|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Julegaver begynte jeg å tenke på i sommer, men de er fordi jeg lager en del selv. Strukket, lager ripsgele og lager vaniljeekstrakt. Alt slikt må nesten plalegges og ordnes i god tid. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Borte
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?I november, for da begynner jeg å handle julegaver. Nå når vi har barn er det deilig å slippe julegavehandling i desember og heller bare nyte frilørdagene og kveldene sammen med barna.
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Tror jeg tenker på julen i større eller mindre grad hele året. Men julegavene pleier jeg å begynne på i oktober, så da er jeg godt i gang.
|
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Etter at jeg skjønte at det er koseligst å kjøpe julegaver i desember, og etter at vi kuttet kraftig ned på gaver, samt at jeg skjønte at ferske julekaker er best, så har desember blitt enda mer magisk enn tidligere. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg begynner å kjøpe julegaver i september/oktober som regel, noen ganger før. Julekort og evt. kalendere til familiemedlemmer bestilles først i november og da planlegges også juleforberedelsene.
|
|
|
#26 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg er på linje med deg, bai
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Nå er det endelig avklart at svigers kommer til oss i år i stedet for at vi drar til dem, så da blir det julemiddagslaging på meg i år som i fjor. Veldig hyggelig, og jeg gleheheeder meg! Nå mangler vi bare snøen. Den trenger ikke å komme før midt i desember altså, men jeg VIL ha julesnø. I hvert fall litt.
|
|
|
#29 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?I løpet av sommeren vet vi gjerne hvor og hvem vi skal være med på julaften. Julaftenmiddagen er den samme hvert år, uansett hvem vi feirer med. Og mange av gavene til min familie gjøres ferdig til den helga da søstrene møtes i november. Da slipper vi å tenke på å sende i posten.
|
|
|
#30 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Tja, tenke på og tenke på, Fru Blom. Vi kjører sånn "same procedure as every year" så det er ikke så mye jeg trenger å bestemme. Julaften hos oss, 2. juledag hos mamma og pappa, og 3. juledag hos en tante. Sånn har det vært siden tidenes morgen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Adventskalender og julegaver begynte jeg å tenke på i september en gang. Detaljer rundt mat blir tatt når vi skriver den store handlelisten rett før jul. Det eneste på den fronten som er planlagt allerede er middag julaften. Og så har jeg lovet Lillestorebror at vi skal kjøpe flere nett med Babybel ost. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Mat og sånt tenker jeg ikke på før uti desember. Julegavene handles gjerne i november, det er mange som skal ha, og mye som skal sendes. Julekort begynte jeg åpenbart å tenke på i dag. Julekaker bakes i starten av desember, siden vi har innført adventskaffe som desemberkos.
|
|
|
#33 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg får første blaff av julestemning når de første julebladene kommer i butikken i oktober. Da koser jeg meg med litt juleinspirasjon og finner fram julegavelista mi. I november kjøper jeg inn kalendergaver og de fleste julegavene til familie og venner (med unntak av mann og barn - de kjøpes litt senere). Jeg bruker også novemberhelgene til å rydde og vaske skikkelig i hele huset. Julekort ble bestilt i går.
|
|
|
#34 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg har kjøpt pepperkakedeig, så neste helg skal jeg bake pepperkaker med ungene.
|
|
|
#35 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg har de siste årene kjøpt Legokalendre i oktober, i år kjøpte jeg på nett til 25% så da føles det enda bedre.
|
|
|
|
#36 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Vi kjøpte fjorårets legokalender til yngstemann i helgen. Han merker jo ikke noe forskjell på om det er 2011 eller 2012-versjonen, siden han ikke hadde den samme i fjor. Halv pris.
|
|
|
#37 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg har kjøpt julecd.
|
|
|
#39 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Julekort, ja. Det må vel vi og fikse i år. Det er kanskje litt leveringstid på slikt?
|
|
![]() |
|
|