Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-12, 13:32   #341
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det forandrer ingenting. Tigging er tigging.

Og tigging er langt finare når ein faktisk er åpen og ærleg om at det er det ein driv med. Då får eg lyst til å hjelpe. Men slik manipulerande tigging som dette byr meg imot.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 15:53   #342
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hva er det du kan fortelle på mail som du ikke kan fortelle her?

Gammel 12-12-12, 16:04   #343
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av pappatil2, her.

Kan jo være en ide å spørre bloggeren om hva som er meningen med bloggen før dere lager deres egne konspirasjonsteorier her inne. Jeg har en e-post adresse dere kan kontakte meg på hvis dere lurer på noe. Kan være lurt å sjekke fakta før man dømmer andre.

Bloggen din inviterer til spekulasjoner og at tilbakemeldingene ikke utelukkende er av den medfølende og positive sorten, får du nok nesten bare ta med på kjøpet når du velger å vinkle den på den måten du gjør.

Jeg reagerer på den voldsomme forsvarsposisjonen din. Du har fått masse oppmerksomhet og en hel del hjelp som resultat av bloggen din. Jeg hadde vært mer imponert om du hadde tatt til deg de innvendingene som kom og virket mer takknemlig over alle som faktisk ønsker å hjelpe. Jeg tviler ikke lenge på at du er i en vanskelig situasjon, men det er ditt valg hvordan du velger å takle den.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 16:29   #344
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor ikke ta imot tilbudet om campinghytte istedetfor å bo hos venner? Bedre å klare seg selv?

Gammel 12-12-12, 16:32   #345
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hva er galt med å bo i campinghytte? De jeg har bodd i har vært ordentlig fine, med bad, do, dusj og soveværelse, kjøkken og hems.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 17:00   #346
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skjønner ikkje logikken i å takke nei til ei campinghytte og så klage over at staten ikkje gjer noko i verdas rikaste land. Staten gjer noko, dei tilbyr det dei har tilgjengeleg, ei campinghytte. Forventer du at dei skal bygge eit hus til deg, når dei ikkje har noko ledig? Særleg når det i tillegg kjem fram av tidlegare innlegg at det er gammal forbruksgjeld som er mykje av bakgrunnen for at familien ikkje overlever på NAV sine normalsatsar. Situasjonen er heilt sikkert kjip, her og nå, men det handler om å ta ansvar for sitt eige liv. Eg trur det går an å få ei fin jul i ei campinghytte.

The glass is refillable.
Gammel 12-12-12, 17:04   #347
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Lurer litt på hvordan det ville vært løst i verdens fattigste land...

Gammel 12-12-12, 17:08   #348
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lurer litt på hvordan det ville vært løst i verdens fattigste land...

Ein ville i alle fall vore takknemlig for ei campinghytte på statens rekning.

The glass is refillable.
Gammel 12-12-12, 17:34   #349
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og noe å tenke på, når du takker nei til campinghytte som er det de har tilbudt deg, så er de faktisk ikke pliktig til og tilby deg noe nytt, bare så det er sagt.

Og nå har du jo fått innbilga 5mnd depositumsgaranti hos NAV også, så syns du bør være litt mer ydmyk faktisk.

Gammel 12-12-12, 17:37   #350
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Mye vil ha mer.

Jeg er ikke veldig imponert over mennesker som setter seg selv i uføre for så klage på hjelpen de får etterpå. I verdens rikeste land har vi helt glemt takknemlighet.

Gammel 12-12-12, 18:34   #351
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det kaldt, gitt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 18:55   #352
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Her var det kaldt, gitt.

Kanskje det. :whatever: Jeg synes ikke det fnugg synd på denne fyren, åkke som, men jeg synes synd på barna hans.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 19:07   #353
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Her var det kaldt, gitt.

Hva er det du reagerer på, Kie?

