Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender man barna i toget uansett?
Ja, det er en plikt å gå i toget. Ingen unnskyldning. 18 15,52%
Man bør gå om man ikke har veldig gode grunner til å la være (som jeg vil utdype i tråden) 46 39,66%
Nei, selvfølgelig er det lov å droppe toget, det er et fritt land 52 44,83%
Couldn't care less. 0 0%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-13, 18:16   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?

Jeg pusher litt, men tvinger ikke. I fjor (fjerdeklasse) tror jeg det var to eller tre av de femten-seksten guttene i klassen til Poden som gikk i toget, så det oppleves tydeligvis ikke som obligatorisk hos dem.

Gammel 15-05-13, 18:16   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes ikke det er viktig med tog. :vill&gal:

Nei, og det er jo helt greit.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 18:21   #23
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det galt å ikke gå i tog, det ikke fullt og bråkete nok?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 18:31   #24
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde pushet ganske hardt hvis mine ikke ville tror jeg. Jeg syns barnetog er en flott tradisjon som det er viktig å ta vare på, og det er synd hvis det blir en greie at ingen vil gå.

I fjor var det bare to fra 6 klasse og ingen fra 7ende som gikk fra vår skole, det er trist. Det er en liten skole, og det blir fort til at et par stykker som ikke vil gå som setter trenden for alle. Mine syns tog er gøy, de går helt frivillig. Jeg hadde nok ikke tvunget dem, men som sagt pushet ganske mye.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 18:36   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes ikke det er viktig med tog. :vill&gal:

Min er i korpset, og har gledet seg til toget i månedsvis, så det er ikke noe alternativ å droppe det her i gården.

Gammel 15-05-13, 18:46   #26
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Her vil ikke barna gå i tog og spurte tidlig om å få reise bort i år og. I fjor jobbet mannen og jeg såg den fæle værmeldingen og tok med ungene på hytta.
De sprang begge rundt i stuen å jublet når vi til slutt sa at vi kunne reise på hyttetur

Så her løyser vi det ved å reise bort, hadde de vært hjemme måtte de gått i tog.

Gammel 15-05-13, 18:53   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg til mine slutter å gå, og jeg kan drikke champagnefrokost igjen.

Nei, i år ville plutselig ikke poden fordi "ingen skulle". Jeg synes 8-9 er litt for ungt å begynne med kulhetsfaktor, så jeg trommet sammen en mailliste på de jeg kjenner godt og spurte om det var tilfelle. Det var det ikke, alle skulle. Så da skal poden også. :rema1000:

Hvis de absolutt ikke ville, så hadde jeg ikke satt hardt mot hardt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 19:00   #28
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det å ikke gå i tog er for meg en ukjent problemstilling. Hvis mine små på 7 og 12 år ikke ville gått i toget, så er det ikke langt unna at jeg hadde tvunget dem. Såfrem det ikke var helsemessige eller andre tungtveiende grunner for å la være

Synes barnetog er det flotteste med hele 17.mai, og dagens høydepunkt

Hipp Hipp ...Hurra..!

Gammel 15-05-13, 19:08   #29
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Her har det ikke vært et tema, på 17 mai går alle i tog, tror ikke tanken på at man kan slippe har streifet dem. I din situasjon synes jeg derimot at det er helt ok å droppe det. Men hadde nok kanskje tatt dem med til sentrum for å oppleve tog og stemningen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 19:11   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tvunget Guttungen til å gå i barnetoget en gang i hans liv - han var 6 år, rosaruss, og jeg følte det nærmest som en forpliktelse at han deltok. Ungen var pottesur gjennom hele toget - han hatet det fra ende til annen. Det var en alt annet enn hyggelig erfaring for noen av oss.

Gammel 15-05-13, 19:16   #31
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og det er kanskje ikkje helt stuerent å si at jeg har nasjonalfølelsen i Halden etter 3,5 år i USA hvor de er så patriotiske at det er rent nifst.

Det var da også et sted å ha den..

Jeg er pro tog, og hadde pushet såfremt det ikke var veldig gode grunner til å la være. Å ikke ha noe forhold til det syns jeg heller er en grunn til å delta, ikke til å droppe.

Gammel 15-05-13, 19:40   #32
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke presset noen til å gå i tog. Om poden ikke vil etterhvert så er det virkelig ikke noe jeg kommer til å tvinge han til, mulig det er fordi jeg egentlig ikke kan fordra hele togstyret.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 19:59   #33
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det var da også et sted å ha den..

Jeg er pro tog, og hadde pushet såfremt det ikke var veldig gode grunner til å la være. Å ikke ha noe forhold til det syns jeg heller er en grunn til å delta, ikke til å droppe.

:rolf: Aldri så liten skiveleif kanskje.

Gammel 15-05-13, 20:12   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke skrevet noen melding om å få slippe tog, nei.
Det skulle svært gode grunner til hvis ungene ikke skulle gått i tog når de er i barneskolealder her, i hvertfall. Selv om jeg gjerne skulle sluppet 17. maitog klokka 09.00.

Det blir nok nasjonaldag i Halden og, skal du se

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 21:08   #35
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde pushet litt og i alle fall om skolen måtte ha melding for å slippe toget.

Her har det aldri vært noe tema, tog er liksom 17. mai for mine. De går to tog og gleder seg spesielt til borgertoget, da får de gå i treningsklær

Gammel 15-05-13, 21:11   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på grad av ulyst. Litt mildt press de første årene synes jeg hører med.

Gammel 15-05-13, 21:17   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg utkjemper nok kamper, så det å gå i tog 17. mai er ikke en av dem. Vil de gå, fint, hvis ikke, greit det også.

Gammel 15-05-13, 21:24   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Yngste her er engstelig for mye, spesielt i en sånn setting hvor han mister litt kontroll.
Jeg har pusher litt på, og foreløpig er dette noe han vil.
Det kan godt hende at han plutselig får for seg at han ikke vil der og da, og da skal han få slippe.
Så lenge han vet at jeg eller faren er i umiddelbar nærhet skal det gå bra,
så jeg får bare henge etter så god jeg kan.
Mulig jeg kunne blitt med, men jeg vil at han skal mestre dette uten meg/oss.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 21:41   #39
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke presset for enhverpris, og idin situasjon hadde jeg ikke kjørt så hardt på. Men i vår situasjon vet jeg jo at han nesten aldri har lyst til å gå på ting,oglar jeg ham slippe angrer han som regel etterpå. Så jeg utøver som Katta mildt press i mange situasjoner, og kommer til å gjøre det samme med skoletoget, selv om jeg mer enn gjerne dropper det for egen del.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 21:47   #40
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge ungene har fått beskjed om at det blir tidlig opp og frokost og 17. Mai på tv om de blir hjemme. Eldstemann sier nå hun skal gå om det ikke høljregner. Minsteinnskudd presser jeg ikke slik ting er nå.

Vi får rett og slett se det an. Finklær er kjøpt inn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.