Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjelp meg å tenke på barnedåpen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-13, 18:52   #21
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke på barnedåpen

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Noen er kakespisere andre er matspisere. Jeg vurderer faktisk 5 eller bare 4 kaker.

De obligatoriske er:
Kransekake
Marsipankake
Sjokoladekake (tradisjonell skuffekake for barna)

Skal man da spe på med noe litt friskt som gulrotkake eller ostekake?
Jeg ønsker meg egentlig noe fersk gjærbakst, men alle kakebakerne skal jo også i dåpen så det blir litt stress å lage noe samme dag.

Gulrotkake og ostekake - jatakk.

Gammel 17-01-13, 19:10   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Sjokoladekake (tradisjonell skuffekake for barna)

Er du sikker på at det er en hit? Jeg synes veldig sjelden at barn (eller voksne) er begeistret for den type kaker. De velger heller de andre, mer spennende kakene. Oreokake eller sjokoladebløtkake/iskake, f eks.

Gammel 17-01-13, 19:26   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Den er en hit blant mine barn ihvertfall, to av fem kakespisende barn. Men takk for innspill.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 20:01   #24
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har nettopp hatt dåp.
Valgte å leie lokale med utvask og det er jeg glad for, var fantastisk deilig å bare hive bosset, gå hjem og puste ut.
Heldigvis fikk vi lokalet fra lørdagen av slik at vi kunne vaske over det vi følte behov for å vaske over og pynte, dekke og gjøre mest mulig klart.
Hadde snitter til mat og totalt 8 kaker. Greit med litt overflod, og helt greit med litt rester igjen.

Hadde
Gulerotkake
Brownies
kransekake
Suksessterte
Pavlova
charlotte russe i 2 forskjellige utgaver
Marsipankake (dåpskaken)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.