Er det ikke lov å være kritisk til at noen som selv har satt seg i uføre ikke er fornøyd med hjelpen de har fått? Jeg er ikke tilhenger av at folk som trenger hjelp skal krype i ydmykhet, men jeg synes det må være greit å si at det er forskjell på mottakeres verdighet. Jeg er kanskje hard og kald, men jeg synes ikke at det å rote seg ned i Luksusfellen for så å kreve at man skal hjelpes er spesielt stilig.

Hva slags signaler er det å sende om man mener at Verdens Rikeste Land skal redde alle, uansett årsak, alltid? Kan jeg spille bort alle pengene mine på nettpoker, og så kreve at staten skal hjelpe meg å ordne opp?

Gammel 12-12-12, 19:17   #354
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer egentlig fremdeles litt på hva kona hans gjør, om hun er helt uten inntekt og hvorfor.

Gammel 12-12-12, 19:18   #355
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg lurer egentlig fremdeles litt på hva kona hans gjør, om hun er helt uten inntekt og hvorfor.

Det står i bloggen. Hun er syk og jobber 30%.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 19:19   #356
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, det hadde jeg ikke fått med meg. Takk.

Gammel 12-12-12, 19:51   #357
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med HV. Hvis man trenger noen å synes synd på, eller har penger til å dele ut, foreslår jeg Leger uten Grenser, Redd barna eller noen i den dur, kanskje en slant til rumenerne på gata også.
Jeg har gjort all of the above, men pappatil2 rakk ikke opp på prioriteringslista denne gangen, gitt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 19:53   #358
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hva er det du reagerer på, Kie?

Er det ikke lov å være kritisk til at noen som selv har satt seg i uføre ikke er fornøyd med hjelpen de har fått? Jeg er ikke tilhenger av at folk som trenger hjelp skal krype i ydmykhet, men jeg synes det må være greit å si at det er forskjell på mottakeres verdighet. Jeg er kanskje hard og kald, men jeg synes ikke at det å rote seg ned i Luksusfellen for så å kreve at man skal hjelpes er spesielt stilig.

Hva slags signaler er det å sende om man mener at Verdens Rikeste Land skal redde alle, uansett årsak, alltid? Kan jeg spille bort alle pengene mine på nettpoker, og så kreve at staten skal hjelpe meg å ordne opp?

Gammel 12-12-12, 20:02   #359
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg trur det går an å få ei fin jul i ei campinghytte.

Jupp, jeg var ett år julenisse hos bosniere som bodde i campinghytter, var "vikar" for min far som ikke er som den vanlige nissen og rekker over hele verden på en natt, så jeg måtte ut og nisse. Alle hadde det koslig, selv familien med seks små barn som bodde på en toroms campinghytte.

Gammel 12-12-12, 21:30   #360
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke akkurat det sender så veldig greie signaler å kikke nedover nesa fra sin vellykkede, høye hest og snakke negativt om denne fyren som åpenbart er i en relativt kjip situasjon, heller.
Uansett hvorfor han er der han er, eller hvor dum han har vært for å si det sånn, er det ikke greit å gjenge seg sammen og snakke ned til folk. Er nå min mening.

"Det er da greit å bo i en campinghytte"? Ja? Hvor mange av dere har bodd i en campinghytte midtvinters med små barn egentlig, feiret jul der? Hatt det som eneste bomulighet i det som kan se ut som en uendelig tid framover? Ikke så mange tror jeg. Kan godt hende det er ok, men jeg kan vel heller tenke meg at det ikke er så ok også. Jeg synes egentlig løsningen med å bo hos venner og familie da høres mer løsningsorientert ut for familien, og som - må man anta - ikke koster staten noe.

At fyren klager over ting og rettigheter og norge verdens rikeste land, og tigger penger på nett og skriver om det i en blogg. Jaja, neinei. Det har litt med stil og type og form og personlige grenser å gjøre. Jeg kan godt forstå man misliker formen.
Men det gjør det ikke noe mer ok å være ekkel med en fyr og en familie i en åpenbart vanskelig situasjon altså. Hva slags signaler sender det egentlig.

Sist redigert av m^2 : 12-12-12 kl 22:28.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.