![]() |
#61 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har bilene våre til de kjøres på høggern. Gode gamle passaten har gått jorda rundt noen ganger nå og skal dø til sommeren. Den er brukt opp hvert øyeblikk, 97 modell.
![]() |
#62 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Det er 30 år siden jeg kjøpte min første bil, og jeg har eid 5 biler på den tiden. Trekk fra to år jeg var billøs, og halvannet der jeg kjørte samboers bil. Har aldri hatt ny bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Firmabil, bytter hvert 3. år. Tidligere når jeg kjørte privat byttet jeg ca hvert 2. år, kjøpte ikke nye biler, men nyere av dato.
![]() |
#64 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Mannen har firmabil som byttes hvert tredje år.
![]() |
#65 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har ikke noen spesielle tanker på hvor lenge vi skal ha en bil, tror jeg. I utgangspunktet skulle vi ha den bilen vi har nå lenge. Det er en flott bil som oppfyller alle våre grunnkriterier og vi ønsker oss i grunnen ikke noen ny. Men så har det seg slik at vi for to år siden flyttet slik til at vi rett og slett trenger ekstra bakkeklaring vinterstid (selv om vi bor rimelig sentralt i bartebyen, ja :himler
![]() |
#66 |
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Den bil en vi har nå har vi snart hatt i to år, og ser ingen grunn til å tenke på å bytte den ut enda, selv om den er åtte år. I løpet av seks år har vi hatt tre biler, min konebil som vi solgte i fjor(kjøpte den brukt i 2007) og HrLarsens amcar-drøm som heldigvis ble et mareritt han våknet opp fra og fikk kvittet seg med da vi kjøpte den vi har nå..
![]() |
#67 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?
Bil er vel aldri økonomisk gunstig, med mindre man er over på spesielle biltyper som faktisk stiger i verdi. Vi er der på hobbybil, men ikke på bruksbil.
All of these lines across my face Tell you the story of who I am So many stories of where I've been And how I got to where I am Sist redigert av Carrera : 22-04-13 kl 01:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
lettere utlada
|
Sett bort ifra at vår Zafira er 2002 modell, så signerer jeg.
![]() |
#69 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
En bil er aldri en investering (med mindre man ser bort fra spesielle biler), og ja, det er en bruksting, men samtidig så er bil en sak mange bruker mye, og med den utviklingen som er teknologisk og sikkerhetsmessig, så er det for oss viktig å holde oss oppdatert.
![]() |
#70 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vår forrige bil hadde vi i 3 1/2 år før vi byttet den ut, den vi har nå er 2 år og vi regner med å bytte den ut om 1-2 år. Begge helt nye da vi kjøpte dem. Dette koster selvsagt, men for oss er det verdt pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Frem til nå har vi hatt bilene til de har vært oppbrukt, og vi har da alltid kjøpt brukte biler. Begge bilene våre er fra 1998. Ingen av oss er spesielt opptatt av bil utover at vi trenger dem for å komme fra A til Å. Bil er dyrt og kjedelig.
![]() |
#72 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Carrera: Jeg forstår på en måte at med en så sterk interesse for bil så gir det glede som er verdt de veldig høye kapitalkostnadene dere har.
![]() |
#73 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Det jeg har problemer med å forstå er dette at det er så viktig å skifte ut bilen før de store verkstedsregningene kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Det er mer det ubehagelige i at verkstedsregningene kommer bardus og litt uventet.
![]() |
#75 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har hatt verkstedregninger på 10-11 lapper på vår 2002 Skoda, Blå. Men da har det vært ting som registerreim og sånt. Det er jo ikke hver gang. Jeg er spent på hvordan nybilen er sånn sett. Vi har ihvertfall halvert drivstoffutgiftene våre i måneden, men så har vi riktignok doblet lånet.
![]() |
#76 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Jeg skjønner ikke helt regnestykket.
![]() |
![]() |
#78 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har ingen bilstrategi. Den forrige bilen til mannen kjøpte han da den var 3 år gammel, så hadde han den i 8-9 år før vi solgte den. Jeg kjøpte 2004-modell i 2009 og har den fortsatt. Vi kjøpte ny bil i 2012 og har den fortsatt. Planen er å selge 2004-modellen når den nye Leafen kommer og kjøpe Leaf da. Også skal vi etterhvert bytte ut 2012-modellen med en større 7-seter, men da vet vi ikke om vi skal kjøpe ny eller brukt, men om det blir brukt blir det ikke eldre enn et par år.
![]() |
#79 |
Yes, we can!!
|
Det er ikke det.
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Grunnen til at vi kjøper ny bil nå er forresten ikke hverken at den gamle begynner å bli dårlig eller at det begynner å komme kostnader på den, men fordi den rett og slett har blitt for liten for oss. Irriterende, for bilen er veldig god, den.
![]() |
|
|