Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Et tips og et hjertesukk om priser på charter

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-13, 13:18   #61
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charter

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det blir nok charter sola-Santorini. Like billig som rutefly. Men jeg hater å ikke kunne velge hoteller selv, og å kunne variere slik jeg vil.

Har du sjekket prisen på å bare kjøpe flysete med charter? Vi gjorde det en gang med ving tror jeg det var. Bittelitt dyrere, men fine flytider direkte.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 13:21   #62
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det blir nok charter sola-Santorini. Like billig som rutefly. Men jeg hater å ikke kunne velge hoteller selv, og å kunne variere slik jeg vil.

Jeg har nettopp reist med StarTour og kun bestilt fly. Bestilte hotell utenom.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 13:27   #63
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke noe problem å bestille kun fly med Apollo til Hellas heller!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 13:50   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært et reelt alternativ, hadde det vært glimrende. Jeg vet charteroperatørene har "kun fly" som mulighet, men mannen påstår at det e nesten like dyrt som med hotell. Nå dobbelsjekker han bak her. De tar 27000 for kun fly. Apollo. Det er bare de som flyr.

Billigste hotellalternativ de har kommer på 30000. 2-stjerners. Et "normalt" hotell kommer på ca 40000. Når flyet koster 27, sparer vi ca 3000 kr altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 13:52   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ikke noe problem å bestille kun fly med Apollo til Hellas heller!

Det er jo ikke et problem, det er bare sinnsvakt dyrt.

Gammel 27-01-13, 14:00   #66
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Da hadde jeg heller brukt 11 timer en vei og 6 timer den andre veien. Er jo vanvittige priser ellers.

Gammel 27-01-13, 14:04   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Da hadde jeg heller brukt 11 timer en vei og 6 timer den andre veien. Er jo vanvittige priser ellers.

Ja, det er dyrt. Jeg vet ikke om jeg orker 11 timer. Det innebærer også minst én ekstra overnatting hver vei, og vi kommer heller ikke fram til målet. Det er som jeg har sagt hele tiden, charter er billigst og raskest for oss. Skjønt definitivt. Ikke best.

Gammel 27-01-13, 14:08   #68
Christa

Christa sin avatar

Standard

Ja, det er dyrt. Jeg vet ikke om jeg orker 11 timer. Det innebærer også minst én ekstra overnatting hver vei, og vi kommer heller ikke fram til målet. Det er som jeg har sagt hele tiden, charter er billigst og raskest for oss. Skjønt definitivt. Ikke best.

For det er ikke Athen som er målet? Da skjønner jeg godt at 11 timer + overnatting er mye.

Gammel 27-01-13, 14:12   #69
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at når det gjelder Hellas, så er noe av sjarmen å være på loffing på ferge. Hvis man bare er opptatt av reisetiden, så kan man faktisk liksågodt reise til Thailand, for det tar like lang tid å komme til målet. Da er det jo mange andre reisemål i Europa som er kortere, Italia f.eks. Eller så må man ta pakketurer med alt det innebærer. Sånn er det bare.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 14:28   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

For det er ikke Athen som er målet? Da skjønner jeg godt at 11 timer + overnatting er mye.

Nei, målet er Naxos. Og evt Antiparos og en eller annen tredje øy. Og helst to dager på Santorini så vi får oppleve Oia. Legg til at jeg også har et snev av flyskrekk og kronisk utmattelsesplager. Jeg reiser mye, altså, men jeg vil helst ha det så smooth som mulig. Selve transporten. Jeg finner ingenting sjarmerende i et bamseklubbhotell med bassengaktiviteter og sånt. Vi pleier å leie bil og reise mye på dagsturer.

Gammel 27-01-13, 14:32   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg tenker at når det gjelder Hellas, så er noe av sjarmen å være på loffing på ferge. Hvis man bare er opptatt av reisetiden, så kan man faktisk liksågodt reise til Thailand, for det tar like lang tid å komme til målet. Da er det jo mange andre reisemål i Europa som er kortere, Italia f.eks. Eller så må man ta pakketurer med alt det innebærer. Sånn er det bare.

