|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?"Ville svaner", av Jung Chang - har prøvd meg flere ganger, man den blir av en eller annen grunn alltid puttet inn ihylla igjen....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Naiv og Super
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Tror boken heter "Det syvende møtet" og er skrevet av en kjent, kvinnelig, norsk forfatter. Har begynt på boken mange ganger, men husker ikke om jeg har fullført engang!
![]() |
#103 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Mange bøker jeg ikke er blitt ferdig med - ennå iallefall. "Onkel Toms hytte" har jeg ikke lest ferdig. Den begynte jeg å lese i påska 85 og jeg gråt så mye at jeg ikke greide å se bokstavene. Husker at jeg klappet sammen boka og sa høyt til meg selv: "nei, dette kommer aldri til å gå" - og siden har jeg ikke prøvd å hardt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
https://www.giblod.no/
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Frost av Roy Jacobsen er den siste jeg aldri ble ferdig med. Har ligget på badet i snart to år. Jeg hadde høye forventinger, men så ble den bare kjedelig. Skikkelig skuffende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?
Ååå, men den er jo så bra! Den har jeg lest mange ganger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Fru Jacobsen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Ååå- den boken elsket jeg...Tenk så forskjellige bøker vi sliter med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
både her og der
|
Den har jeg grått meg gjennom flere ganger opp gjennom årene og leser den gjerne igjen. "Onkel Toms hytte" er en viktig bok for meg, jeg glemmer sted og tid og lever meg fullstendig inn i handlingen. Det er en god leseropplevelse for meg.
![]() |
#109 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?"Prosessen" av Kafka. Den eneste boken jeg ikke har fullført...
![]() |
![]() |
#110 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skjønner deg godt. Kom meg gjennom på ren og skjær viljestyrke. Holdt på å legge den bort sikkert ti ganger, men kjempet meg gjennom til slutt. Hvordan dette liksom skal være en av verdens beste bøker gjennom tidene er helt ufattelig for mitt hode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Personlig pessimist
|
Ja, jeg elsker virkelig å lese, men den boken tok helt motet fra meg. Jeg prøvde å tvinge meg gjennom, men jeg klarte det ikke. Lurer ikke en gang på hvordan den sluttet..
![]() |
![]() |
#112 |
Bedreviter
|
Jeg elsker den boken. (Og jeg leste den flere år før den ble "hipp" igjen, så det var ikke bare hypen som fikk meg til å like den heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Jeg klarte aldri å komme meg gjennom "Sofies verden " av Jostein Gaarder. Hadde skyhøye forventninger, men ble veldig glad for at jeg ikke skulle studere på universitetet (altså ex.phil).
![]() |
![]() |
#114 |
Sånn passe snill
Hvor: Ved siden av kvadrat
![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Sofies verden og Ulysses. Grusomme bøker!
![]() |
#115 |
Undrande
![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Kjem ikkje på ei einaste bok eg har byrja på utan å lesa ho ferdig. Sleit litt med ei eller anna biografi som innehaldt utallige brev til og frå Amalie Skram, men kom meg gjennom til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Ari Behn sin "Bakgård" klarte jeg aldri å lese ferdig.
![]() |
#117 |
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Jeg har ikke klart å fullføre Prosessen og Silmarillon, men jeg har ikke gitt de opp helt ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sovnet til Ringenes Herre da vi så den, så jeg har ikke tenkt å prøve meg på boka.
![]() |
#119 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Jeg falt forresten av The Hitch hikers guide to the galaxy en gang i tredje bind. Ikke fordi den ikke er bra, for den er FANTASTISK, men den er jo kjempeinnviklet, og så hadde jeg en pause av ymse årsaker, og klarte ikke å komme inn i den igjen.
![]() |
#120 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Frost ligger faktisk på hold hos meg også, når jeg tenker meg om …
![]() |
|
|