Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du antenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-07, 09:31   #21
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du antenner?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nja. Jeg kan ikke helt se hva det der har med antenner å gjøre. Har det det? Jeg ser litt mer på det som skikk og bruk og normer man følger, men dere mener kanskje at det er det samme som antenner?

Om du ser i hovedinnlegget så spurte jeg generelt.
Grunnen til at den tråden ble nevnt var at noen skrev at moren måtte mangle antenner.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:44   #22
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 10:33   #23
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det å ringe folk etter kl. 22 er et bevis for å mangle antenner, så gjør jeg vel det da, for det hender altså at jeg ringer folk etter kl. 22. De fleste jeg bruker ringe til er ikke i nærheten av å legge seg kl. 22.

Å ringe folk før kl. 10 derimot, det gjør jeg så godt som aldri. Ikke før 12 heller, for de av våre venner som er barnløse.

Signerer.
Jeg har venner som jeg ikke ringer etter kl.2000, mens andre venner kan jeg ringe både kl.23 og 24 for jeg vet at de er oppe.
Mens jeg har venner jeg kan ringe kl.0800 om morgenen, mens andre ringer jeg ikke før kl. 1200.

Så Teofelia, vi har vel bevist at vi har antenner?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 10:57   #24
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg satser på at jeg har antenner, men selvsagt kan jeg også gjre helt idiotiske ting. Men de har gjerne virket veldig logiske for meg der og da, og i ettertid har jeg jo selv innsett at det ikke var så lurt.
Men generelt sett vil jeg si at antennene er på plass, sammen med en oppdragelse som også teller mye.

Signerer denne jeg.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 11:06   #25
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg satser på at jeg har antenner, men selvsagt kan jeg også gjre helt idiotiske ting. Men de har gjerne virket veldig logiske for meg der og da, og i ettertid har jeg jo selv innsett at det ikke var så lurt.
Men generelt sett vil jeg si at antennene er på plass, sammen med en oppdragelse som også teller mye.

Det er vel sånn med de aller fleste av oss, at selv om antennene er tilstede så er de ikke alltid riktig innstilt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 11:44   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å tro at jeg har antenner, men de er altfor ofte koblet fra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 11:49   #27
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg er altfor ubeskjeden til å skrive noe annet enn; jeg har!

Gammel 21-04-07, 21:42   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør mitt aller beste for å ha så lange og finjusterte antenner som overhodet mulig!

Irriterer meg grønn over alle småfrekke, selvsentrerte og "antenneløse" mennesker man stadig vekk snubler over ...

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 22:40   #29
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg har vært av den sorten som har tatt altfor mye hensyn og vært veldig redd for å være til bry, men har funnet ut at jeg skal koble ut de antennene av og til. Har det faktisk mye morsommere nå som jeg har lært meg å knekke de littegranne. Jeg sier utrolig mye dumt, men har funnet ut at det gjør ingenting Noen ganger gjør jeg brølere, men sum summarum så er det flere fordeler enn bakdeler med å være litt "domm".

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:10   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har antenner TROSS lite utdannelse. Tro det eller ei, det går faktisk an.

:litt såre tær der ja:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:28   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg skjønte ikke hva utdannelse hadde med sosiale antenner å gjøre.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:49   #32
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg skjønte ikke hva utdannelse hadde med sosiale antenner å gjøre.

Helt enig!

Gammel 22-04-07, 00:11   #33
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er vokst opp med regelen Man ringer ikke noen etter 22 og før 10 i helgene. Det hender jeg ringer før 10, men det er utelukkende til venner som har barn og som jeg vet står opp rundt 6 eller noe sånt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:23   #34
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Overhodet ikke.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:27   #35
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 09:41   #36
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Alle svikter vel litt på antennefronten fra tid til annen. Er vel ingen som er tankelesere.

Jeg fikk nettopp "kjeft" av en venninne pga dette. Dro en veldig uskyldig spøk på henne på en "gruppemail". Hun kastet seg på og syntes det var kjempemorsomt. DA. Men ikke etterpå!!! Og da var jo jeg antenneløs og teit.

Så hun mener jeg burde forutse hennes reaksjoner mer en hun klarer selv. Intrisangt.

Men det er jo klart. Tuller ikke mer med henne.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 10:10   #37
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Klart det. Jeg ser ikke helt at de to tingene har noe med hverandre å gjøre. Jeg har en drøss med eksempler på høyt utdannede folk uten antenner. Mange av dem er leger, advokater og psykologer.

Gammel 22-04-07, 10:22   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Klart det. Jeg ser ikke helt at de to tingene har noe med hverandre å gjøre. Jeg har en drøss med eksempler på høyt utdannede folk uten antenner. Mange av dem er leger, advokater og psykologer.

Var ikke den antenneløse damen som det ble siktet til i hovedinnlegget ganske høyt utdannet da? Det var vel kun på grunn av den andre tråden utdannelse ble dratt inn.

Med meg går det litt opp og ned. Regner med at jeg er normalt utstyrt med antenner i de fleste situasjoner, av og til virker de ikke, og av og til gidder jeg ikke høre på dem.

I forbindelse med ringing på kveldstid/morgen har jeg ingen fast regel, men ser det an i forhold til hvem jeg ringer. Det er vel mer et tegn på antenner enn å ha en fast regel? Har man faste regler trenger man jo strengt tatt ikke antenner. :brannfakkel:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 10:37   #39
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har rett, glitter. Jeg er visst litt trøtt idag. Det er bare på grunn av den margaritaen, altså.

Gammel 22-04-07, 10:45   #40
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I forbindelse med ringing på kveldstid/morgen har jeg ingen fast regel, men ser det an i forhold til hvem jeg ringer. Det er vel mer et tegn på antenner enn å ha en fast regel? Har man faste regler trenger man jo strengt tatt ikke antenner. :brannfakkel:

Jeg lar også antennene mine bestemme, enkelte har omtrent like antenner som meg, og de kan jeg gjerne ringe etter 22.00. Mens andre kan jeg ikke tenke på å ringe en gang, fordi da blir antennene mine irr-røde.
Barna mine som ikke har ferdigvokste antenner ennå, ligger å sover klokken 22.00.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.