For all del, men da trenger man ikke bruke et døgn på å fly dit på forhånd. I tillegg! Vi er godt kjent med Hellas, er der hver eneste sommer. Vi har alltid flydd direkte på litt over tre timer. Og vi har opplevd mye genuint gresk utenfor allfarvei. Jeg liker båtturer og ser godt verdien i å reise mellom øyer, men jeg bruker ikke 36 timer til Athen FØR jeg starter med dette, altså. Jeg synes bare det er trist at alternativet for oss er charter, for det er ikke en feriemåte jeg liker. Den er for lite fleksibel.

Gammel 27-01-13, 14:44   #72
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker som deg Hyacinth. Det er nok grunnen til at jeg heller ikke får det til å bli vesentlig billigere å unngå charter. Når vi nå har endt opp med å bestille hellastur som ikke er charter, er det fordi vi har lyst til å stå litt friere til å planlegge hva vil vil gjøre på egenhånd enn om vi hadde reist med charter.

Gammel 27-01-13, 14:49   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg tenker som deg Hyacinth. Det er nok grunnen til at jeg heller ikke får det til å bli vesentlig billigere å unngå charter. Når vi nå har endt opp med å bestille hellastur som ikke er charter, er det fordi vi har lyst til å stå litt friere til å planlegge hva vil vil gjøre på egenhånd enn om vi hadde reist med charter.

Ja, det er dette vi også ønsker. Å kunne være litt spontane og flytte på oss etter eget forgodtbefinnende.

Hellas ligger såpass nært oss at det er trist at det skal ta så lang tid å komme seg dit uten charter. Men når vi bor i utkant-Norge (ihvertfall føles det slik nå), så er det vel bare slik. Vi er prisgitt Norwegians og SAS' direkteruter fra Sola. Og det er en del av dem, men ikke til Hellas.

Gammel 27-01-13, 14:54   #74
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LilleT: Nå bestilte vi fra Gardermoen til Athen, men jeg vil da virkelig påstå at det ble svært mye billigere enn charter. Ikke noe ekstrem reisetid heller, den lengste er på 6 timer og 40 minutter, med en mellomlanding.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 14:57   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

LilleT: Nå bestilte vi fra Gardermoen til Athen, men jeg vil da virkelig påstå at det ble svært mye billigere enn charter. Ikke noe ekstrem reisetid heller, den lengste er på 6 timer og 40 minutter, med en mellomlanding.

Charter kun fly ble som sagt 27000 for oss. Rutefly er vesentlig billigere, men vi kommer som nevnt ikke under ca 15-20 inkl minst en mellomlanding, gjerne to, og lang reisetid med overnatting, men kan prisen din ha med reisetidspunkt å gjøre? Reiser dere for skolen er slutt, for eksempel?

Gammel 27-01-13, 14:58   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En dag før, siden vi må være tilbake innen en bestemt dato. Men jeg fant like rimelig rett etter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 15:00   #77
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi har ikke ferie før 29/6. Jeg tror det fordyrer litt.

Gammel 27-01-13, 15:04   #78
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi ender nok opp med at det blir litt dyrere enn charter ville ha blitt. Nå var vi riktignok svært lite fleksible med hensyn til tidspunkt for avreise og slikt. Jeg er sikker på at vi kunne ha funnet billigere og greie alternativ om vi hadde kunne ha vært litt mer fleksible.

Gammel 27-01-13, 15:22   #79
Christa

Christa sin avatar

Standard

Vi har ikke ferie før 29/6. Jeg tror det fordyrer litt.

Det gjør det nok. Sjekket inne på finn og, der er samme tur som på kelkoo til 11700.- men det hjelper jo lite når flytiden fortsatt er den samme.

Gammel 27-01-13, 15:25   #80
Christa

Christa sin avatar

Standard

For 170000.- får du flytid på 5.35 ned og 6 blank hjem med sas.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.