|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er NAV virkelig så ille?
Jeg skjønner ikke helt hvilke forutsetning de skulle gått ut fra for å få til noe godt samarbeid jeg?
|
|
|
|
#362 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er NAV virkelig så ille?At min NAV-saksbehandler oppfører seg som Aetat når jeg trenger rehabilitering, og hun gjør det på en slik måte at rehabiliteringen går i stå i lengre tid av gangen flere ganger i året, er hovedårsaken til at fagfolkene rundt meg anbefaler uføre. Jeg må rett og slett bli erklært varig ufør for å kunne fokusere på å bli frisk. Det er helt latterlig at det skal være raskeste vei tilbake.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#363 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo helt håpløst, kie.
|
|
|
|
#364 |
|
Er frisk!
|
Sv: Er NAV virkelig så ille?Jeg har ikke hatt noen problemer med NAV i forhold til å få ro til å bli frisk. De har stolt på meg og legen som sier at her er det en dame som vil jobbe mer enn noe annet, men at det må gå i riktig tempo siden første gangen med for høyt tempo førte til totalkollaps nummer to. De har lest brevet fra legen, ønsket meg lykke til og kalt meg inn til nytt møte om et halvt år. Det har faktisk vært helt avgjørende for meg å få den roen, og jeg er uendelig takknemlig for at de har sett det.
|
|
|
|
#365 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er NAV virkelig så ille?18-åringen min med spesielle behov som går bygg og anlegg nå kom forresten hjem her om dagen og utbrøt indignert at han "ihvertfall IKKE skal bli en sånn derre naver".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#366 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er NAV virkelig så ille?Synes denne var litt passende til tråden, i dagens Dagblad.
|
|
|
#367 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er NAV virkelig så ille?Skumleste artikkelen fra Dagbladet litt. Og merket meg ordene fordommer og skam. Og tenkte at det er jo meg, det er oss, det er alle vi som ikke jobber i NAV. Vi som skjemmes over egen sviktende helse, vi som har fordommer over "late" ungdommer og unnasluntrende langtidssyke kollegaer og venner. Jeg som føler skam, og sorg over at mitt barn er en "naver". Er det slik det skal være da? Skal man ikke uansett være stolt over hvem man er. |
|
|
|
|
|
#368 |
|
By the Sea
|
Jeg anbefaler alle å lese dette innlegget.
|
|
|
#369 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er NAV virkelig så ille?Jeg er overrasket over hvor uenig jeg er med deg, Zoe, eller rettere sagt- hvor forskjellig oppfatning vi har av det samfunnet vi begge lever.i. |
|
|
|
|
|
#370 |
|
By the Sea
|
Vi er jo kjempeuenige når det gjelder dette generelt - men hva er det av det jeg skrev over du er uenig i akkurat nå? At innlegget ikke er nyttig lesning? At dette temaet er mer nyansert enn mange tror/skjønner? At man er ansvarlig for å bidra til andres smerte ved å forsterke negative fordommer? Alt/annet?
|
|
|
#371 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er NAV virkelig så ille?Eg tenker at rine og Zoë peiker på to ulike sider av saken og snakker forbi kvarandre.
|
|
|
|
#372 |
|
Halloen!
Sv: Er NAV virkelig så ille?Jeg er uenig i: |
|
|
|
|
|
#373 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er NAV virkelig så ille?Jeg er en av verdens mange plageånder. Når ingenting skjer ringer jeg eøler sender mail og etterspør. Hvor ble det av tilbudet om arbeidspraksis? Hva skjedde med forslaget om oppfølging, om fritidstilbud, aktivisering, møte andre ungdommer i samme situasjon, finne meningen med livet. Jeg er en mamma, til en sønn med sammensatte utfordringer, og som trenger hjelp. Han klarer ikke, kan ikke ta seg sammen. Mest sannsynlig pga en fødselsskade. Min feil? Hans feil? Hva gjør vi? Det er Nav som skal være hans/vår hjelp og støtte i dagliglivet. Men vi er også avhengig av å ha et samfunn rundt oss som aksepterer at ikke alle er like, at ikke alle er like arbeidsføre. At verdien av et liv ikke kan måles i kroner og øre. |
|
|
|
|
|
#374 |
|
Curlingkone
|
|
|
|
#375 |
|
Halloen!
Tja.
Her må jeg svare nei. Men jeg håper at det ikke diskvalifiserer meg fra å ha en mening om temaet. |
|
|
|
|
|
#376 |
|
Curlingkone
|
Det fratar deg ikke retten til å mene noe om temaet, men jeg syns det gjør at du ikke bør uttale deg så bastant om det er skam involvert. For det kan du ikke vite.
|
|
|
#377 |
|
Erfaren nok
|
Det gjør det ikke. Men dine tanker, som du skisserer i denne tråden, synliggjør jo en del av det mange tenker. At folk ikke gidder. At de er late. At de ikke orker å gjøre noe for å få jobb. At de lyver. Velger enkleste utvei. Osv.
|
|
|
#378 |
|
By the Sea
|
Vi snakker ikke forbi hverandre. Vi er uenige om hvor stor andel av trygdemottakere som er slabbedasker og vi er uenige i hva som sorterer under ordentlige sykdommer og hva som er sykdommer man kan skjerpe seg frisk fra.
Denne uttalelsen følger du opp med at bakgrunnen for at du mener dette, er at du har lest/overhørt folk som åpenbart ikke skammer seg. Så fordi du vet om noen som ikke skammer seg, så finnes det ingen som gjør det?
|
|
|
#379 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er NAV virkelig så ille?Men du Zoë snakker om individnivå og rine snakker om samfunnsnivå. På samfunnsnivå er det eit problem med for mange som hever trygd av ulike slag. På individnivå er det mange einskildskjebnar.
The glass is refillable. Sist redigert av nokon : 22-05-13 kl 21:46. |
|
|
|
|
|
#380 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Denne kan også snus på hodet. Fordi du vet om noen som skammer seg, så gjør ALLE det? Neppe.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 21-05-13 kl 21:24. |
|
|
|
![]() |
|
|