|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Tips om RørosJeg skal på Rørosmartnan neste uke. Noe av programmet er fastspikret, dette innebærer litt guidede turer til ulike bygninger og historiske steder.
![]() |
#2 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om Røros |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tips om RørosVær forberedt på at det er stappfullt overalt på Røros under Rørosmartnan! Flere koselige, små butikker i Kjerkgata (keramikk o.l) og koselige kafeer og mye som foregår ute i gata under martnan. Sentrum er bittelite og det meste er smått og trangt (men veldig hyggelig!). Jeg ville sett på kirka og gått en tur på slagghaugene.
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Tips om RørosJeg har forespeilet meg mye folk ja og kulde. Men nå ser det ut til at det blir ganske grei temperatur og sol, så den verste polstringen kan jeg legge igjen hjemme.
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tips om RørosFabrikkutsalget til Røros Tweed kan være verdt et besøk. Det ligger sentralt til opp ene lange gate opp mot kirken så vidt jeg husker. Det er i alle fall rett i nærheten av "sentrum". Nå er det mange år siden jeg har vært der selv, men svigermor kommer innimellom med flotte ting hun har kjøpt der til oss i gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Tips om Røros
Fabrikkutsalget ligger ikke i gata, men rett utenfor, grei spasertur bort.
![]() |
#7 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om RørosJeg ville ruslet rundt i gatene og sett på folkelivet. Det er som nevnt mye folk under martnan, men også god stemning. Pass på å stikke innom de åpne bakgårdene, der er det ofte mye å se på, bål, kaffe og god stemning.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Tips om RørosDa jeg var på Rørosmartna'n tilbragte jeg hele dagen på Sangerhuset og danset rørospols.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Tips om RørosHjemme fra årets martna'n, og hjelp så sliten jeg er. Men veldig, veldig fornøyd, jakka lukter bål, beina verker etter dansinga, og lukten og stemningen kommer jeg til å leve på lenge. Bare ett år til neste martna'n!
![]() |
|
|