Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kanalbåtferie i England

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 19:47   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanalbåtferie i England

Llangollen ser veldig kult ut

Teo, har du mer å dele fra kanallivet?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:51   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det ultimate voksenpoenget, når man begynner å ønske seg samme ferie som foreldrene sine. Jeg gjør ikke narr altså, vi har vurdert kanalbåtferie selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:10   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre kom akkurat hjem fra Gran Canaria. Vi ønsker oss ikke samme ferie.

- No. 4 -
Gammel 08-01-13, 20:13   #24
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Mine foreldre var kanalbåtferie med et par til for oen år siden. De syns det var kjempeherlig. Jeg kunne også tenkt meg det. Men en god del år fram i tid. Ser for meg at det blir kjedelig for små barn å være på båt på den måten, i tillegg til den konstante frykten for at en unge skal falle overbord.

Gammel 08-01-13, 20:17   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Her blir det redningsvest 24/7.

- No. 4 -
Gammel 08-01-13, 20:26   #26
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minste vår måtte ha på redningsvest ute på båten, og på kanalbreddene, ved sluser etc. Slusene er dype når de er fulle, kanalene er stort sett ikke dypere enn at voksne kan stå på bunnen, men vannet er ikke mulig å se gjennom, så redningsvest er viktig for de minste. Inne i båten fikk hun ha av vesten. Vi tok like godt med oss foreldrene mine, de hadde lenge hatt lyst til å dra på kanalbåttur .

Gammel 08-01-13, 20:28   #27
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi møtte mange barnefamilier på tur, altså! Og minsten ble aktivisert med tegning, DVDer, sitte på baugen og kikke på kuer og landskapet, være med å sveive sluseporter og mye mer. Langsom ferieform, men ikke kjedelig et øyeblikk.

Gammel 08-01-13, 20:28   #28
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hva kostet det?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:55   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Teo, har du mer å dele fra kanallivet?

Det var det jeg skulle gjøre, ja.

Vi reiste på Canal du Midi i Sør-Frankrike, fra Toulouse og nesten ned til middelhavskysten. Turen tok en uke. Det var pre-barn, og en del valg vi gjorde var selvsagt farget av det.

Kanal du Midi er virkelig fantastisk vakker (Den står på Unescos verdensarvliste). Til gjengjeld opplevde vi den i lengden som litt kjedelig, da det var langt mellom byer og landsbyer. Skulle jeg valgt på nytt, ville jeg valgt en kanal med kortere avstand mellom steder der det skjer noe.

Den andre tingen jeg ville gjort forskjellig i dag, var å velge en større (dyrere) båt. Vi var selvsagt på budsjett, og valgte den billigste båten vi fant, som var en cabin cruiser med soveplass i baugen og salong, kjøkken og soveplass i samme rom. De store kanalbåtene har jo separate soverom, og stor plass på stue og kjøkken. Det hadde absolutt vært en fordel i forhold til å tilbringe en uke der.

Dessuten skulle båten absolutt hatt et soldekk, samt skikkelig sitteplasser ute. (I tilfelle det faktisk blir pent vær, er det jo hyggelig å kunne nyte det også.) Bading var helt uaktuelt i den kanalen vi var på. Jeg husker ikke om det ble frarådd, men det fristet i alle fall ikke. Jeg vil tro at det varierer fra kanal til kanal, men jeg ville ikke tatt for gitt at det er greit å bade i kanalen uten å sjekke på forhånd. Vi leide sykler som vi fraktet rundt på taket av båten, og det kan anbefales, for å få sett mer av området rundt kanalen.

En overraskelse vi fikk, var at kanalferie på Midi, var et fransk svar på campingferie. Vi hadde sett for oss å møte andre forelskede par på bryllupsreise, og en og annen barnefamilie, men det eneste vi noen gang møtte, var par i femti- og sekstiåra, i matsjende grilldresser. (Helt sant. ) Jeg vet ikke om dette er en egenskap ved den kanalen vi valgte, om det skyldtes at vi reiste før fellesferien tok til i Frankrike eller om det er det som er greia med kanalferie.

Vi hadde det i alle fall deilig, og vi tenker så smått på å ta med ungene til England på tilsvarende ferie, så snart vi kan være noenlunde trygge på at frøken Harakiri kan tiltros en uke i båt.

Jeg husker ikke hva det selskapet vi brukte het. De er/var store og hadde båter både i England og Frankrike. Vi hadde utelukkende god erfaring med service og kvalitet på båten hos dem. (Eller: motoren gikk faktisk i stå en gang, men da var de på pletten tvert og fikset den.) Jeg kan godt finne ut hvem vi brukte, hvis du er interessert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:03   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er firmaet vi leide båt hos. Med forbehold om at min erfaring er datert 2001.
www.crownblueline.co.uk/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:05   #31
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært på båtferie i England, hadde også noen dager i London. Dette var når jeg var 13 år eller noe og husker ikke så mye, men det var veldig fint å gå i land forskjellige steder

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.