|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1161 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er antageligvis ganske hjerteløs, men jeg klarer ikke å spa opp den store sympatien for en dame som vet at retten brukte omkring en hel dag på å gå gjennom sexprat mellom ektemannen og et barn - for så i retten å bruke energi på å presisere at "naken" ikke betyr det samme på deres dialekt som andres dialekt.
|
|
#1163 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
For å flisespikke litt så er jo det faktisk riktig. På min dialekt betyr heller ikke naken alltid naken som i fullstendig avkledd. |
|
|
|
|
#1164 |
|
Ekvilist
|
Det er i grunnen ikke noe å spikke på så vidt jeg kan se av det du siterer, jeg har aldri stilt spørsmål ved at naken har et annet innhold på ordførerens dialekt. Det er jeg vant med fra slektningers hedmarksdialekt også. Det jeg lar meg overraske over er at hun drar fram akkurat dette, når det er tonnevis av eksempler på sexprat og usømmelig og sannsynligvis ulovlig prat fra mannens side. Da blir dette som å skyte kanon med spurv eller noe sånt, og framstår som et desperat og idiotisk forsøk på å forsvare forkastelig oppførsel fra hennes manns side.
|
|
#1165 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen at han er utro med andre voksne damer, og hvorvidt kona blir eller ikke ved hans side, det får være deres sak. Hadde det vært dette saken sto om kunne han sikkert vært ordfører for min del, sånne greier kan jo til og med presidenten i USA drive med. Men jeg ønsker ikke amerikanske tilstander der man må be "folket" om unnskyldning for slike ting. |
|
|
|
|
#1166 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHvor betyr naken noe annet enn avkledd, og hvor påkledd kan man være og fremdeles være naken?
|
|
|
#1167 |
|
Superduperaktiv
Ja. Enig. |
|
|
|
|
#1168 |
|
Superduperaktiv
Det er situasjonsavhengig. Hvis jeg får besøk av naboen i 20 minus uten skjerf, lue og jakke, kan jeg si -"I alle dager, kommer du helt naken?" |
|
|
|
|
#1169 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville sagt "utn klea" istedet for "naken" faktisk.
|
|
#1170 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg kan bekrefte at naken på vågåmå logså kan bety lettkledd eller at vedkommende har for lite klær på seg etter forholdene (været, f.eks). Jeg brukte ordet nettopp i den betydningen til ett av mine barn i kveld. Hun løp rundt i en relativt kald stue i bare t-skjorte og truse rett før leggetid. Jeg ba henne finne en pysjamas fordi hun kunne bli kald og enda mer forkjøla når hun sprang rundt så naken. Jeg har ellers ikke lest forklaringen til Øygards kone, så jeg vet ikke hva hun ellers sa i den sammenhengen. |
|
|
|
|
#1171 |
|
Off the map.
|
Dette er noe helt annet enn hva han er tiltalt for, men det er jo interessant at han har prøvd å fremstille seg selv som 'et gudsord fra landet', men som så må innrømme både det ene og det andre etter hvert som bevisene ruller på. Hvor sannsynlig er det da at det som ikke kan bevises da er sant? Og kanskje kom det fram noe viktig i hans måte å kommunisere på med 'kjærestene' sine? Det vet vi jo ikke, men de kjenner andre sider av han enn det de gjør i kommunestyret, det er nå sikkert.
|
|
#1172 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Jeg tolket naken i den sammenhengen også som totalt avkledd, men igjen, det er bare tolkninger og ikke fasiten. |
|
|
|
|
#1173 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg venter på Vågåordboka. |
|
|
|
|
#1174 |
|
Ringskrømt
|
Jeg kan også si: Herregud, skal du gå sånn?? Du er jo naken, jo! Eller si at noen er nesten naken, når de har for lite klær på seg.
|
|
#1175 |
|
|
Det kan jeg også si. Det heter godlynt sarkasme. Det betyr ikke at ordet naken betyr noe annet enn naken.
|
|
|
#1176 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeKnerten sa i alle fall i går at "mamma er naken, hvorfor det?" Når forklaringen såvar at jeg skulle dusje og vaske håret mitt kom oppfølgingen "men du har ikke tatt av trusa", så åpenbart er ikke naken alletid helt naken her heller...
|
|
#1177 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det er helt irrelevant om han har hatt voksne elskerinner. Det hverken beviser eller motbeviser noenting i denne saken, og jeg håper virkelig at de har andre grunner til å sette dem i vitneboksen.
|
|
#1179 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
#1180 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner at de har en annen formell agenda. F.eks. leste jeg at han hadde snakket med dem om hverandre. Jeg bare håper dette ikke er en form for smittetaktikk; er du laus og utro, så er det større sjanse for at du lyver, liksom. Jeg ser noen som begynner med det allerede.
![]() |
|
|