|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Antall vask er nok styrende for om plagg blir utslitt. Når de er blitt vasket for ofte så slutter jeg og bruke de til slutt. Fordi de har blitt bleiket eller fått småhull. Da kaster jeg dem.
![]() |
#22 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Jeg sliter ut mye, det er bare noen få ting jeg kasserer ved å gi til Fretex eller venninner før det er utslitt. Noe har blitt for trangt, noe har bare blitt helt feil, og noe er det fint å kunne gi videre til en flittigere bruker. Men gensere, bukser, undertøy og treningstøy får dere aldri overta fra meg.
![]() |
#23 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Ser ikke problemet med "umoderne klær", jeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Ja. Jeg bruker klærne så mye at de blir hullete, så bruker jeg de ennå ei stund. Dongeribuksene mine lapper jeg ofte. :student:
![]() |
#27 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Jeg har mange klær å bytte på, så det er ikke så ofte noe blir direkte utslitt. Sånne ting som undertøy, strømpebukser og t-skjorter blir selvfølgelig slitt etterhvert, men bukser, skjørt og kjoler slites sjelden ut. Endel ullgensere og cardigans blir også etterhvert nuppete og slitte, men igjen, jeg har så mange at jeg går ikke med de samme klærne dag etter dag. Sliter ikke med dårlig samvittighet over å ha en relativt stor garderobe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Jeg har klær som er kjøpt for mange år siden, bruker det aller meste til det blir slitt. Vaskemaskina spiser også klær så veldig mange klær får småhull i seg lenge før jeg føler meg ferdig med de.
![]() |
#30 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Undertøy, strømper/strømpebukser og strikkede gensere blir brukt opp. Resten kan bli lagt borte en stund mens det er feil størrelse eller fordi jeg er lei, for så å bli tatt fram igjen senere. For eksempel er jeg akkurat nå veldig lei Odd Molly, blonder og kjoler, og de er derfor pakket vekk. Neste år kan det godt være, at jeg liker å gå med det igjen.
![]() |
#31 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Strømpebukser, sokker og trøyer som brukes under gensere, ja. Disse brukes til de kastes. Ellers gir jeg bort klær jeg er lei av eller ikke passer lengre. Sparer på mye og behandler klærne pent, har jo endel klær og sliter derfor ikke så mye på klær som ikke brukes innerst og derfor vaskes mer. Har klær som er mange år gamle, men om kanskje er i bruk en gang eller to i året.
![]() |
#32 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Sliter veldig lite på klær. Er flink eller heldig med vasking, og stryker alt. Jeg kan ikke huske sist jeg kastet en BH, ei heller ei dongribukse. Tror kanskje jeg har kastet to bomullstopper av den billige typen i år, og de var i alle fall seks år gamle. Buksa som jeg kjøpte i januar tenker jeg fremdeles på som den nye buksa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Sokker, undertøy og enkelte bukser bruker jeg opp. Har aldri opplevd å slite ut en overdel eller jakke. Skapene (jeg har flere) bugner av klær, så der er vel fasiten.
![]() |
#34 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Ja, jeg bruker opp mange av klærne mine. Det er nok litt fordi jeg ikke bryr meg om de går av mote. Eller om de noen gang har vært det.
![]() |
![]() |
#35 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Jeg bruker opp bukser, undertøy, sokker og topper/T-skjorter. Kjoler, skjørt og gensere blir ikke brukt opp, men de blir heller ikke kastet. Kunne ikke bry meg mindre om mote og bruker alt jeg har i skapet.
![]() |
#37 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Ja, bukser og gensere blir til slutt "brukt opp". Etter en stund slutter jeg å bruke dem på jobb, men kan fremdeles bruke dem hjemme og en stund etter det igjen er de så slitte at de blir kastet. Det er begrenset hvor mange hagearbeids/malingsbukser jeg trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Svært lite. Jeg liker klær av ull, lin og silke. De tåler mindre vask og bruk.
![]() |
#40 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Klarer dere å bruke opp klær?Nei, det er ikke noe problem å bruke opp klær. Det er derfor jeg ofte kjøper både en og to like plagg hvis jeg finner favoritter i snitt og farger.
![]() |
|
|