|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Hun har definitivt tatt steget fra bistandsadvokat til beintøff/skruppelløs forsvarer. Jeg tror helt seriøst mange kommer til å ønske seg henne som forsvarer framover. |
![]() |
![]() |
#222 |
This is normal!
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg synes bistandsadvokat Hjortdahl fortjener honør for jobben hun har gjort. Hun har stått ved siden av jenta hele veien, latt være å bruke media slik Øygard og Larsen har og gir alt i alt et veldig godt inntrykk, synes jeg.
![]() |
#223 |
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg begriper ikke at det skal være formildende at han sliter med depresjon og sosial angst. Det skulle da bare mangle, egentlig, all den tid det må være temmelig kjipt å være avslørt som den overgriperen man er. Og at fallet er større for en profilert ordfører som velger å stå fram med full identitet enn for en anonymisert hvermannsen, trenger man da ikke være rakettforsker for å forstå. |
![]() |
![]() |
#224 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Det er etter hva jeg forstod i går egentlig en lang straff utfra hva han er funnet skyldig i. Da hørte jeg jurister snakket om 6 -18 mnd strafferamme for dette, avhengig av hvor mange overgrep de anser at han har gjort.
#225 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Det burde være skjerpende at Øygard og MYL har brukt media som de har gjort! Og skjerpende for alle usaklighetene om språk/oversettelser/hva som er vanlig i Vågå.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 23-05-13 kl 14:04. |
![]() |
![]() |
#227 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Lurer på om Larsen har en eller annen drøm om å være den kvinnelige Staff.
![]() |
#229 |
Librocubicularist
|
Eg slukke og inn og kommentere dette!
![]() |
#231 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg synes det er smålig å protestere på bistandsadvokatens påstand om at ordføreren leverte reiseregning for turen til Farris bad. Han leverte kjøregodtgjørelse - ikke reiseregning. Man har vel for søren ikke rett til å skrive kjøregodtgjørelse for private turer, har man? Vi snakker om kjøregodtgjørelse på ca. 3.500,- her. Svindel er svindel, uasnett hva man kaller det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#232 |
Personlig pessimist
|
Samtidig er jeg veldig glad for at fokuset og mediekjøret ikke er rettet mot jenta. Hun kan få ha sine reaksjoner og følelser i fred.
![]() |
#233 |
Personlig pessimist
|
Kan jeg, på vegne av jenta og andre overgrepsofre, gjerne få lov til å påpeke at livet slett ikke trenger å være ødelagt. Det er nokså trist når andre mener en ødelagt, for det virker så uopprettelig...
![]() |
#234 |
This is normal!
|
Veldig viktig poeng.
![]() |
#235 |
Unik
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#236 |
|
Det brukes jo allerede skjønn, f.eks. er aldersforskjellen mellom dem noe som taes i betraktning. En 17-åring ville neppe blitt dømt engang, til tross for at lovbruddet egentlig er det samme. "Skjønn" kalles i rettssystemet for formildende eller skjerpende omstendigheter. Seksuell omgang med barn burde være seksuell omgang med barn, uavhengig av om det skjer før eller etter 14-årsdagen.
![]() |
#237 |
Smugleser
|
Ikke helt korrekt. Det er to forskjellige straffebud, og politikerne har bestemt at det går en ekstra grense ved 14 år; under den alderen skjerpes straffen, og det er en minstestraff ved samleie. (Straffeloven § 195)
#238 |
Unik
#239 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Nei, det mer ment som potensielt ødelegge et liv. For det kan man faktisk og så slipper man straff.
#240 |
|
Jeg er klar over hvordan lovverket er, jeg snakker om hvordan jeg synes det burde være.
Det er helt riktig, og jeg mener begge to burde være straffbare etter samme paragraf, nettopp for å unngå situasjoner som dette. Jeg er helt enig i at det er verre å ha seksuell omgang med en 7-åring og å ha det med en 15-åring, men jeg er ikke enig i at det er verre å ha seksuell omgang med ei som er 13 år og 360 dager enn ei som er 14 år og 2 dager.
![]() |
|
|