Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du en "morsom" e-postadresse?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Har du en "morsom" e-postadresse?
E-postadressen min er en eller annen variant av navnet mitt 158 94,61%
E-postadressen min er brukernavnet mitt 27 16,17%
E-postadressen min er en eller annen variant av firmanavnet mitt 10 5,99%
E-postadressen min er morsom/spennende/ironisk/tullete/søt 8 4,79%
E-postadressen min inneholder et årstall 6 3,59%
E-postadressen min inneholder ordet "sex" 0 0%
E-postadresse? Jeg er da vel ikke helt utdatert heller! 0 0%
Dustepoll 1 0,60%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 21:25   #81
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?

Ja, altså, jeg har sånn jobb-adresse også da, finnes vel både som forbokstavifornavnetternavn@firma.no og fornavn.etternavn@firma.no

Men det regner jeg jo ikke som "mailadressen min" det er jo bare "jobbadressenmin" og den bruker jeg jo bare på jobb. Ikke som MEG, bare som "jobb-meg", og jeg hadde aldri sendt jobbsøknad derfra i alle fall. eller egentlig noe som helst annet enn jobb-mailer (pluss sånne "16.00 ved bilen, eller må vi handle?" til mannen da)

Gammel 25-01-13, 21:48   #82
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Tror jeg jobber på et tilsvarende arbeidssted som Teofelia, har også sett at mange disse unge har rett ut pinlige epostadresser. Det er så man blir flau på deres vegne når vi sender epostadresser videre til samarbeidspartnere i praksisfeltet.

Jeg har bare kjedelige epostadresser. Morosiden av meg tar jeg ut på andre områder.

Gammel 25-01-13, 22:03   #83
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Når jeg har hatt jobb og jobbadresse, så har jeg brukt denne også til en del privat korrespondanse. I tillegg har jeg hatt først en gmail-adresse som primært har vært en medlemsskapadresse den jeg bruker for å registrere meg steder der man kan forvente å få spam og kjedelige greier, happytink@mail. Etter at jeg begynte å søke jobber opprettet jeg en privat tink.etternavn@mail. Selv om jeg ikke har sex eller tall i "tøyseadressen" ville det ikke falt meg inn å bruke denne for ordinær kommunikasjon langt mindre til potensielle arbeidsgivere eller folk jeg vil skal ta meg seriøst.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:10   #84
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har presentable e-postadresser både på jobb (naturlig nok) og til privat bruk. Jeg bruker den private til så og si alt av korrespondanse som ikke har med jobb å gjøre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:35   #85
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingen morsom adresse, har aldri hatt det. Alltid bare harriet.vane@universitet/jobb/organisasjon/gmail.com/no.

Jeg har mottatt jobbsøknader og søknader om andre ting fra både hotbutterflychick og bamsegutt, det er veldig pussig. Veldig.

Gammel 25-01-13, 22:38   #86
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har to private adresser + jobb. Gikk i høst aktivt inn for bytte det meste privat over til gmail. Den andre fikk jeg som fersk student i 1996, og den har vært usedvanlig stabil og grei. Ulempen var at brukernavnet var en bilmodell. 'It semed like a good idea at the time.' Jeg fikk mange år senere lagt til fornavn/etternavn også, men brukte lenge det andre - også på IRC og annet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:49   #87
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde en epostadresse med mitt tidligere nick. Phoeebee_fødselsår@mailgreie.com. Den fungerte greit til forum og den slags. Når jeg skulle begynne å søke jobber gikk jeg over til etternavn.fornavn@merseriøsmailgreie.com.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 23:12   #88
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Neh. :kjedelig: Men jeg hadde en fjasete hotmailadresse engang i tiden.

Ikke har jeg lest jobbsøknader med snodige mailadresser heller, vi tiltrekker oss tydeligvis bare lure folk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 00:08   #89
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Bare en kjedelig, men praktisk adresse her også. Ikke noe tull, det tror jeg kanskje jeg aldri har hatt. Eller jo, mener å huske i en fjern fortid jeg kanskje hadde en type klengenavnogårstall@hotmail.com, men den ble bare brukt til registrering på forum.

Jeg har også hevet et bryn og to noen ganger ved mottatte søknader. Jeg kunne forøvrig trolig aldri sendt en søknad med noe annet enn en mailadresse som inneholdt navnet mitt, tror jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 00:21   #90
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Har to mailadresser som jeg bruker. Den ene er gmail, og der har jeg fornavn.etternavn, enkelt og greit.
Den andre er brukt til registreringer og slikt på nett, og den inneholder nicket mitt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 10:52   #91
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til privatbruk har jeg e-post med navn. Det samme på jobb.

Til søppelpost har jeg en e-post som ligner på dette søppel@xxx.no.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 11:21   #92
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hadde egentlig en litt morsom e-post-adresse når jeg studerte. Selve brukernavnet var egentlig bare en gammel personlig geek-referanse, men e-posten var ellers @nuts.edu.

Nuts = Norwegian University of Technology and Science, dvs. engelsk navn for NTNU :-)

Gammel 26-01-13, 11:34   #93
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flere epostadresser. En seriøs en som består av navnet mitt, en som betår av fornavnetmitt+"mor" fra hotmail og en som er et ord@hotmail hvor ordet er et ganske vanlig ett, men ikke et søtt eller sexy eller i den gaten.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 11:36   #94
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en "artig" variant, men den ble fort faset ut. Brukte den aldri til jobbsøknader og sånt da.

Mine er kjedelige. Både privat- og jobbmail består av navnet mitt.

Gammel 26-01-13, 23:11   #95
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Det blir lagt merke til ja! Jeg registrerer ofte mailadresser fra folk i alderen 18-60 år, og kan fnise litt for meg selv. Jeg må ta meg sammen når de sitter foran meg da, og det er ikke få som har blitt litt flaue når jeg må be dem stave den for meg om de har skrevet litt utydelig.

Gammel 27-01-13, 00:35   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo: nei, det var bare at adressen var ... uventet. Litt sånn hotsugardaddy@hotmail.com. Jeg klarer ikke å maile vedkommende uten å tenke på det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 01:21   #97
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg husker jeg hadde angelgirl@hotmail.com, da brukte jeg angelgirl som nick mIrc. Det var i ungdomsskoletiden

Nå har jeg fornavn og etternavn i et @gmail.com. Til mer useriøse ting bruker jeg den gamle mailen som er fornavn og gammelt etternavn @hotmail.com.

Gammel 27-01-13, 13:14   #98
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

For Hotmail-adresser, som i dag er outlook.com-adresser også, kan man sette opp flere alias. Så om man har en rargreie@hotmail.com kan man via sette opp fornavn.etternavn@outlook.com for samme kontoen.

Gammel 27-01-13, 13:49   #99
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg hadde en søt en (som passet en 16-åring, not so much en 26-åring), men byttet kjapt til en forkortelse av navnet mitt da jeg fikk fast jobb og havnet på diverse mail-lister.

Gammel 27-01-13, 14:06   #100
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg har to hovdedadresser, jobb og privat:
fornavn.mellomnavn.mellomnavn.etternavn@foretak.no
[email]fornavn.etternavn@gmail.com

Sånn er det hos meg også. Upraktisk med så lang e-postadresse på jobb, særlig når jeg vanligvis ikke bruker mellomnavnet mitt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.