Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Verbet "å sexe"

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 10:47   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

OK, det var der ungene har lært det.

Gammel 25-01-13, 10:49   #22
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare hørt ordet på Verdens Beste SFO og tror ikke at mine barn bruker det ellers. Ikke at jeg tror at de snakker så mye om sex heller.

Ordet er helt greit. Jeg bruker heller ha sex, men det er en smakssak.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:51   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Programmet var nok med på å spre det, men de tok det i bruk fordi det var et ord barn allerede brukte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:52   #24
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette verbet har da eksistert i minst 20 år snart? Jeg hørte det i hvert fall for første gang rundt da. Det var et barn som brukte det. H*n så en film hvor noen kysset, og spurte alvorlig om de skulle sexe nå. Jeg synes det var ustyrtelig festlig.

Jeg bruker ikke ordet selv i en seriøs sammenheng, men kan nok ha sagt det i en mer spøkefull sammenheng. Jeg ville ikke sagt til min sønn at dyr sexet. Og jeg ville ikke introdusert ham for ordet, men jeg hadde ikke følt behov for å rette på ham om han brukte det.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:52   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungen her hadde misforstått da ha var mindre, og sa "ta sex". Så det har jeg selvfølgelig forklart at kan oppfattes litt uheldig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:52   #26
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det ordet bruker jeg ikke, og ikke ungen heller. Til ham sier jeg "har sex" om mennesker og "parrer seg" om dyr.

Samme her. Jeg kan nok si "sexe" på tull, men ikke hvis jeg snakker med ungene om temaet på alvor. Ungene gjør det samme. De har uansett vært vant til å snakke om sex lenge før vi hørte uttrykket første gang; sånn er det å vokse opp med ei farmor som er sexolog.

Gammel 25-01-13, 10:53   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungen her hadde misforstått da ha var mindre, og sa "ta sex". Så det har jeg selvfølgelig forklart at kan oppfattes litt uheldig.

Jeg humrer over både denne og "kjekse".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:54   #28
tjolahopp
Erfaren

tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 25-01-13, 10:54   #29
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg skrev lenger opp så brukte min eldste ordet lenge før VB SFO. Hun snakker om alt og forteller meg som regel alltid om alt som har skjedd på skolen uten blygsel. Jeg må si jeg ble ganske overrasket da hun kom som seksåring og snakket om sexing - et verb som jeg aldri hadde hørt før. Jeg kjente ikke så mange barn før henne som det var naturlig å snakke om sex med.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:56   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Det var et barn som brukte det. H*n så en film hvor noen kysset, og spurte alvorlig om de skulle sexe nå. Jeg synes det var ustyrtelig festlig.

Noen ganger er det ubeskrivelig praktisk ha snuppa. Knerten lurte også på dette når han så noen som kysset på tv. Men snuppa var raskt ute til å infomere om at det ikke ble sex før det var "tiss mot tiss". Hvor hun har plukket opp alt vet vi ikke helt.

Gammel 25-01-13, 11:00   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noen ganger er det ubeskrivelig praktisk ha snuppa. Knerten lurte også på dette når han så noen som kysset på tv. Men snuppa var raskt ute til å infomere om at det ikke ble sex før det var "tiss mot tiss". Hvor hun har plukket opp alt vet vi ikke helt.

Jeg tror kanskje de sier det også på Verdens beste SFO.

Gammel 25-01-13, 11:04   #32
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Samme ord finnes paa tysk blant barn her. Böyes som et vanlig svakt verb. : opplyser:

Sist redigert av liefje : 25-01-13 kl 11:13.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:08   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg tror kanskje de sier det også på Verdens beste SFO.

Ja, jeg vet at de gjør det. Jeg bør kanskje innse at det programmet stod for en større del av seksualopplæringen av min datter enn jeg vil tro. Det begynner å bli noen år siden det ble sendt for første gang, og jeg husker hennes fantastiske kommentar mens rulleteksten gikk over skjermen. "Hm. Dette var bra. Jeg har nemlig lurt fælt på hvordan det frøet kom seg inn til egget. Nå vet jeg det."

Gammel 25-01-13, 11:14   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ja, jeg vet at de gjør det. Jeg bør kanskje innse at det programmet stod for en større del av seksualopplæringen av min datter enn jeg vil tro. Det begynner å bli noen år siden det ble sendt for første gang, og jeg husker hennes fantastiske kommentar mens rulleteksten gikk over skjermen. "Hm. Dette var bra. Jeg har nemlig lurt fælt på hvordan det frøet kom seg inn til egget. Nå vet jeg det."

Gammel 25-01-13, 11:14   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

[...] og kunne stolt på en høhøhø-måte opplyse at froskene kjekset.[...] Jeg liker det fordi jeg synes det er spiselig

Jeg bruker ikke "å sexe" om ikke Poden begynner å bruke det først.

Gammel 25-01-13, 11:14   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig greit å vite, Tjorven!

Gammel 25-01-13, 11:22   #37
tjolahopp
Erfaren

Standard

Gammel 25-01-13, 11:38   #38
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

i voksensammenheng så syns jeg vel igrunnen en kan velge de ordene en selv er komfortabel med, selv om noen på internettet blir og syns det er vulgært.

Eh, ja for all del, men jeg kjenner veldig mange som blir støtt av ordet "knulle". Det brukes sjelden blant voksne for å snakke om sex her jeg bor, men av ungdom, nærmest som et skjellsord for det samme, altså sex. Jeg hadde blitt veldig overrasket om jeg hadde vært sammen med voksne som brukte dette ordet og hadde slett ikke likt det om det var foran ungene mine.

Men klart, du bruker selvsagt de ordene du er komfortabel med.

Gammel 25-01-13, 11:54   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg bruker som regel det ordet svært internt og kan love deg at jeg aldri har sagt det foran barn og lettstøtte voksne.

Gammel 25-01-13, 11:56   #40
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg savner i grunnen mye mer et verb som tilsvarer det engelske "to floss" (å bruke tanntråd). Venninna mi og jeg brukte "å tanntråde" ei stund, men det slo liksom aldri an utenom vår enge krets.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.