|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?
Kinakål er jo godt i wok.
|
|
|
#102 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Jeg kommer ikke på noen spesieller grusomheter fra barndommen eller tidlig voksen som jeg ikke spiser så mye av lenger. Jo forresten svinesnitsel med hurtigris og ketchup. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
I mål
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Jeg klarte heller ikke skjønne problemet med den kyllingen, det var jo bare rå marinert kylling ja. Og vi har det som sagt ikke her hjemme mer, men koser oss med det i feriene - enkel og grei feriemat. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Torskerogn på boks. Jeg husker at det var stas da jeg var barn.
|
|
|
#105 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Blodpudding og fiskepudding kjøper jeg ihvertfall aldri. Blodpudding hæler jeg ikke, men jeg kunne sikkert spist fiskepudding hvis jeg fikk det servert.
|
|
|
#106 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Jeg kan ikke komme på noe som jeg spiste i barndommen som jeg ikke liker nå.
|
|
|
#107 |
|
I mål
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Det er veldig lite av det jeg spiser sjelden eller aldri nå jeg synes er ekkelt. Grunnen til at jeg har kuttet det ut, er jo mer at det er usunt. Jeg synes egentlig det aller meste er godt *matvrak*. Loff og kjeks for eksempel. Nydelig er det. Junk er også helt fantastisk |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Junk, pølser og karbonader syns jeg faktisk har blitt ekkelt, det er ikke bare fordi det er usunt at jeg ikke spiser det. Både for fett og for salt.
|
|
|
#109 |
|
Textrovert
|
Enig. Jeg liker grandis, jeg. Ikke det at jeg spiste det i barndommen, for det fantes ikke. Men jeg liker meksikansk gryte, fiskepinner og pølser i brunsaus.
|
|
|
#111 |
|
I mål
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Det er sikkert mye, men det første som faller meg inn er is. Før kunne jeg spise 2 liter med sjokoladesaus på toppen minst en gang i uken. Nå blir det stort sett aldri. Mulig jeg forspiste meg.
|
|
|
#117 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Det jeg synes er ekkelt med den kyllingen er at den smaker lite, blir delvis stekt, delvis kokt i vannet den inneholder som tiner i formen og det blir en sånn ekkel sauslignende væske av det som kyllingen blir liggende i. Den smaker liksom ikke helt kylling. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?Oi, det er mye. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Kinakål er fullt spiselig, forutsatt at man behandler det som det det er, altså kål og ikke salat. |
|
|
|
![]() |
|
|