Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du ein ivrig ordskiftedeltakar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du ein ivreg ordskiftedeltakar?
Det er jo ordskifta eg er her for! Dess hissigare dess betre! 19 17,92%
Diskuterer, men trekkjer meg når det vert for "heftig" 8 7,55%
Diskuterer litt av og til, men er her like mykje for andre ting 57 53,77%
Diskuterer aldri, nyttar forumet til andre ting 22 20,75%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-12, 21:36   #21
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du ein ivrig ordskiftedeltakar?

Eg er her for å suga til meg kunnskap.

Eg er ikkje flink til å diskutera, verken her inne eller irl. Det blir til at eg seier meininga mi, og så er eg i grunn ferdig. Dvs. eg føl med i diskusjonen, men det er så mange her inne som er skikkeleg dyktige til å ordlegga seg, og eg ender som regel berre med å sei/ tenkja meg enige med dei. Samtidig har eg veldig lyst til å lera og diskutera skikkeleg, så eg føl med på det som vert sagt.

Gammel 30-10-12, 21:45   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan diskutere mye og engasjert, men sjelden her inne. Og når usaklighetene begynner å komme mister jeg interessen fort.

Gammel 30-10-12, 21:46   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg blir ikke hissig. Hissig har sjelden hjulpet noen å få fram noe poeng.

Gammel 30-10-12, 21:54   #24
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 18:00.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 21:54   #25
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er glad i å diskutere og det hender jeg blir litt hissig, til og med på nett

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 22:02   #26
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg diskuterer. Jeg fjaser aldri, og er sjelden eller aldri på klemmern.

Gammel 30-10-12, 23:06   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker å diskutere, og digger når det blir litt temperatur på debatten.

Gammel 30-10-12, 23:15   #28
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kan diskutere mye og engasjert, men sjelden her inne. Og når usaklighetene begynner å komme mister jeg interessen fort.

Her er jeg også. Egentlig er jeg ganske engasjert og glad i en diskusjon.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 23:24   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker det egentlig ikke, og deltar mindre og mindre i sånt. Før havnet jeg dessverre uti en del diskusjoner, men følte meg som regel ikke noe bra i etterkant. Jeg føler veldig sterkt. Følere diskuterer gjerne dårlig med de som har i større grad bygger sin forståelse av verden på rasjonalitet.

Nå synsemener jeg i ny og ne i enkelt tråder, og kan fortsatt si mitt når jeg føler at mitt verdisyn må frem, men jeg tenker oftere 'orker jeg?' nå enn før.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 23:24   #30
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Fant ikke noe alternativ. Jeg er ikke særlig aktiv i debattene, men det er ofte på grunn av at det jeg vil si allerede er sagt av noen andre. Jeg følger og leser og synes diskusjonene er spennende og lærerike.

Det at jeg ikke aktiv bidrar betyr ikke at jeg er her bare for andre ting. Det var i utgangspunktet de gode diskusjonene som gjorde til at jeg ble værende etter at jeg tilfeldigvis ramlet over forumet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 01:04   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt diskutere. Men jeg trekker meg hvis det begynner å gå mer på person enn sak. Stort sett.

Gammel 31-10-12, 08:02   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker en diskusjon eller to, om argumentene, fra begge side, er gode og saklige. Jeg syns det er spennende med diskusjoner som får fram flere sider av samme sak, og kan også finne på å skifte standpunkt under en diskusjon om "den andre sidens" argumenter viser seg å være bedre/riktigere/mer fornuftige enn hva jeg opprinnelig hadde. Jeg syns jeg kan lære mye av en god diskusjon.

Diskusjoner som ender i steile fronter, drittslenging og krangel, og som Katta sier, ender opp med å ta personer og ikke saken, trekker jeg meg som oftest ut av.

Gammel 31-10-12, 08:13   #33
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en ivrig ordskiftedeltaker og tåler å bli sablet ned som noen sier. Etterhvert blir det mer og mer levelig at ikke alle mener det samme som meg. IRL er det sjelden jeg diskuterer på samme måte som her inne, men jeg er ganske rett frem og frittalende om jeg er blant kjente. Også bruker jeg mye humor selv når jeg er uenig med noen, fordi jeg bare ikke er så veldig høytidelig og seriøs som menneske.

Også ser dere meg sjelden komme inn på sidelinjen i en het diskusjon og si at diskusjonen er usaklig eller at deltakerne er ufine. Det finnes ikke noe jeg syns er mer upassende enn å ubedt klage på diskusjon/diskusjonsform når man befinner seg på et diskusjonsforum.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 08:25   #34
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er en ivrig ordskiftedeltaker og tåler å bli sablet ned som noen sier.

Jeg tåler dårlig å bli sablet ned, og blir som oftest fryktelig snurt. Så jeg bør muligens bedrive litt egenterapi ved å blande meg mer inn i de heteste diskusjonene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 08:26   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg tåler dårlig å bli sablet ned, og blir som oftest fryktelig snurt. Så jeg bør muligens bedrive litt egenterapi ved å blande meg mer inn i de heteste diskusjonene.

Jeg sa ikke at jeg ikke blir sur. Men det er ikke verdens undergang eller noe som får meg fra å delta i diskusjoner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 08:27   #36
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men det er ikke verdens undergang eller noe som får meg fra å delta i diskusjoner.

Nei, ikke for meg heller, og jeg er som regel bare snurt i fem minutter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 08:56   #37
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker godt å diskutere. I hovedsak føler jeg at det å diskutere gjør ting tydeligere for meg selv, så det må være noe uenighet. Hersketeknikker i diskusjoner er bare booooring.

Gammel 31-10-12, 09:09   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg diskuterte mye mer før, egentlig.
Jeg liker å diskutere og jeg tåler fint motbør (i hvert fall så lenge det går på sak), men det er akkurat som om futten har gått litt ut de siste årene. Og så synes jeg personlig at det er litt vanskelig noen ganger fordi jeg er moderator (selv om jeg er den usynlige moderatoren som alle glemmer ).
Jeg har alle intensjoner om å delta mer aktivt, men det må jo fenge. Jeg orker ikke diskutere for å diskutere, det må være noe jeg mener noe om.

Gammel 31-10-12, 09:16   #39
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du moderator, Ru?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 09:22   #40
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes mange av diskusjonene på FP er ordentlig interessante, best er det når det er skikkelig nyanserte argumenter på begge sider, sånn at man faktisk kan begynne å lure på om man Tar Feil. (Det kan også være veldig bra når man Har Rett, så klart, jeg er ikke bedre enn det. )

Sutring, manglende evne til å lese og lite oppfinnsomme fornærmelser er derimot ikke særlig morsomt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.