Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-12, 23:34   #1161
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg er antageligvis ganske hjerteløs, men jeg klarer ikke å spa opp den store sympatien for en dame som vet at retten brukte omkring en hel dag på å gå gjennom sexprat mellom ektemannen og et barn - for så i retten å bruke energi på å presisere at "naken" ikke betyr det samme på deres dialekt som andres dialekt.

Gammel 22-10-12, 23:37   #1162
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det betyr sikkert påkledd i Vågå.

Gammel 22-10-12, 23:56   #1163
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er antageligvis ganske hjerteløs, men jeg klarer ikke å spa opp den store sympatien for en dame som vet at retten brukte omkring en hel dag på å gå gjennom sexprat mellom ektemannen og et barn - for så i retten å bruke energi på å presisere at "naken" ikke betyr det samme på deres dialekt som andres dialekt.

For å flisespikke litt så er jo det faktisk riktig. På min dialekt betyr heller ikke naken alltid naken som i fullstendig avkledd.

Note er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:02   #1164
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

For å flisespikke litt så er jo det faktisk riktig. På min dialekt betyr heller ikke naken alltid naken som i fullstendig avkledd.

Det er i grunnen ikke noe å spikke på så vidt jeg kan se av det du siterer, jeg har aldri stilt spørsmål ved at naken har et annet innhold på ordførerens dialekt. Det er jeg vant med fra slektningers hedmarksdialekt også. Det jeg lar meg overraske over er at hun drar fram akkurat dette, når det er tonnevis av eksempler på sexprat og usømmelig og sannsynligvis ulovlig prat fra mannens side. Da blir dette som å skyte kanon med spurv eller noe sånt, og framstår som et desperat og idiotisk forsøk på å forsvare forkastelig oppførsel fra hennes manns side.

Gammel 23-10-12, 00:02   #1165
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men at han er utro med andre voksne damer, og hvorvidt kona blir eller ikke ved hans side, det får være deres sak. Hadde det vært dette saken sto om kunne han sikkert vært ordfører for min del, sånne greier kan jo til og med presidenten i USA drive med. Men jeg ønsker ikke amerikanske tilstander der man må be "folket" om unnskyldning for slike ting.

Tiltalen og resten av det som har kommet frem, not so much.

emm er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:04   #1166
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor betyr naken noe annet enn avkledd, og hvor påkledd kan man være og fremdeles være naken?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:06   #1167
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er i grunnen ikke noe å spikke på så vidt jeg kan se av det du siterer, jeg har aldri stilt spørsmål ved at naken har et annet innhold på ordførerens dialekt. Det er jeg vant med fra slektningers hedmarksdialekt også. Det jeg lar meg overraske over er at hun drar fram akkurat dette, når det er tonnevis av eksempler på sexprat og usømmelig og sannsynligvis ulovlig prat fra mannens side. Da blir dette som å skyte kanon med spurv eller noe sånt, og framstår som et desperat og idiotisk forsøk på å forsvare forkastelig oppførsel fra hennes manns side.

Ja. Enig.

Note er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:08   #1168
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor betyr naken noe annet enn avkledd, og hvor påkledd kan man være og fremdeles være naken?

Det er situasjonsavhengig. Hvis jeg får besøk av naboen i 20 minus uten skjerf, lue og jakke, kan jeg si -"I alle dager, kommer du helt naken?"

Note er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:11   #1169
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Det er situasjonsavhengig. Hvis jeg får besøk av naboen i 20 minus uten skjerf, lue og jakke, kan jeg si -"I alle dager, kommer du helt naken?"

Jeg ville sagt "utn klea" istedet for "naken" faktisk.
Men det er vel ikke tvil om hva naken betyr i sammenheng med chattingen.

-Nj- er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:24   #1170
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan bekrefte at naken på vågåmå logså kan bety lettkledd eller at vedkommende har for lite klær på seg etter forholdene (været, f.eks). Jeg brukte ordet nettopp i den betydningen til ett av mine barn i kveld. Hun løp rundt i en relativt kald stue i bare t-skjorte og truse rett før leggetid. Jeg ba henne finne en pysjamas fordi hun kunne bli kald og enda mer forkjøla når hun sprang rundt så naken. Jeg har ellers ikke lest forklaringen til Øygards kone, så jeg vet ikke hva hun ellers sa i den sammenhengen.

