|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?
Jeg tok feil, litt. Barna er hos faren i dag, han hentet på skole og bhg. Skolesekken var tømt for matboks og flaske, første gang det har skjedd. Stod fint på kjøkkenbenken hos meg. Han ringte og ba meg ta hjem våt/skitten dress fra bhg slik at den kunne tørke (Jeg jobber vegg i vegg). Det er håp!
![]() |
#82 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er jeg som er logistikkansvarlig og organisatoren her hjemme, men på den annen side, så er det mye jeg ikke bryr meg om. Går igrunn mest på det hverdagslige, en del ting fikser han. Men huske å kjøpe bursdagspresanger, lege og ikke minst holde styr på betaling av regninger DET gjør jeg. Særlig sistnevnte må jeg ha full oversikt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi organiserer ganske mye begge to. Han er nok unntaket som bekrefter regelen.
![]() |
#84 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Før pleide mannen si at jeg var adm.dir. i Synnemorfamilien mens han var finansminister. Etter at jeg skiftet jobb er hans finansministerstilling truet, men adm.dir. jobben min består av en eller annen grunn.
![]() |
#85 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg organiserer og planlegger mest, ikke fordi jeg er veldig god på det eller liker det, men fordi det må gjøres.
![]() |
![]() |
#86 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Ganske så utrolig hvor stort avviket er fra teori til praksis i de mange hjem. Jeg har mange venninner som legger igjen "huskelapper" til mannen når de er bortreist med detaljer om bekledning, bursdager og aktiviteter de må huske. Ikke sjelden snakker de også om at partneren eller mannen sitter "barnevakt" for egne barn.
![]() |
#87 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er, uten tvil, jeg som er logistikksjefen i vårt hjem, all den tid mannen drar på jobb før vi andre står opp og ikke kommer hjem før resten av familien er hjemme. Slik er det blitt pga pendlervei, og det er ikke aktuelt å endre noe på dette.
![]() |
#88 |
Ringskrømt
|
Jeg synes dette er litt urettferdig, og jeg har egentlig ventet på det. Egoistiske, slemme damer som tar all kontroll, og stakkars ryggradløse mannen som blir feid av banen av dominererende kvinnfolk.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 01-12-12 kl 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
anglofil
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Som du sier Skremmeren handler det jo om planlegging og logistikk. Menn ser ut til å fikse det helt fint i yrkeslivet men ikke som del av familien AS. Det er akkurat samme prinsippet. Jeg nekter å godta at menn genetisk sett lettere skal kunne klare dette som ingeniører eller sjåfører en de evt måtte klare på hjemmebane. Det handler vel mer om hva man slipper unna med fordi "de er så håpløse" på slike ting.
![]() |
#90 |
heimføing
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Enig med Lisa. De trenger ikke bry seg, hvis dama alltid trår til og berger situasjonen for dem. Må man reie opp flere timer i forveien, det holder da å gjøre det sekundet før leggetid? Hos meg risikerer de til og med å måtte gjøre det selv, de som skal overnatte her, og det er jeg vant til hos andre også. No big deal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Samboaren min blir stadig betre til å ta del i drifta, men det går ofte skeis. Han er generelt dårleg til å planleggja, og seier sjølv det er fordi mora alltid tok seg av alt så han visste at ting ordna seg. Det har ho vel eit visst behov for enno...
![]() |
#92 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?-Ea- og Lisa: Mulig det er sånn mange damer har et kontrollbehov, men da tror jeg heller jeg vil se på den biten som omhandler forventet standard.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 02-12-12 kl 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
villende
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Nå måtte jeg tenke gjennom, og svaret her er egentlig nei. Jeg har stort sett litt mer oversikt, men mannen tar minst like mye ansvar for å planlegge og organisere som det jeg gjør. Det er blant annet stort sett han som setter oss ned med kalenderen for å planlegge logistikken i ukene fremover, mens det er jeg som har oversikt i hodet over hva som må legges inn. Han gir beskjed når vi er tomt for andre ting en mat, jeg sørger for at det handles inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Her har det jevnet seg ut med årene. Før hadde jeg nok bukta og begge endene hva kontroll og oversikt gjelder, selv om vi utførte omtrent like mange oppgaver. Nå er oversikt og kontroll også høvelig jevnt fordelt. Jeg har ikke pakket en eneste barnehagebag siden minstemann begynte i barnehagen, men det mangler aldri skiftetøy eller bleier der likevel, jeg husker ikke når fjerdeklassingen har gym, men han har med gymtøy når han skal (og husker det ikke selv), jeg får ingen e-poster fra håndballen, men mannen har oversikt over treninger og kamper. Han var hjemme med sykt barn her om dagen, og da kom jeg hjem til nyvaskede vinduer - uten at jeg hadde bedt om det.
![]() |
#95 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg tar det aller meste. I en bitteliten periode prøvde vi å dele på oppfølgingen til storebror, men det ble kaos. Så nå tar jeg alle telefoner, skriving av Mail, brev og søknader og er på alle møter. Madammen er med på de fleste, men må vi dele oss, så drar jeg.
![]() |
![]() |
#96 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Her ble mannen mye flinkere etter vi flyttet og jeg fikk reisevei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Kvinnfolk som sitter og akker og oier seg over partneren er en type damer jeg ikke menger meg med.
![]() |
#98 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg mener fordelingen av oppgaver og mange på initiativ den ene eller andre veien handler om at vi ikke MÅ. De blir jo gjort allikevel, uavhengig av egen innsats.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 02-12-12 kl 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Når det gjelder planlegging og gjennomføring på jobb er det noe ganske annet enn planleggingen og det som skjer hjemme. Synes jeg.
![]() |
#100 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg er enig i at man stort sett klarer det man må klare. Det er klart menn som husker å komme seg på jobben om morgenen og stille i et jobbmøte til riktig tid og sted også kan klare å huske å sende barnet sitt i bursdag til riktig tid.
![]() |
|
|