Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

VHS-filmer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 21:29   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Spørsmål

VHS-filmer

Hei jenter

Jeg har et skikkelig dustespørsmål å komme med:
Er det noe som helst "fornuftig" man kan gjøre med VHS-filmer nå til dags, annet enn å kjøre dem på søppelfyllinga?
Jeg har et "morass" med slike liggende som jeg aldri fikk solgt på den tiden hvor man i alle fall kunne få en tier per stykk, og begynner å bli pittelitt lei av å ha disse støvsamlerne stående må jeg innrømme.

Gammel 29-10-12, 21:37   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: VHS-filmer

Man kan enten anskaffe en spiller til dem. eller få dem spilt over på sånne små plater man ellers har filmer på. eller kvitte seg med dem.

Eller åpenbart, den løsningen min mann, samleren går for: Tar dem selvsagt med seg på flyttelasset uten å ha spiller eller planer om å noen gang få sett dem... for... ehh.... man har ikke nok å flytte på?

Gammel 29-10-12, 21:40   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg annonserte mine på en lokal FB-side som gies bort (for å slippe å kjøre de på dynga). De ble kjapt plukket opp av en dame som ble veldig glad for de

Gammel 29-10-12, 22:06   #4
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Man kan enten anskaffe en spiller til dem. eller få dem spilt over på sånne små plater man ellers har filmer på. eller kvitte seg med dem.

Man har allerede en spiller til dem, og til og med også en sånn dingse til å spille dem over på sånne små plater, men man har jo konkludert med at man aldri noen gang igjen kommer til å koble opp den spilleren. Og for at man skal kunne kopiere over filmene må man spille filmene av i vanlig tempo, så jeg ble litt motløs av det må jeg innrømme. Og i tillegg blir jo kvaliteten på filmen så elendig, at man like gjerne kan se den på Netflix eller laste den fra nett eller hva som helst egentlig.
Så jeg har vel _egentlig_ allerede konkludert med at jeg må kvitte meg med dem. Det gjør litt vondt i samler-sjelen min kjenner jeg.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg annonserte mine på en lokal FB-side som gies bort (for å slippe å kjøre de på dynga). De ble kjapt plukket opp av en dame som ble veldig glad for de

Høh...! Så det finnes faktisk folk som vil ha sånt enda altså? Interessant. Kanskje jeg skulle se om noen har lyst til å komme å hente dem. Føles jo bedre enn å bare kaste dem. Spesielt hvis noen til og med blir veldig glad for det. Er dette lenge siden forresten?

Gammel 29-10-12, 22:06   #5
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har levert på sykehuset. De ble veldig glad.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:17   #6
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Snuppa her får lov til å sette på vhs selv oppe på loftet. Jeg er veldig takknemlig for at vi fikk dem av to forskjellige her inne. Snuppa er fornøyd for hun kan velge og sette dem på selv, og jeg er fornøyd for at hun ligger unna dvd platene her nede. Vinn-vinn for oss ihvertfall

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:18   #7
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Vi har levert på sykehuset. De ble veldig glad.

Gjorde de altså?
Jeg tok nemlig kontakt med et krisesenter her i byen, og tilbød dem en pakke med vår gamle tykk-TV (som vi nettopp hadde byttet ut da), en VHS-spiller og alle filmene mine, men det ville de ikke ha. Så jeg tenkte at slike steder også hadde "gått videre" teknisk. Men kanskje jeg skal høre med de sykehusene som er her før jeg gir meg.

Gammel 29-10-12, 22:29   #8
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har satt dem på gjesterommet sammen med den gamle TVen og VHS-spilleren. Ungene ser på Forrest Gump og Indiana Jones og koser seg

Gammel 29-10-12, 22:31   #9
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gis bort på Finn er jo også ganske greit. Sikkert noen som vil ha både vhs-filmer, spiller og tv.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:44   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå gjekk eg inn i denne tråden i håp om at du ville ha mine VHS-filmar... Skuffa.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:49   #11
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Hahahaha.. Beklager Bai. Men du kan få mine? Hehehehe...

Gammel 29-10-12, 22:56   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan dra ut videobåndet av alle kassettene og lage flotte flettebånd av dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:58   #13
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Oh...! Ny hobby!! Jeg tror jeg kan holde på med det i sikkert fem år før jeg blir tom for materiale. Skal tro om man kan smelte om kassettene til nymoderne smykker også?

Gammel 29-10-12, 23:10   #14
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Gjorde de altså?
Jeg tok nemlig kontakt med et krisesenter her i byen, og tilbød dem en pakke med vår gamle tykk-TV (som vi nettopp hadde byttet ut da), en VHS-spiller og alle filmene mine, men det ville de ikke ha. Så jeg tenkte at slike steder også hadde "gått videre" teknisk. Men kanskje jeg skal høre med de sykehusene som er her før jeg gir meg.

Nå er det kansje 4-5 år siden vi leverte, men da ville de hvertfall ha. De fordelte dem rundt på flere avdelinger - både med tanke på pasienter og pårørende som sitter og venter.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 23:18   #15
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Du kan være litt kreativ!

Strikk en veske!

Eller bare gi dem bort. Sikkert noen som vil ha. Jeg ga bort en haug med gamle ukeblader på finn for noen år siden.

TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 23:18   #16
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei takk hjertelig.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 20:04   #17
KidOki
Nybegynner

KidOki sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
KidOki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fretex tar i mot her i byen hvertfall.

Gammel 02-11-12, 20:16   #18
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Hei jenter

Det er noen menn på FP også altså! Kvinner også.

Gammel 02-11-12, 20:30   #19
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det er noen menn på FP også altså! Kvinner også.

:skjemmes:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.