|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Når pynter dere juletreet i din familie? | |||
| Rundt 1. søndag i advent |
|
3 | 1,95% |
| Rundt 2. søndag i advent |
|
2 | 1,30% |
| Rundt 3. søndag i advent |
|
10 | 6,49% |
| Noen dager før jul |
|
42 | 27,27% |
| Lillejulaften |
|
93 | 60,39% |
| Julaften |
|
2 | 1,30% |
| Vi har ikke juletre |
|
2 | 1,30% |
| Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Oftes lillejulaften her også, men de årene jeg har kjøpt den typen edelgran som ikke drysser selv helgen etter 13. dag (med nåler som ikke stikker og tjukke stammer), har vi noen gnager slått til med å pynte med opp til 4 dager før. Julen har 12 dager, og da må man ha juletre alle dagene. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Jeg har vokst opp med 22.des siden jeg har bursdag på lillejulaften.
|
|
|
#23 |
|
bits and pieces
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Hjemme er det alltid etter middag lille julaften.
|
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Varierer. Men før 23. Den dagen vil jeg være ferdig med alt. Ofte har vi vel pyntet en plass mellom 20. og 22. I år skal alt være ferdig før fredag 21. Da får vi en åtte uker gammel valp i hus, og fokuset skal være på den. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Noen dager før jul, så det blir pyntet en dag i kommende uke.
|
|
|
#26 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Lille juleaften. Tigerungen har bursdag 22., så vi feirer ferdig hennes bursdag før vi får jula inn her.
|
|
|
#28 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Det varierer, 2-3 dager før julaften som regel. I år blir det førstkommende fredag eller lørdag tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter alltid juletreet på lillejulaften.
|
|
|
#30 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften. Det er det siste vi gjør av pynting og forberedelser.
|
|
|
#31 |
|
snur
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi har alltid pyntet på lillejulaften før, men de siste årene har vi begynt å pynte 22. Så blir lillejulaften brukt til å besøke slekt og venner med gaver og nissefest
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når pynter dere juletreet?Jeg banner alltid en del når treet skal inn, settes i fot og lys settes på. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Lillejulaften. Det skal liksom være noe av det siste vi gjør, for når treet er pyntet, da er det jul.
|
|
|
#36 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Noen dager før... Så kan gavene få ligge å kose seg under juletreet noen dager før julaften, og så fyller vi på litt. Har arvet svigerfars kunstige tre og akter meg til å bruke det. Her skal skapes våre tradisjoner og ikke alle andres. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Tja, litt forskjellig. Jeg er oppvokst med pynting lille julaften, og i år gjør vi det nok da her hjemme også, men nå skal vi være hjemme på julaften. Vanligvis reiser vi bort, og da pynter vi noen dager før så vi får litt glede av treet hjemme også. Jeg er tradisjonsbunden på noen måter, men akkurat det henger jeg meg ikke opp i. Synes i grunnen det er koselig å ha pyntet tre litt før selve julaften, og så ryker det fort ned etter nyttår.
|
|
|
|
#39 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Pynter 3.søndag i advent og skal holde den tradisjonen gjennom oppveksten til barna. Det er mer enn nok å gjøre uka før jul, slik at da er det et stressmoment mindre. Jeg koser meg også veldig med treet i førjulstiden, og hiver det relativt raskt ut etter nyttår / tidlig januar.
|
|
|
#40 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter alltid 22. desember. Mannen var vant til lille julaften, men nå er han selvsagt enig med meg i at det normale og helt riktige er pynting bittelillejulaften.
|
|
![]() |
|
|