|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
Se resultatene: Har du en "morsom" e-postadresse? | |||
E-postadressen min er en eller annen variant av navnet mitt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
158 | 94,61% |
E-postadressen min er brukernavnet mitt |
27 | 16,17% |
E-postadressen min er en eller annen variant av firmanavnet mitt |
10 | 5,99% |
E-postadressen min er morsom/spennende/ironisk/tullete/søt |
8 | 4,79% |
E-postadressen min inneholder et årstall |
6 | 3,59% |
E-postadressen min inneholder ordet "sex" |
0 | 0% |
E-postadresse? Jeg er da vel ikke helt utdatert heller! |
0 | 0% |
Dustepoll |
1 | 0,60% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Ja, altså, jeg har sånn jobb-adresse også da, finnes vel både som forbokstavifornavnetternavn@firma.no og fornavn.etternavn@firma.no
![]() |
#82 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Tror jeg jobber på et tilsvarende arbeidssted som Teofelia, har også sett at mange disse unge har rett ut pinlige epostadresser. Det er så man blir flau på deres vegne når vi sender epostadresser videre til samarbeidspartnere i praksisfeltet.
![]() |
#83 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Når jeg har hatt jobb og jobbadresse, så har jeg brukt denne også til en del privat korrespondanse. I tillegg har jeg hatt først en gmail-adresse som primært har vært en medlemsskapadresse den jeg bruker for å registrere meg steder der man kan forvente å få spam og kjedelige greier, happytink@mail. Etter at jeg begynte å søke jobber opprettet jeg en privat tink.etternavn@mail. Selv om jeg ikke har sex eller tall i "tøyseadressen" ville det ikke falt meg inn å bruke denne for ordinær kommunikasjon langt mindre til potensielle arbeidsgivere eller folk jeg vil skal ta meg seriøst.
![]() |
#85 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Nei, ingen morsom adresse, har aldri hatt det. Alltid bare harriet.vane@universitet/jobb/organisasjon/gmail.com/no.
![]() |
#86 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Jeg har to private adresser + jobb. Gikk i høst aktivt inn for bytte det meste privat over til gmail. Den andre fikk jeg som fersk student i 1996, og den har vært usedvanlig stabil og grei. Ulempen var at brukernavnet var en bilmodell. 'It semed like a good idea at the time.' |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Jeg hadde en epostadresse med mitt tidligere nick. Phoeebee_fødselsår@mailgreie.com. Den fungerte greit til forum og den slags. Når jeg skulle begynne å søke jobber gikk jeg over til etternavn.fornavn@merseriøsmailgreie.com.
![]() |
![]() |
#88 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Neh. :kjedelig: Men jeg hadde en fjasete hotmailadresse engang i tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Bare en kjedelig, men praktisk adresse her også. Ikke noe tull, det tror jeg kanskje jeg aldri har hatt. Eller jo, mener å huske i en fjern fortid jeg kanskje hadde en type klengenavnogårstall@hotmail.com, men den ble bare brukt til registrering på forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Har to mailadresser som jeg bruker. Den ene er gmail, og der har jeg fornavn.etternavn, enkelt og greit.
![]() |
#91 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Til privatbruk har jeg e-post med navn. Det samme på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Hadde egentlig en litt morsom e-post-adresse når jeg studerte. Selve brukernavnet var egentlig bare en gammel personlig geek-referanse, men e-posten var ellers @nuts.edu.
![]() |
#93 |
trøtt
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Jeg har flere epostadresser. En seriøs en som består av navnet mitt, en som betår av fornavnetmitt+"mor" fra hotmail og en som er et ord@hotmail hvor ordet er et ganske vanlig ett, men ikke et søtt eller sexy eller i den gaten.
![]() |
#94 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Jeg hadde en "artig" variant, men den ble fort faset ut. Brukte den aldri til jobbsøknader og sånt da.
![]() |
#95 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Det blir lagt merke til ja! Jeg registrerer ofte mailadresser fra folk i alderen 18-60 år, og kan fnise litt for meg selv. Jeg må ta meg sammen når de sitter foran meg da, og det er ikke få som har blitt litt flaue når jeg må be dem stave den for meg om de har skrevet litt utydelig.
![]() |
#96 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Teo: nei, det var bare at adressen var ... uventet. Litt sånn hotsugardaddy@hotmail.com. Jeg klarer ikke å maile vedkommende uten å tenke på det.
![]() |
#97 |
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Jeg husker jeg hadde angelgirl@hotmail.com, da brukte jeg angelgirl som nick mIrc. Det var i ungdomsskoletiden
![]() |
#98 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?For Hotmail-adresser, som i dag er outlook.com-adresser også, kan man sette opp flere alias. Så om man har en rargreie@hotmail.com kan man via sette opp fornavn.etternavn@outlook.com for samme kontoen.
![]() |
#99 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?Jeg hadde en søt en (som passet en 16-åring, not so much en 26-åring), men byttet kjapt til en forkortelse av navnet mitt da jeg fikk fast jobb og havnet på diverse mail-lister.
![]() |
#100 |
Originala
|
![]() Sv: Har du en "morsom" e-postadresse?
Sånn er det hos meg også. Upraktisk med så lang e-postadresse på jobb, særlig når jeg vanligvis ikke bruker mellomnavnet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|