Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 15:36   #101
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

"Ville svaner", av Jung Chang - har prøvd meg flere ganger, man den blir av en eller annen grunn alltid puttet inn ihylla igjen.......

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:23   #102
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror boken heter "Det syvende møtet" og er skrevet av en kjent, kvinnelig, norsk forfatter. Har begynt på boken mange ganger, men husker ikke om jeg har fullført engang!

Gammel 07-10-06, 09:08   #103
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange bøker jeg ikke er blitt ferdig med - ennå iallefall. "Onkel Toms hytte" har jeg ikke lest ferdig. Den begynte jeg å lese i påska 85 og jeg gråt så mye at jeg ikke greide å se bokstavene. Husker at jeg klappet sammen boka og sa høyt til meg selv: "nei, dette kommer aldri til å gå" - og siden har jeg ikke prøvd å hardt.

Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 01:20   #104
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Frost av Roy Jacobsen er den siste jeg aldri ble ferdig med. Har ligget på badet i snart to år. Jeg hadde høye forventinger, men så ble den bare kjedelig. Skikkelig skuffende.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 01:21   #105
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

"Ville svaner", av Jung Chang - har prøvd meg flere ganger, man den blir av en eller annen grunn alltid puttet inn ihylla igjen.......

Ååå, men den er jo så bra! Den har jeg lest mange ganger!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:08   #106
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ååå- den boken elsket jeg...Tenk så forskjellige bøker vi sliter med

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:18   #107
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mange bøker jeg ikke er blitt ferdig med - ennå iallefall. "Onkel Toms hytte" har jeg ikke lest ferdig. Den begynte jeg å lese i påska 85 og jeg gråt så mye at jeg ikke greide å se bokstavene. Husker at jeg klappet sammen boka og sa høyt til meg selv: "nei, dette kommer aldri til å gå" - og siden har jeg ikke prøvd å hardt.

Den har jeg grått meg gjennom flere ganger opp gjennom årene og leser den gjerne igjen. "Onkel Toms hytte" er en viktig bok for meg, jeg glemmer sted og tid og lever meg fullstendig inn i handlingen. Det er en god leseropplevelse for meg.

Gammel 13-10-06, 20:26   #108
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

En av mange: Jostein Gaarders Sofies verden.

Jeg også.

Isslottet
Halvbroren

Det er nok flere også...

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 12:52   #109
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Prosessen" av Kafka. Den eneste boken jeg ikke har fullført...

Gammel 14-10-06, 14:59   #110
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

"Prosessen" av Kafka. Den eneste boken jeg ikke har fullført...

Skjønner deg godt. Kom meg gjennom på ren og skjær viljestyrke. Holdt på å legge den bort sikkert ti ganger, men kjempet meg gjennom til slutt. Hvordan dette liksom skal være en av verdens beste bøker gjennom tidene er helt ufattelig for mitt hode.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 15:45   #111
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Skjønner deg godt. Kom meg gjennom på ren og skjær viljestyrke. Holdt på å legge den bort sikkert ti ganger, men kjempet meg gjennom til slutt. Hvordan dette liksom skal være en av verdens beste bøker gjennom tidene er helt ufattelig for mitt hode.

Ja, jeg elsker virkelig å lese, men den boken tok helt motet fra meg. Jeg prøvde å tvinge meg gjennom, men jeg klarte det ikke. Lurer ikke en gang på hvordan den sluttet..

Gammel 14-10-06, 21:15   #112
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg elsker den boken. (Og jeg leste den flere år før den ble "hipp" igjen, så det var ikke bare hypen som fikk meg til å like den heller. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:28   #113
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte aldri å komme meg gjennom "Sofies verden " av Jostein Gaarder. Hadde skyhøye forventninger, men ble veldig glad for at jeg ikke skulle studere på universitetet (altså ex.phil).

Leste den helt i slutten av tenårene, og synes det var litt pinlig at jeg ikke kom meg gjennom en barnebok.

Gammel 17-10-06, 09:26   #114
Mille
Sånn passe snill

Mille sin avatar

Hvor: Ved siden av kvadrat
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sofies verden og Ulysses. Grusomme bøker!

Jeg pleier normalt sett ikke å legge fra meg bøker, men disse to ble for mye for meg!

Gammel 17-10-06, 11:12   #115
Torinn
Undrande

Torinn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjem ikkje på ei einaste bok eg har byrja på utan å lesa ho ferdig. Sleit litt med ei eller anna biografi som innehaldt utallige brev til og frå Amalie Skram, men kom meg gjennom til slutt.

Ulysses fekk eg sperra opp for utan å lesa ei einaste side. Pappa sendte meg tilbake til sengs med den boka kvar gong eg ikkje fekk sova. Sjølv om det er ulike meiningar om andre bøker i denne tråden er det visst ingen som har god erfaring med den boka... (Eg likar forresten Kjærstad svært godt, Vindens Skygge var fin og Den fjerde regelen lesbar utan at eg blei veldig begeistra.)

Torinn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:16   #116
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Svaggen er litt kul
Standard

Ari Behn sin "Bakgård" klarte jeg aldri å lese ferdig.
"Mammutjegerne" av Jean M. Auel kom jeg heller aldri i gjennom. Leste de to første i serien (slet litt med "Hestenes dal"), men med bok tre så stoppet det fullstendig opp.
"Ringenes herre" var heller ingen suksess. Da filmen kom så oppdaget jeg dessuten at jeg ikke var noen fan av dette i det hele tatt....

Gammel 17-10-06, 14:40   #117
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke klart å fullføre Prosessen og Silmarillon, men jeg har ikke gitt de opp helt ennå.
Kristin Lavransdatter derimot leste jeg bare første bok av.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 14:49   #118
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ringenes Herre og diverse Harry Potter-bøker.

Ringenes Herre gjør seg fabelaktig som film, men er dørgende kjedelig å lese rett og slett. Samme med Harry Potter. Jeg er ikke i fantasy-målgruppen.

Jeg sovnet til Ringenes Herre da vi så den, så jeg har ikke tenkt å prøve meg på boka.

Da jeg skulle ta arbeidspsykoligi leste jeg i senga, for å få fred fra småbarn. Det var god sovemedisin.

Gammel 18-10-06, 18:38   #119
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg falt forresten av The Hitch hikers guide to the galaxy en gang i tredje bind. Ikke fordi den ikke er bra, for den er FANTASTISK, men den er jo kjempeinnviklet, og så hadde jeg en pause av ymse årsaker, og klarte ikke å komme inn i den igjen.

Gammel 18-10-06, 18:44   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frost ligger faktisk på hold hos meg også, når jeg tenker meg om …

Prosessen synes jeg ærlig talt var en kjempegod bok. Det er mange mange år siden jeg leste den, men stemningen henger fremdeles i. Den totale paranoide maktesløsheten mot et ugjennomtrengelig byråkrati – strålende. :grøss:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.