Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Resirkulering av melkekartonger

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 18:18   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Resirkulering av melkekartonger

Jeg avslører sikkert at jeg ikke har fulgt med i timen når jeg stiller dette spørsmålet, men kan melkekartonger med skrukork av plast resirkuleres på samme måte som alle andre kartonger? (Og hvordan i hel.. får man stappet en kartong full av andre kartonger når den tuten stikker ut på siden?)

Sist redigert av Hasselnøtt : 30-04-07 kl 20:54.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 20:26   #2
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Resirkulering av melkekartonger

Ja, de gjenvinnes som de "vanlige". Trenger ikke å ta av toppen først.
http://www.ung.no/art/?id=876

Det siste spørsmålet var verre.

Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 20:29   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar alltid av kork og tut, og kaster det i plastgjenvinningen.

Gammel 24-01-09, 22:30   #4
Bigfish
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
Bigfish har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

(Og hvordan i hel.. får man stappet en kartong full av andre kartonger når den tuten stikker ut på siden?)

Ganske enkelt! La være å pakke dem inn i hverandre, bare lever dem tilbake som de er. Etter min mening var de gamle kartongene mye bedre, og de inneholdt ikke plast i det heletatt. Hvorfor måtte de gå over til å benytte plastkorker?

Bigfish er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:33   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er særlig problematisk å få stappet 6 kartonger i en kartong. Men må innrømme at det var enda enklere da det ikke var plastkork.

Det er penger å vinne også. Pappa vant 10 000 kroner på melkekartonglotteriet.

Gammel 24-01-09, 23:51   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan fortelle at nå, nesten to år etter at jeg startet denne tråden, resirkulerer jeg i bøtter og spann.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 23:55   #7
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Ja, altså finnes lotteriet enda?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 23:57   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Ja, altså finnes lotteriet enda?

Jepp. Det gjør det. Det er bare noen dager (kanskje et par uker) siden jeg leste i avisa at det fremdeles pågår. Og det er faktisk noen som vinner.

Gammel 25-01-09, 00:08   #9
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Men altså, i de fleste butikkene her jeg bor er det fritt valg.
De har melkekartonger med skrukork, og melkekartonger uten skrukork sånn de alltid har vært. To forskjellige meierier, Tine og Q-melk.

Jeg stapper ikke jeg da. Klemmer de flate og legger de i papirsøpla.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.