|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Etterlysning: Juleglede savnesTidligere simpelten elsket jeg alt som hadde med julen å gjøre. Jeg begynte å spise klementin, drikke krydderte og spille julemusikk tidlig på høsten. Jeg gledet meg over å gjøre forberedelser og alt annet som hadde med julen å gjøre. Nå derimot har jeg helt mistet entusiasmen, dessverre.
Nooria Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008. Sist redigert av Nooria : 29-10-12 kl 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes.Jeg dyrker ungenes forventninger. Det skaper mening for meg. Vi har litt jul en god stund før selve juleuka, nettopp pga. forventningene og kosen. Vi koser oss i adventstida når vi kan, spiller musikk, får litt hjelp til baking av min mor, og overdriver ikke vaskinga og alt sånt. Noe må jeg gjøre, men er nok ikke topp husmor der. Men vi pynter desto mer, og bygger opp om tradisjoner vi har skapt for oss selv. Har ingen familie her, så det er bare oss, og da blir det veldig slik vi velger å ha det selv. Sist redigert av Dronningen : 28-10-12 kl 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes.Jeg er ikke noen juleentusiast, men jeg elsker den følelsen jeg får på lille julaften når treet er pyntet og det meste er klart for noen rolige dager. Her er det ingen julefeiring før det. Julekaker, julemat osv. må vente til julen kommer på ekte. Skulle jeg begynne å tenke på jul i oktober, hadde jeg vært lei før november kom. Unntaket er julekalendere som involverer limpistol. Dem kan jeg visst overraskende nok begynne å tenke på allerede i oktober.
![]() |
![]() |
#4 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes.Hva med å høre på julemusikk med ungene, lese julehistorier, lage kort og pynt, bake osv? Det er sånne ting jeg husker best fra barndommen og ønsker å gi videre.
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes.Jeg synes også det blir ALT for mye. Og forberedelsene kommer på toppen av travel periode på jobb.
![]() |
#6 |
Stadig underveis
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes.
Det høres veldig vakkert ut, men da tror jeg at jeg må se litt på kalenderen først og finne ut hvilke nissefester, familiegrupper, julebord og avslutninger jeg skal droppe for å rydde tid.
![]() |
#7 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes.Jeg gjør unna gavene i oktober med unntak av noen ytterst få som vi koser oss med å kjøpe i desember sammen. Ellers brukes desember til bakst (bare så mye vi gidder), adventspynting (vi er borte i selve jula), julehistorier, tente lys, julemusikk, en julekonsert og adventsforestillinger på skolen. Bare kos altså!
![]() |
#8 |
Stadig underveis
Høres koselig ut.
![]() |
#9 |
nju nja njo
|
Ok, jeg har bare ett barn så antall avslutninger o.l. er begrenset. Julebord dropper jeg uten problemer hvis jeg føler at det blir for mye.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesVi dropper alle julebord, prøver å gaver ferdig før desember, også drar vi på teater og ser en juleforestilling i begynnelsen av adventstiden hvert år. Vi baker bare kakemenn, kjøper lefser, og handler inn god mat. Minst mulig stress i forhold til mat og vasking. Da kommer julestemningen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesJeg har fire barn, og en stor inngifta familie jeg ikke liker spesielt godt som skal ha gaver og styr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesDet å få gavene ferdig før desember er veldig deilig, både fordi jeg kan bruke frikvelder på koselige ting og ikke minst fordi få ting kan få meg i så dårlig humør som overfyllte kjøpesentre med julestressa folk.
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesJeg også kjenner at førjulstiden stresser meg lenge før vi er der. I år har vi også flytting i midten av november. Julebord med jobben prioriterer jeg, det er artig! Stort sett den eneste ordentlige festen jeg er på i løpet av året ( sånn komme hjem kl 4 fest). Jeg har takket nei til " ut og spise middag med damene på avdelingen", fordi jeg har et par andre middager jeg vet kommer, som je heller vil prioritere |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesJul, 17.mai og lignende var kun ferie og fridager for meg før jeg fikk unger. Mens nå elsker jeg det. Jeg liker så godt når jeg klarer å lage fine opplevelser og tradisjoner for ungene og se at de koser seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesJeg gjør ingenting juleting før desember, med unntak av innkjøp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
søt
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesDet kan vel bli juleglede etterhvert? Det er jo fremdeles oktober. Er ikke bekymret om den ikke kommer før i midten av november.
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesJeg har fremdeles julegleden. Men jeg kjenner at jeg av og til må jobbe litt for den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes
Jeg vil helst ikke kjenne julegleden strømme før lille julaften. DA er det jul da..!
![]() |
#19 |
Drømmer
|
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesJeg elsker førjulstiden. Alle gaver er ferdig kjøpt før 1.november. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnesJeg legger lista lavt, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|