Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvordan ser man på tv nutildags?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-13, 16:16   #21
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser man på tv nutildags?

Vi har pc, brett og tlf er med netflix og div kanaler ser tv2,3 og norge utelukkende på pc.
Har Tv, men den ser vi stort sett kun film og av og til nrk 1,2 3 på type grandprix jr ol. Den store har vi satt opp på junjor sitt rom for han er den som bruker den mest til spilling.

Vi brukte tven da vi hadde get og endte med sinnsyke mengder opptak, da vi skifta til parabol ble vi bare lei av hele viasat systemet som sugde og endte med å avbestille hele dritten og har da kun nrk kanalene.

Jeg laster ned det som går av serier som intereserer, og vi streamer direkte på tvn om det er noe vi vil se sammen. Ungene bruker ps3 og wii og streamer netflix på rommene sine når de har besøk osv.(eller vi vil se noe på stor skjerm) Vi ser vel minst like mye på skjerm som før, men vi velger mere selv hva vi ser, og vi ser nok mindre sammen( jeg slipper timevis med kjedelige prograqmmer om store maskiner som flytter enda større maskiner : oh joy: )... Jeg og gubben sitter stort sett med hver vår pc på fanget i sofaen MEN jeg merker forskjell fra da vi hadde TV i stua alikevel.

Gammel 25-04-13, 16:53   #22
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

vi ser tv på denne "litt mer moderne, men likevel åpenbart utdøende måten" med en boks fra altibox som vi kan se på, ta opp på og sånn der. Også ser vi på nrk app på ipad'en og hadde nå egentlig en altibox'app som ga oss alle tv-kanalene våre der, men den funker plutselig ikke etter strømbruddet vi hadde her på sunnmøre, vet ikke om der er noen sammenheng, men da strømmen kom tilbake virket ikke appen (i alle fall ikke neste morgen, vi pleide se barnetv på ipad på badet på morgenen, husker ikke om vi prøvde den kvelden)

Jeg vurderer stadig om vi utmerket hadde klart oss med netflix eller noe sånn, og nrk'appen, for det er jo i ale hovedsak ungene som ser på barnekanaler (og da finner de vel like gjerne greier på netflix? Aner ikke hva som egentlig er der, er der "barneserier" eller?) også tar jeg opp serier jeg ikke rekker se, og mannen glor litt av hvert da, han ville kanskje savne tv?

Gammel 25-04-13, 17:37   #23
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man jo kunne pause et program for å gå på do. Skal man tisse i buksa?

Gammel 25-04-13, 17:48   #24
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten er i alle fall opptatt av det. "Mamma, slå på tv'n. Og så setter du på pause, for jeg må på do" sa han for litt siden. ikke at han visste HVA som var på tv, og ikke som om han ikke trengte å se akkurat de to minuttene han var på do uansett, men pause for å gå på do må man ha...

Gammel 25-04-13, 17:54   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk ikke snøring på hvilke kanaler jeg ser på. Fordelene med å bruke PVR.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 18:09   #26
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en pc koblet til tv-skjerm, og med den ser vi da nrk nett-tv og netflix. Har ikke behov for mer.

Vi hadde Altibox med ørti kanaler og pvr-boks, men sa opp for vi fant ut at netflix og nrk nett-tv dekket behovet vårt.

Gammel 25-04-13, 18:16   #27
Malama

Malama sin avatar

Standard

Hva ER på netflix egentlig?

Når man har unger som digger vennebyen, brannmann sam, postmann pat, peppa gris, og alt mulig som går på disse barnekanalene, de vil finne noe de liker på netflix?

Mannen som ser... game of thrones vil han vel savne. Ellers ser han bare sånne der rare programmer, disse som har auksjon på boder, de der som driver pantebutikk og denslags.

Ja, også nyheter, og det hender vi glor nrk på lørdagskvelden, men det dekker uansett nrkappen, så det er greit da.

Det er mine Boomerang-avhengige unger jeg lurer mest på... på den annen side, de overlevde skiftet fra disney junior til boomerang etter noen ukes favoritt-program.abstinsenser, så alt går seg vel til?

