Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-13, 11:30   #101
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Einaste eg kan komme på er marsipankake laga av potetmjøl. Det var så ekstremt godt men bakaren som laga det er nedlagt.

Ellers spise eg både løvbiff og kinakål enda. Kinakål er faktisk veldig godt i enkelte rettar! Og når det er løvbiff, pommes frites og salat til lørdagsmiddag er det vill jubel i heimen!

Kinakål er jo godt i wok.
Men i salat bruker vi det ikke lenger.

Vi kjøpte løvstek/biff en stund tilbake, og jeg ble så skuffa. Den var jo så … kjedelig. Blitt for godt vant med biff tror jeg. Tynn og litt sånn gummiaktig liksom?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 11:46   #102
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer ikke på noen spesieller grusomheter fra barndommen eller tidlig voksen som jeg ikke spiser så mye av lenger. Jo forresten svinesnitsel med hurtigris og ketchup.

Ellers flirer jeg litt av alt som nevnes her, for det aller, aller meste er fremdeles i salg i butikkene idag, og det selges til dels store mengder av det. Så det finnes fortsatt mennesker der ute som spiser det.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 11:52   #103
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte heller ikke skjønne problemet med den kyllingen, det var jo bare rå marinert kylling ja. Og vi har det som sagt ikke her hjemme mer, men koser oss med det i feriene - enkel og grei feriemat.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 11:53   #104
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Torskerogn på boks. Jeg husker at det var stas da jeg var barn.
Ferdigrevet parmesan.

Lørdagskylling er helt kurant. Vi pleier velge kylling som ikke er marinert, men kunne gjerne laget det nå.

Det er mange ting jeg spiser nå som jeg ikke spiste før. Tilgjengelighet og trender gjør at det er mange ting vi har nå som ikke var vanlig tidligere.

Gammel 08-03-13, 11:54   #105
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Blodpudding og fiskepudding kjøper jeg ihvertfall aldri. Blodpudding hæler jeg ikke, men jeg kunne sikkert spist fiskepudding hvis jeg fikk det servert.
Lungemos hendte det jeg spiste som liten, men jeg har aldri likt det.

Gammel 08-03-13, 11:58   #106
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke komme på noe som jeg spiste i barndommen som jeg ikke liker nå.
Jeg er nok usedvanlig ukresen, for mye av det dere usjer og æsjer over i tråden er yndet middag her i huset.

Gammel 08-03-13, 11:59   #107
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig lite av det jeg spiser sjelden eller aldri nå jeg synes er ekkelt. Grunnen til at jeg har kuttet det ut, er jo mer at det er usunt. Jeg synes egentlig det aller meste er godt *matvrak*. Loff og kjeks for eksempel. Nydelig er det. Junk er også helt fantastisk . Bearnaise er nevnt flere ganger i tråden, jeg liker det også. Fremdeles.

Gammel 08-03-13, 13:15   #108
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Junk, pølser og karbonader syns jeg faktisk har blitt ekkelt, det er ikke bare fordi det er usunt at jeg ikke spiser det. Både for fett og for salt.

Men ellers har jeg beholdt mange av barndomspreferansene, ved siden av voksne, litt mer "sofistikerte" favoritter. Jeg kan både nyte gourmetmat i ørsmå porsjoner og en grandis, liksom. Bare på litt ulike måter...

Gammel 08-03-13, 13:36   #109
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men ellers har jeg beholdt mange av barndomspreferansene, ved siden av voksne, litt mer "sofistikerte" favoritter. Jeg kan både nyte gourmetmat i ørsmå porsjoner og en grandis, liksom. Bare på litt ulike måter...

Enig. Jeg liker grandis, jeg. Ikke det at jeg spiste det i barndommen, for det fantes ikke. Men jeg liker meksikansk gryte, fiskepinner og pølser i brunsaus.

Jeg likte aldri den lørdagskyllingen. Ikke fordi den var noe galt med den per se, men noen typer kyllingkjøtt smaker ikke godt, og dette var av den typen.

Det er mye mat fra barne- og ungdomstiden som på en måte er faset ut, uten at det er noe galt med den. Men "voksne" ting som jeg tidligere spiste, men som jeg har mistet sansen for, er sushi, spekeskinke og røkelaks. Sushi orker jeg ikke etter at jeg ble dårlig mens jeg var ute med en gjeng FP-ere og spiste sushi for tre år siden, og spekeskinke og røkelaks mistet jeg sansen for etter vektoperasjonen, av en eller annen grunn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 13:43   #110
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Fiskeboller fra Volda fiskemat.

Du vet vel hvordan Jesus klarte å mette 5000? Volda fiskemat..

Gammel 08-03-13, 14:19   #111
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Enig.

Gammel 08-03-13, 14:24   #112
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, men jeg FATTER ikke hvordan noen kan syns at Grandiosa er godt. Det er rett og slett helt uforståelig for meg. Jeg føler meg dårlig av en liten bit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 14:51   #113
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er sikkert mye, men det første som faller meg inn er is. Før kunne jeg spise 2 liter med sjokoladesaus på toppen minst en gang i uken. Nå blir det stort sett aldri. Mulig jeg forspiste meg.

Gammel 08-03-13, 15:20   #114
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 liter is på en gang?

Gammel 08-03-13, 15:21   #115
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det klarte jeg før. Uten problemer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 15:23   #116
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Sikkert like greit å ha sluttet med det.

Gammel 08-03-13, 16:10   #117
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg synes er ekkelt med den kyllingen er at den smaker lite, blir delvis stekt, delvis kokt i vannet den inneholder som tiner i formen og det blir en sånn ekkel sauslignende væske av det som kyllingen blir liggende i. Den smaker liksom ikke helt kylling.

Kinakål var ordentlig poppis på 80-tallet, og jeg har vel ikke spist det siden 8+-tallet eller 90-tallet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:35   #118
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

fruktcocktail.

Kinakål kan være godt synes jeg. Men ikke med mais, paprika og en stor dæsj thousand island.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:39   #119
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oi, det er mye.

For 10 år siden levde jeg vel mer på pytt i panne, brød i horvelige mengder, ris, pasta, grandis... osv...

Det er gradvis over de siste 10årene byttet helt ut med grønnsaker, korn og fisk/kjøtt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 16:43   #120
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Kinakål var ordentlig poppis på 80-tallet, og jeg har vel ikke spist det siden 8+-tallet eller 90-tallet.

Kinakål er fullt spiselig, forutsatt at man behandler det som det det er, altså kål og ikke salat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.