![]() |
#41 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Hovedbilen vår er fra 2009 (VolvoXC60), har kjørt 50 000 km. Vi kommer til å beholde den noen år til, men selger den før den detter alt for mye i pris.
![]() |
#42 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Til den dør. Eller til den irriterer oss grønn fordi den er døden nær, eventuelt.
![]() |
#43 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Til den dør. Nå kjører vi en 1997-modell som har gått over 390.000, så jeg regner ikke med den holder så veldig mye lenger. Men det har vært veldig greit med en bil som vi kan reparere selv, jeg regner med neste blir en med så mye elektronikk at den må på verksted.
![]() |
#44 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Bil er et fremkomstmiddel for oss. Vi vil i teorien bare ha dem helt til de ikke går lenger. Vi har en Skoda Octavia 2002-modell, som vi kjøpte i 2006. Den skal vi selge nå, vi trenger bare en bil. Vi skulle egentlig kjøre den til den ikke gikk mer, men familieforøkelse krever større bil. Nylig kjøpte vi en 2010 Ford S-Max. Den skal kjøres til den ikke går mer.
![]() |
#45 |
Trøtt
|
![]() Re: Hvor lenge har dere en bil?Varierer veldig. På de 15 årene vi har hatt sammen har vi hatt 7 biler. Vi bytter bil ettersom behovene endrer seg (en treseters elbil ble upraktisk da vi plutselig fikk tvillinger...) og ikke etter faste intervaller.
![]() |
#46 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har biler fra 1999 og 2004, så ikke veldig ofte.
![]() |
#47 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har vært sammen siden 2000 og har hatt 8 biler - stort sett har vi alltid hatt to biler samtidig - en firmabil og en privat. Bilene vi har nå er hhv. 2009 og 2011-modeller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Min er nå nesten 4 år gammel. Enten byttes den ut nå snart ellers så kjøres den vel så lenge den går........
![]() |
#49 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har en 2009 modell Yaris, den kjører min mann til og fra jobb hver dag. Den har vi hatt garanti på og godt er det fordi det oppsto en startlyd som de brukte ca 5 innleveringer og masse jobb på å finne ut av.
![]() |
#50 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Min bil er fra 96, jeg kjøpte den for 8 år siden. Den går som ei klokke... Så da bytter ikke jeg!!
![]() |
#51 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Selv om jeg nærmest hatet Peugeoten min, så var jeg veldig glad i den og. Den hadde ikke blitt byttet ut hvis det ikke var for at vi betalte syke summer for å reparere den hvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Forrige bil hadde jeg i 12 år.
Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Til den dør eller til vi finner ut at vi egentlig ikke trenger bil og selger den fordi den fortsatt er verdt en god slant (n=2).
![]() |
#54 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Har hatt Volvo V70`en i 2 år ca og den går fint enda, ikke hatt noe utgifter å snakke om, så satser på den holder en liten stund til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har dem så lenge vi kan, fordi vi er veldig gjerrige når det gjelder bil.
![]() |
#56 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har vår andre bil. den første kjøpte vi fra farmor da farfar døde. Den hadde vi ikke så veldig mange år, vi kjøpte ny bil da vi skulle bli foreldre. (Jepp, jeg prøvekjørte bil høygravid. Selgeren antok liksom at mannen skulle kjøre, og den store magen sitte på. Ikke det nei, mannen hadde ikke lappen påd en tiden...) Og den bilen har vi enda, det er altså en 2008 modell, vi kjøpte den brukt, men bare brukt noen få mnd som leasingbil. Vi har ikke hastverk med å bytte denne ut heller.
![]() |
#57 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Men er det ikke sånn at en ny bil mister flere tusen i verdi bare av å bli kjørt ut av forhandlers garasje? Og man får jo ikke solgt en bil for mer enn man betalte for den?
![]() |
#58 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Altså, folk må gjerne bruke 60 - 100 000 i året på å eie ny nye biler for min del, altså. Det er ikke det. Men jeg klarer bare ikke å se at det er verdt det. (Kapitalkostnader, verdifall, forsikring).
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 21-04-13 kl 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?
Typisk faller mange biler mye i verdi i det den ikke er ny lenger, så flater det ut, så går det brattere når garantien går ut og eu-kontrollene begynner, og til slutt er kurven ganske flat igjen.
![]() |
#60 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi HADDE forresten den første bilen et par år lenger enn vi brukte den da. (Jepp, den observante leser kan da få med seg at vi hadde to biler. Og altså bare et førerkort i huset)
![]() |
|
|