Gammel 25-04-13, 18:17   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Man jo kunne pause et program for å gå på do. Skal man tisse i buksa?

Det har virkelig aldri vært et problem. Du tullet, ikke sant?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 18:20   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har altslags greier. Jeg ser kun på vanlig tv etter sendeskjema.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 18:29   #30
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ser svært lite på Tv, Idol på fredager, da med ett halvt øye, irriterer meg grønn over Tone DAa. Senkveld, Nytt på Nytt og Golden Goal. Søndag ser vi Hele Norge Baker på TV3, tirsdag er det Grottenveien. Ellers er det en og annen dokumentar jeg prøver å få med meg. Jeg liker opptaksmuligheten for på f.eks. Discovery går det mange fine dokumentarer midt på natten.

Gammel 25-04-13, 18:31   #31
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det har virkelig aldri vært et problem. Du tullet, ikke sant?

I sure did.

Men seriøst. Vi bruker den muligheten ofte. Og gjør opptak i enda større grad. Det er så mange folk i dette huset til nesten enhver tid (også store barn) og vi har ikke egen tv-stue, så da er det greit å kunne stoppe programmet til (u)vedkommende har rota fra seg på kjøkkenet.

Jeg liker også å se dokumentarer på NRK på nett-tv.
Tør egentlig ikke tenke på hvor mye vi bruker på tv. Men jobben betaler en del.

(Og nå får vi endelig TV 2 Nyhetskanalen igjen!)

Gammel 25-04-13, 19:10   #32
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hva ER på netflix egentlig?

Når man har unger som digger vennebyen, brannmann sam, postmann pat, peppa gris, og alt mulig som går på disse barnekanalene, de vil finne noe de liker på netflix?

Tja, barnetv er jo barnetv. Poden ser mest på Smurfene, Sauen Shaun, Lille Prinsesse. Også har han sett Knerten og Biler kortfilmer, de om Tauebill, ca en milliard ganger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 19:17   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg vurderer stadig om vi utmerket hadde klart oss med netflix eller noe sånn, og nrk'appen, for det er jo i ale hovedsak ungene som ser på barnekanaler (og da finner de vel like gjerne greier på netflix? Aner ikke hva som egentlig er der, er der "barneserier" eller?) også tar jeg opp serier jeg ikke rekker se, og mannen glor litt av hvert da, han ville kanskje savne tv?

Du kan sikkert se noe av utvalget på www.netflix.no. Du får frem en side med fullt av bilder (alá dvd-covere) i forskjellige kategorier. Grøssere, thrillere, drama, barnefilmer, familiefilmer, komedier, dokumentarer osv. Jeg elsker dokumentarene, det ligger også masse tv-serier der, men det mangler MYE i forhold til hvor mye som er kommet ut. Derfor har vi i tillegg til norsk Netflix på tven, amerikansk Netflix på pcen (som vi får på tven via Samsung Allshare, trådløst) der utvalget er helt formidabelt.

Gammel 25-04-13, 19:46   #34
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Rennome? Renomme? Renome?

For å svare på det viktige her i tråden...

Renommé.

Gammel 25-04-13, 19:55   #35
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har parabol fra canal digital, gammel arvet kassetv og ingen opptaksmuligheter. Jeg syns det er helt greit. Det jeg ikke får sett får jeg ikke sett.

Gammel 25-04-13, 20:53   #36
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å få sett dagsrevyen fra kl 19 etter at ungene er i seng på tv´n med bare et par trykk var i grunne verdt epletvdingsen i sin helhet. Ungene ser også mye fra NRK nettv, og jeg ser endel fra netflix når jeg vi ta livet med ro.

Gammel 26-04-13, 14:05   #37
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er fornøyd med parabol fra Canal Digital. Jeg elsker min pvr med mulighet for to opptak samtidig.
Vi har ellers PC i stua og medialink, så vi får inn Netflix, youtube og annet der.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.