Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-13, 21:50   #421
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Usmakelig at Øygard og kona stilte opp til fotografering i dag synes jeg, smilende.

Ja, hva var det for oppvisning? Utrolig kleint.

Gammel 30-04-13, 21:57   #422
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun smiler jo ikke, og måtte jo dra ham med seg når han smilte i vei til fotografene. Fikk følelsen av at han er sikker på at han blir frikjent, og at han gleder seg til å kunne triumfere og svare på spørsmålene da.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 30-04-13, 22:03   #423
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun må være en usedvanlig tolerant og godtroende kone som ikke ser noe galt i de Skype-samtalene og meldingene, og at de på ingen måte betydde at det var noe upassende mellom den hellige gubben hennes og en fjortenåring. "Det var bare sånn de pratet sammen."

Nesten så en kan lure på om hun rett og slett ikke har lest dem.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 30-04-13, 22:04   #424
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Hun smiler jo ikke, og måtte jo dra ham med seg når han smilte i vei til fotografene. Fikk følelsen av at han er sikker på at han blir frikjent, og at han gleder seg til å kunne triumfere og svare på spørsmålene da.

Ja, han svarte "Vi tar det seinere" til en av journalistene. Han tror jaggu at dette er plankekjøring, han.

Gammel 30-04-13, 22:11   #425
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med at hun er manipulert og har det helt jævlig.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 30-04-13, 22:14   #426
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg regner med at hun er manipulert og har det helt jævlig.

Men hun er jo over konfirmasjonsalder og får ta ansvar selv.

Gammel 30-04-13, 22:14   #427
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men hun er jo over konfirmasjonsalder og får ta ansvar selv.

Jepp!

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 30-04-13, 22:26   #428
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror hun har vært manipulert lenge, et skalkeskjul, og nå som ingen andre damer vil ta i ham med ildtang lengre og de mektige vennene har snudd ham ryggen, får hun ham endelig for seg selv.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 15:10   #429
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra VG sitt kommentarfelt:

Sitat:

Hanna: Hvorfor kan NN anmelde Øygard for dette når det kommer frem i Skype-samtalene at hun ville være med han og at hun var med på dette og ikke ville avslutte det?

Kjenner at jeg blir helt kvalm.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 15:14   #430
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æh, jeg skrollet gjennom dommen fra tingretten her om dagen, og angående tekstmeldingene: Etter at moren til jenta ringte Øygard og ba ham ligge unna datteren, sendte han to meldinger til henne, med et helt annet språk, type "Reidun og jeg er så glad i deg", og "Beste hilsner, Rune" og denslags. Og de meldingene lot han være igjen på telefonen. Alt det andre slettet han.

Det blir da for dumt?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 15:16   #431
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har også lest dommen de siste dagene, og reagerte på det samme. Det burde jo være et bevis for at han har noe å skjule.

Input er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 15:16   #432
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Æh, jeg skrollet gjennom dommen fra tingretten her om dagen, og angående tekstmeldingene: Etter at moren til jenta ringte Øygard og ba ham ligge unna datteren, sendte han to meldinger til henne, med et helt annet språk, type "Reidun og jeg er så glad i deg", og "Beste hilsner, Rune" og denslags. Og de meldingene lot han være igjen på telefonen. Alt det andre slettet han.

Det blir da for dumt?

Ikke sant?
Jeg burde jo ha skjønt det nå, men jeg blir fortsatt satt ut av måten han har håndtert dette på. Voksne mannen. Fy f..., det er mye fæle folk i verden, dessverre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 02-05-13 kl 15:26.
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 15:20   #433
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fra VG sitt kommentarfelt:

Kjenner at jeg blir helt kvalm.

Jeg tror vi må holde åpent for at mange av de som spør er unge og vet ikke bedre. Men det er klart at hvis dette kommer fra en jente tidlig i tenåra så skjønner man hvorfor slike er et lett bytte for erfarne menn som er noe eldre. Jeg tror faktisk at mange ungdommer ikke vet at de har visse rettigheter uansett, at "å være med på det selv" ikke gir andre frikort. Det er nok mange foreldre som opplyser jentene sine om at de ikke må være "løse på tråden" og "by seg frem", men ikke om at ingen har rett til ta seg til rette med kroppene deres uansett hvordan de selv har forholdt seg.

Men ja - kommentarfeltene rundt om kring viser med all tydelighet at det er mange som er på Øygards side. Stakkar, han er jo lurt trill rundt, mannen.

Sist redigert av banana : 02-05-13 kl 15:29.
banana er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 15:25   #434
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg tror vi må holde åpning for at mange av de som spør er unge og vet ikke bedre. Men det er klart at hvis dette kommer fra en jente tidlig i tenåra så skjønner man hvorfor slike er et lett bytte for erfarne menn som er noe eldre. Jeg tror faktisk at mange ungdommer ikke vet at de har visse rettigheter uansett, at "å være med på det selv" ikke gir andre frikort. Det er nok mange foreldre som opplyser jentene sine om at de ikke må være "løse på tråden" og "by seg frem", men ikke om at ingen har rett til ta seg til rette med kroppene deres uansett hvordan de selv har forholdt seg.

Godt poeng, som jeg absolutt ikke hadde tenkt på. Jeg håper det er slik.

Input er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 15:29   #435
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra vitnemålet til Øygards svigerinne (på db.no):

Sitat:

Røhnbæk spør om hva det betyr å være "blaut".

- Det kjenner jeg ikke til fra Vågå-dialekten, men den har mange nyanser.

Ja, denne Vågådialeketen er jammen full av nyanser.

Jeg synes det er bra jenta orker å ta belastningen denne rettssaken er. Det er bra at noen Øygardtroll sprekker. Kanskje det får andre til å tenke seg om to ganger før det gjør noe liknende.

Gammel 02-05-13, 15:33   #436
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

¨Jeg håper at denne saken kan vise unge jenter at selv om de kanskje ble sjarmert, kan se at det er mange som synes det er helt uakseptabelt at gamle menn misbruker tilliten til unge jenter.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 02-05-13, 18:31   #437
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Siden hele saken er basert på språktolkning; hvorfor er det ikke hentet inn ekspertvitner som kan slikt? Vi har vel rettslingvister i Verdens Beste Land?

Gammel 03-05-13, 10:42   #438
Input

Input sin avatar

Standard

Er det sånn at forsvaret kan be hvem som helst om å vitne, sånn helt uavhengig av om de har noe relevant å tilføye, eller kan retten avvise vitner om de ikke ser det er noe poeng?

Jeg klarer liksom ikke se hvordan denne læreren kan ha noe relevant å si. Om dette stemmer:

Sitat:

Læreren hadde brukt en del ord i oppgaven, som ifølge ham viser til "søppeldynga-godteri", som "store pupper".

så skjønner jeg godt at folk klager, jeg hadde også synes det var ganske upassende i en matte-oppgave på ungdomsskolen.

Input er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 11:14   #439
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dessuten er ikke store pupper i Søppeldynga. :tsk: :kjenner sitt godteri:

Gammel 03-05-13, 14:03   #440
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Dessuten er ikke store pupper i Søppeldynga. :tsk: :kjenner sitt godteri:

Det har da aldri vært puppe-greier i noe BonBon-godteri? Råtne fisk, kloakkslam og ørevoks ja. Pupper, nei.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.