|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1021 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Veldig enig.
|
|
|
#1022 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er redd for at forsvarets vitner kan få plantet en ørliten tvil om jenta er troverdig... Det er nok til å frikjenne han. |
|
|
|
|
#1023 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeØrliten tvil er ikke nok til å få ham frikjent, altså.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1024 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men, han har da blitt vist aa ha gjort, og har tilstaatt, nok til aa spikre ham opp etter oeyenlokkene og tvinge ham til aa blunke?
|
|
|
#1025 |
|
Jeg mener at det er nok. For at han skal bli dømt må det ikke være tvil om at han er skyldig. Hvor stor tvilen er spiller ingen rolle. Jeg husker ikke hvor jeg har lest det nå, unnskyld. |
|
|
|
|
#1026 |
|
Så lenge han og hans forsvarer holder steinhardt på at det har bare vært griseprat, og ingen fysisk sex, så går det på troverdighet. Retten skal dømme han for seksuell omgang, ikke griseprat. Er ikke det debattert tidligere i tråden? Aktor har ikke tatt med tiltale for sexchat med midreårig? |
|
|
|
|
#1027 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
|
|
#1028 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDen ubestridelige grisepraten bidrar vel ihvertfall kraftig til å svekke troverdigheten hans når det gjelder hans edle og uskyldige hensikter ved å dele hotellseng med en tenåringsjente. |
|
|
|
|
#1029 |
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er mange som tenker at "Hun har anklaget før...". Hvordan vet vi at ikke jentas omdømme kan svekkes nok til at noen i juryen begynner å tvile på om hun har blåst opp saken og overdriver? "Ja, så var han litt grov, men han innså at han ikke måtte gå for langt. Jenta ville ha oppmerksomhet, og hun er et oppmerksomhetssøkende, overspent barn." Sist redigert av Mrs. S : 17-10-12 kl 20:16. Årsak: Jeg var trøtt og skrev feil. |
|
|
|
|
#1030 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDe vitnene som er nå, er aktoratets vitner altså. De er alltid først, og aktoratet har innkalt mange av de vitnene de trodde forsvaret ville innkalle, for å sikre seg at de fikk spørre dem ut først.
|
|
|
#1031 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHerr ordfører har grisepratet med en småjente. Jeg skjønner ikke at han i det hele tatt gidder å forsøke å forsvare seg mot denne kjensgjerningen. Det er nesten så jeg blir fristet til å hevde at det faktisk ikke burde være lov å forsvare seg mot slike kjensgjerninger. |
|
|
|
|
#1032 |
|
Han har innrømmet det. Men tiltalen omfatter ikke det. |
|
|
|
|
#1034 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg ser ingenting uetisk ved at en forsvarer gjør jobben sin og forsvarer sin klient etter beste evne, ganske uavhengig av hva vedkommende tror om klientens skyld.
|
|
#1035 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMrs. S: det er ingen jury i denne saken, men en dommer og to legdommere. Rimelig tvil tror jeg er begrepet som brukes på norsk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1036 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg syns ikke det er en forsvarsadvokats jobb å sørge for at en skyldig person blir frikjent. Gi et godt forsvar: Ja. Sørge for at andre sider av saken kommer fram: Ja. Sørge for at en skyldig person blir frikjent: NEI! Er det slik å forstå at du mener det er en forsvarsadvokats jobb? I tilfelle er vi rett og slett svært uenige.
|
|
#1037 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg vet ikke til noe mer enn det som har kommet frem i media i denne saken og det er nok til at jeg synes Øygard bør gå av og det som allerede er dokumentert er ille nok i forholdet mellom en voksen mann og et barn. Når det er sagt så aner jeg jo ikke om det er rett at han bør bli dømt for mange samleier med mindreårig eller ikke. Han fortjener å få på pukkelen etter det han allerede har vedkjent seg ,men synes flere her virker så veldig overbevist om at jenta snakker sant på alle punkter. På samme måte som at det tidligere har vært ropt Ulv, Ulv ikke betyr at han er uskyldig så er jo heller ikke hans tilståelser og prat et bevis på at sex har funnet sted. Får ikke helt til å formulere det jeg mener, men synes en del her er veldig bastante både når det gjelder et helt bygdesamfunn og hva som skal bli resultatet av saken. |
|
|
|
|
#1038 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Forsvarsadvokaten skal sørge for å sin klient et godt forsvar. Verken mer eller mindre. I blant vil det føre til at retten får tydeliggjort at bevisene ikke holder, og en skyldig bli frikjent. Fordi bevisene ikke holdt.
|
|
#1040 |
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDen 2. læreren:
Dette svekket hennes sak. Hvis læreren bare hadde bøyd seg over henne, hvorfor skulle hun ta opp dette? Det dannes et inntrykk av henne som nærtakende og at hun blåser opp ting som egentlig er bagateller. |
|
|
![]() |
|
|