han gjorde for å forsvare broren sin. Å skille dette fra rollen som ordfører blir håpløst, til det er det altfor alvorlig, syns jeg. Jeg har forståelse for at det er vanskelig å være broren til RØ, men der stopper også forståelsen min slik han har fremstått.
![]() |
#269 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Klar tale!
#271 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Det var kloke ord fra Skjåk, og jeg er helt enig. Det må være helt surrealistisk for jenta og hennes familie å høre sin egen ordfører uttale seg slik storebror øygard har gjort i denne saken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#272 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Sånne treng ein fleire av!
#273 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Noe jeg lenge har hatt en stygg mistanke om, går nå mer og mer opp for meg. Landet vårt er fullt av tullinger som Øygard-brødrene som styrer og steller på hver sin tue rundt omkring. Tenk å ha en ordførerstilling og være så til de grader bortreist i hodet. |
![]() |
![]() |
#274 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Dette har jeg også måttet ta inn over meg i løpet av denne rettssaken. Jeg merker tilstander som minner om dette etter at jeg flyttet fra storbyen og hjem til min lille oppvekstkommune for noen år siden. Her er det mye kameraderi og folk som ikke har greie på ting som styrer og steller, ja. Ikke at jeg har mer greie på de tingene som skal til, men det er også grunnen til at jeg jobber med noe helt annet.
|
![]() |
![]() |
#276 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Tror det er torsdag 30. mai. |
![]() |
![]() |
#277 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg tenker litt på det der at han er så steil på at han har uttalt seg som bror, ikke som ordfører. Går det egentlig an, i en slik stilling, når man sier ting som han har sagt? Må man ikke ha en viss personlig egnethet for å være ordfører, eller kan han si hva han vil og påstå at det er sagt som privatperson?
![]() |
#278 |
Har ingen tittel
Jeg mener at han ikke kan skille de to rollene så kategorisk. Blant annet på grunn av de tingene som er sitert i Nessie sitt innlegg (nr. 267). Man kan ikke som bror synes det er en 14-årings ansvar å ikke "legge opp til slik", og som ordfører synes det motsatte fordi loven er sånn. |
![]() |
![]() |
#279 |
Off the map.
|
I hvert fall synes jeg ikke at man kan uttale seg som bror i en sånn sak hvor en av hans innbyggere har blitt utsatt for overgrep. Da burde han heller ha valgt å ikke si noe som helst. Tror han skal være glad for at det ikke er ordførervalg til høsten. Men ikke vet jeg, kanskje folk ikke bryr seg om det der?
#280 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Han kunne, som et minimum, latt være å uttale seg til pressen. "Ingen røyk uten ild"-kommentaren til TV2, som Skjåk AP reagerer på, er helt uakseptabel av ordføreren i fornærmedes hjembygd, helt uavhengig av forhold til tiltalte.
|
|