Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 11:22   #661
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg kan tenke meg at han og MYL har funnet ut at det ser ikke bra ut for saken hans, at han ved å trekke seg innrømmer skyld for det som har kommet fram. Strategien deres er jo å skylde på barnet, ordføreren har ikke gjort noe galt, ergo så sitter han.

Absolutt, det samme tror jeg. Ser nå at Jens er ute og ber han trekke seg. Bra!

Gammel 15-10-12, 11:23   #662
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvordan da skjønne det? Ved å sverte jenta? Ved å antyde at en 13-14-åring er seksuelt på høyde med en 30-åring? Jeg blir så sint, så sint.
Men ja.. jeg tror du har rett. Jeg tror heller ikke han skjønner at han har gjort noe galt.

Jeg tror vi kommer til å se noen stygge, desperate forsøk på å sverte henne/skylde på henne, ja.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:24   #663
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvordan da skjønne det? Ved å sverte jenta? Ved å antyde at en 13-14-åring er seksuelt på høyde med en 30-åring? Jeg blir så sint, så sint.

For meg fremstår det som han har tenkt at de var likeverdige, på et vis. Det var hun som var fristerinnen. Han ble forelsket. Det handlet ikke om sex, men om ekte kjærlighet. Hun behøvde ham, alt han gjorde var av kjærlighet og omsorg.

Det indikerer i så fall en ekstrem umodenhet på noen områder. Ikke en helt uvanlig mekanisme hos voksne som forelsker seg i barn, tror jeg.

Gammel 15-10-12, 11:24   #664
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at dersom disse opplysningene som er i vente skal kunne gjøre noen forskjell for Øygard situasjon, må de enten innebære at jenta egentlig er en forkledd tredve år gammel dame som har satt i gang hele sirkuset for å bli kvitt en standhaftig ordfører, eller så må Øygard selv ha hatt en alvorlig psykose de siste tre-fire årene som har gjort at han ikke kan stilles ansvarlig for sine handlinger. Det finnes egentlig ikke så mange andre ting som kan bidra til å renvaske fyren, tror jeg.

rine er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:25   #665
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne artikkelen beskriver litt av hvordan Øygard har jobbet for å få den posisjonen han har. Mye nettverksbygging og prat, lite resultater: http://www.dagbladet.no/2012/10/14/n...grep/23846851/

Gammel 15-10-12, 11:27   #666
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Enig med deg, Rine. Det som kom fram fredag kommer til å sitte i folks bevissthet uansett.

Gammel 15-10-12, 11:27   #667
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste den i Dagbladet i går, Polyanna.

rine er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:28   #668
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Nå ser jeg MYL vil ha lukkede dører (igjen).

Gammel 15-10-12, 11:33   #669
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg tror ikke det er en forsvarsstrategi. Jeg tror han faktisk tror at han ikke har gjort noe galt, og at verden vil skjønne det de også i løpet av rettssaken.

Det tror jeg du har helt rett i. Det finnes mennesker man overhodet ikke kan overbevises om at har gjort noe galt. De er ufeilbarlige i egne øyne, og her hjelper det ikke at han har sittet som Gud i bygda si i 16 år.

Gammel 15-10-12, 11:33   #670
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper inderlig dette vil gå for åpne dører. Samfunnet trenger denne vekkeren.

banana er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:34   #671
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg håper inderlig dette vil gå for åpne dører. Samfunnet trenger denne vekkeren.

Absolutt.

Gammel 15-10-12, 11:35   #672
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forsvareren hevder hun har et svare strev med å få folk til å vitne. Hun hevder det er mediepress og trusler som er årsak til det. Jeg lurer på om noen av vitnene hennes faktisk ikke ante hva som kom til å bli innrømmet på fredag, og derfor kvier seg. Lurer jeg på.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:37   #673
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal du få meg til å tro.

Tenker det satt mange der på fredag og tenkte FAEN!!

Gammel 15-10-12, 11:37   #674
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det må jo være et sant mareritt å skulle være Øygards karaktervitner nå. Himmel, la dem trekke seg hele gjengen, stakkars (?) mennesker. De har i hvert fall fått tilbake vettet, kan det virke som.

Gammel 15-10-12, 11:37   #675
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Kjenner jeg lurer på det samme, for meg ville det ha vært en skikkelig vekker å høre "kjernekaren" innrømme slike samtaler på Skype, selv om stammespråket jo tilsier at det betyr noe heeeeeeeeeelt annet...

Gammel 15-10-12, 11:40   #676
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg trot Shute har rett. Jeg tror at han mener at han ikke har gjort noe galt og at det skal komme frem informasjon som bekrefter dette, handler om at vi skal få info om denn jentas fortid. Jeg tror at han tror, at dersom vi hører om hennes sexliv, tidligere historier osv, så vil vi skjønne hans side av saken. At hun lyver om samleiene og at grisepraten var hennes ansvar, som han ble lurt inn i.

Og så tror jeg han forventer at folk etterhvert vil se at han hadde de beste intensjoner, men at han av uvitenhet og "dumsnillhet" sa og skrev ting som han ikke burde. Og dermed vil folk tenke at :"Huffda, det var jo litt dumt og klønete av han Rune, men det var sikkert ikke lett for ham heller. Nå må vi legge dette bak oss og fokusere på det han faktisk har bidratt med for bygda"

:synsk:

Gammel 15-10-12, 11:42   #677
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Forsvareren hevder hun har et svare strev med å få folk til å vitne. Hun hevder det er mediepress og trusler som er årsak til det. Jeg lurer på om noen av vitnene hennes faktisk ikke ante hva som kom til å bli innrømmet på fredag, og derfor kvier seg. Lurer jeg på.

Haha, tenkte akkurat det samme. Jeg tviler sterkt på om det er mange som har lyst til å sitte i åpen rett og være karaktervitne for Øygard akkurat nå.

Jeg håper ikke de lukker retten. Dette bør komme opp og ut.

Gammel 15-10-12, 11:45   #678
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker det samme. At det ikke er påvirkning utenfra som får vitnene til å kvie seg, men at de begynner å skjønne at Øygard er en gris som har lurt dem trill rundt. Og at vitnene, på lik linje med resten av oss, gremmes over det som har kommet frem til nå.

Og så synes jeg å huske at den opprinnelige grunnen de gav for å ønske lukket rett var av hensyn til jenta. Stemmer det? For det er jo helt tydelig av hensyn til Øygard og hans rykte at de ber dørene lukkes nå.

Gammel 15-10-12, 11:50   #679
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Morten Krogvold sjekker kanskje om noen flyr til Pluto nå?

Og denne:

Sitat:

- Middelaldrende menn overfor unge jenter er forsvarsløse, sier han, og viser til Bjugn-saken der uskyldige ble forhåndsdømt.

Jepp, sånn er det det er.

(Og Bjugn-saken handlet vel uansett ikke om unge jenter, men om barn)

Gammel 15-10-12, 11:53   #680
Fjols

Fjols sin avatar

Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Lukket rett gagner nok Øygard ja, men jeg håper virkelig at retten ennå får være åpen.

Fjols er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.