Jeg tror forøvrig vi skal være forsiktige med å dømme henne. Jeg er sjeleglad jeg ikke er i hennes situasjon. Hun sa vel så vidt jeg har lest at hun tok avstand fra sexchatten og hva hun har sagt om elskerinnene, vet vi vel ikke. Hun har vel ellers bare sagt at hun ikke tror at han har hatt samleie med denne jenta. Det kan jo hende hun har rett. Denne gamle grisen av en ordfører kan faktisk snakke sant på akkurat det punktet der. Jeg vet ikke. Poenget mitt er bare at vi ikke skal påstå at kona hans dekker ham. Det vet vi jo ikke om hun gjør. Dessuten vet vi ikke om hun i hele tatt snakker med ham lenger heller. De har stort nok hus til at de kan leve i hver sin ende uten å måtte omgåes særlig mye. Hun kan ta langt mer avstand enn det ser ut for offentlig. Hun ser forøvrig herjet og plaget ut og det er neimen meg ikke rart. Fy søren for en situasjon hun har havnet i!

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:24   #1171
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men at han er utro med andre voksne damer, og hvorvidt kona blir eller ikke ved hans side, det får være deres sak. Hadde det vært dette saken sto om kunne han sikkert vært ordfører for min del, sånne greier kan jo til og med presidenten i USA drive med. Men jeg ønsker ikke amerikanske tilstander der man må be "folket" om unnskyldning for slike ting.

Tiltalen og resten av det som har kommet frem, not so much.

Dette er noe helt annet enn hva han er tiltalt for, men det er jo interessant at han har prøvd å fremstille seg selv som 'et gudsord fra landet', men som så må innrømme både det ene og det andre etter hvert som bevisene ruller på. Hvor sannsynlig er det da at det som ikke kan bevises da er sant? Og kanskje kom det fram noe viktig i hans måte å kommunisere på med 'kjærestene' sine? Det vet vi jo ikke, men de kjenner andre sider av han enn det de gjør i kommunestyret, det er nå sikkert.

Gammel 23-10-12, 00:25   #1172
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Jeg ville sagt "utn klea" istedet for "naken" faktisk.
Men det er vel ikke tvil om hva naken betyr i sammenheng med chattingen.

Jeg tolket naken i den sammenhengen også som totalt avkledd, men igjen, det er bare tolkninger og ikke fasiten.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 00:46   #1173
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg venter på Vågåordboka.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 09:02   #1174
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg kan bekrefte at naken på vågåmå logså kan bety lettkledd eller at vedkommende har for lite klær på seg etter forholdene (været, f.eks).

Jeg kan også si: Herregud, skal du gå sånn?? Du er jo naken, jo! Eller si at noen er nesten naken, når de har for lite klær på seg.

Ordet naken har likevel ikke mistet sin betydning, og det er ikke noe tvil om hva det betydde i denne sammenhengen. Og det er å gjøre seg dum å late som om det betyr noe annet, og hevde at det er dialekt. (Sier ikke at du, Lhi-My, gjør det, altså.)

Gammel 23-10-12, 09:22   #1175
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jeg også si. Det heter godlynt sarkasme. Det betyr ikke at ordet naken betyr noe annet enn naken.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kan også si: Herregud, skal du gå sånn?? Du er jo naken, jo! Eller si at noen er nesten naken, når de har for lite klær på seg.

Ordet naken har likevel ikke mistet sin betydning, og det er ikke noe tvil om hva det betydde i denne sammenhengen. Og det er å gjøre seg dum å late som om det betyr noe annet, og hevde at det er dialekt. (Sier ikke at du, Lhi-My, gjør det, altså.)

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 10:18   #1176
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten sa i alle fall i går at "mamma er naken, hvorfor det?" Når forklaringen såvar at jeg skulle dusje og vaske håret mitt kom oppfølgingen "men du har ikke tatt av trusa", så åpenbart er ikke naken alletid helt naken her heller...

Men, at "naken" bruke på mange vis på mange dialekter er en kjent sak. At det på noe vis unnskylder chattingen? Nei.

Gammel 23-10-12, 10:32   #1177
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt irrelevant om han har hatt voksne elskerinner. Det hverken beviser eller motbeviser noenting i denne saken, og jeg håper virkelig at de har andre grunner til å sette dem i vitneboksen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 10:36   #1178
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de har grunner til det. Jenta har fått opplysninger fra Øygard om andre damer og ting de har sagt. Det i seg selv er jo en grunn til å føre dem som vitner.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 10:53   #1179
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

jeg håper virkelig at de har andre grunner til å sette dem i vitneboksen.

Selvsagt har de det. Det er da ingen moralsk domstol.

Gammel 23-10-12, 10:59   #1180
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at de har en annen formell agenda. F.eks. leste jeg at han hadde snakket med dem om hverandre. Jeg bare håper dette ikke er en form for smittetaktikk; er du laus og utro, så er det større sjanse for at du lyver, liksom. Jeg ser noen som begynner med det allerede.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.