|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#25 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Badebyer i Sør-EnglandNei, som i Norge er det overhode ingen garantier for fint vær i England i juli. Jeg har vært London og i Brighton hver eneste sommer de siste 22 årene og særlig de siste årene har det vært veldig kjipt og ustabilt vær der om sommeren. Jeg blir like forbanna hver sommer når det er iskald vind i Brighton fordi jeg så gjerne vil datteren min aldri får oppleve denne fantastiske byen slik den er når det er deilig sommer ved sjøen, slik jeg jeg husker byen fra 20 år siden da jeg var der nesten hver helg om sommeren.
|
|
|
#26 |
|
By the Sea
|
Sv: Badebyer i Sør-EnglandVi har tilbragt to sommerferier på Isle of Wight og det kan varmt anbefales - masse å gjøre på øya og fantastiske strender, så ingen grunn til å dra inn til fastlandet. Sør- England kan vel sammenlignes med Dammark sånn værmessig, sp man må ta høyde for dårlig vær også. Da er det fint å ha masse alternative aktiviteter som man har på IOW.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Badebyer i Sør-EnglandVar i Weymouth i tre uker for hundre år siden. Vi var mye på stranden husker jeg, mye bra vær.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Badebyer i Sør-EnglandEr badeferie et must så drar man vel ikke til de britiske øyer, men er jeg er veldig fan allikevel. Vi skal være tre uker der nesten nå i april. Reisen går som følger: Brighton, Bath (og har bil der sånn at vi kan kjøre turer ned til Cornwall), Wales og et par netter i London. Gleder oss veldig! Masse å se og gjøre selv ved dårlig vær. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Badebyer i Sør-EnglandVi hadde KNALLvær i England i fjor, da det regnet her hjemme. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Badebyer i Sør-EnglandAltså, jeg elsker Brighton, men badeby? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Borte
|
Sv: Badebyer i Sør-EnglandJeg var i Bournemouth på språkreise da jeg var 15, og det er en veldig fin badeby. Men det var bare et par dager av de fire ukene som hadde badevær og jeg var der i hele juli.
|
|
|
#36 |
|
Epikur
|
Sv: Badebyer i Sør-EnglandVi kan mest sannsynlig treffes, i alle fall. Vi vakler mellom England og Italia. Jeg elsker England og må ikke på død og liv ha sol.
|
|
|
#38 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Badebyer i Sør-EnglandVi vurderer også England, men da blir det i hvert fall en tur til Norwich for å besøke familie. Og de var masse på stranden i fjor sommer, så jeg på Facebook.
|
|
|
#39 |
|
Epikur
|
Sv: Badebyer i Sør-England
Turistinformasjonen i Rye er veldig velvillig, de sender brosjyrer og ordner alt. Jeg bodde på Rye Lodge, et litt gammelmodig og veldig hyggelig hotell. En venninne av meg bodde nettopp på Mermaid Inn, jeg har bare spist der. det spøker visst skikkelig der og det har vært på Englands Most Haunted flere ganger. Det er jo stas! Det har vært i drift siden 1156 og er helt vidunderlig!
|
|
|
#40 |
|
By the Sea
|
Sv: Badebyer i Sør-EnglandVi var på ferie i South Devon i fjor. Vi bodde i The Popples som ligger i The South Hams. Vi tok fly til Gatwick og tog til Totnes (ca 4 timers togreise med ett bytte) og hadde leiebil som ventet på oss i Totnes rett ved stasjonen. Vi var maks uheldige med været (14 grader og regn hver dag), men det er ikke vanlig sommervær i Devon. Supert sted å bo (in the middle of nowhere, men med en pub som er kjent for knallgod mat rett ved!) og både utendørs- og innendørsbasseng på eiendommen.
|
![]() |
|
|