|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Borte
|
Sv: Julekalendere
Jeg var svak i utgangspunktet og er nå totalt spineless.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns det er en fin tradisjon så lenge den voksne liker å lage det til og ungene setter pris på det. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg er også glad i pakkekalender. Shanes kalender kommer som 24 poser med greier i, så jeg henger opp disse i pakkekalenderen. Jeg tviler på at jeg kan repetere det hvert år, men satser på at de blir fornøyde i år også.
|
|
|
#65 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#66 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: JulekalendereMens vi venter på Shanes julekalender kan vi bygge ei ku:
S.E.& O. Sist redigert av veobra : 10-10-12 kl 11:40. Årsak: Glemte link til kua. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalendereHer er det kalendere i overflod egentlig... |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: JulekalendereEr det noen måte man kan bestille Shanes julekalender til Norge?
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Her får de også stor julestrømpe med mye ting oppi. Lego kalender i desember.
|
|
|
#70 |
|
En Som Trener
|
Sv: JulekalendereLegokalendere er bestilt og kan avhentes på posten i morgen. 1 stk Lego city og 2 stk Lego Friends. Kr 149 pr stk på sparkjop.no.
|
|
|
#71 |
|
nygift
|
Sv: JulekalendereJeg lager pakkekalendere, jeg har sånne til å henge på veggen med lommer i, de pakkes ikke inn i tillegg.
|
|
|
|
#72 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: JulekalendereJeg hadde egentlig tenkt til å bare kjøpe to Lego StarWars kalendere men spurte gutta i går og da fikk de ikke bestemt seg om StarWars, City eller Castle.. og så ville storebror kanskje heller ha en sjokoladekalender..
|
|
|
|
#73 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Sv: JulekalendereJeg er like usikker hvert år. Har en fin kalender som min morfar har brodert og den vil jeg egentlig bruke. Synes pakkekalender blir litt mye dill, så derfor har jeg mest lyst til å dele en pakkekalender mellom barna eller alle fire og gjerne ha inn opplevelser i den kalenderen også; bake lussekatter, pepperkakebaking, julekortlaging, pakkelappelaging, snømannlaging, aking, bøker som kan leses, julehefter, dvder osv. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: JulekalendereJeg synes også hjemmelaget julekalender er en kjempefin tradisjon. Jeg husker jeg fikk det helt til jeg flyttet hjemmefra. Vi begynte med det i fjor, og skulle hatt det i år, og eneste grunn til at vi valgte Lego kalender er fordi det stort sett er Lego vi hadde tenkt å ha i kalenderen så da ble det enklere og bedre.
|
|
|
#75 |
|
Drømmer
|
Sv: JulekalendereHer kommer pakkekalenderen til å bestå så lenge poden ønsker det, jeg synes det er en koselig tradisjon. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: JulekalendereMin kalender som mamma broderte da jeg var et år, fikk jeg pakker på til etter jeg flyttet hjemmefra for å studere. (Men det var for det meste bare en liten snopeting i hver pakke da)
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekalenderePakkekalendere |
|
|
|
|
|
#78 |
|
bits and pieces
|
Sv: JulekalenderePakkekalender. Det er en tradisjon som vekker gode minner hos meg, og ønsker dette for guttene også. De bruker jo kalenderen som jeg og broren min brukte.
|
|
|
|
#79 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: JulekalendereI år, igjen, får ungene 4 gaver hver - en hver adventssøndag - i adventsjulenissekalenderene fra Maileg. I tillegg har de hver sin sjokoladekalender.
|
|
|
#80 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: JulekalendereNå står ikke verden til jul/påske. Jeg har kalenderen nesten klar! Jeg mangler en eneste pakke til mellombror (og den vet jeg hva skal være - må bare innom rett butikk) og fire pakker til eldste, og så er det noen aktiviteter som må dobbeltsjekkes og bestilles og sånt, men i hovedtrekk har jeg koll på kalenderen 12 oktober. :sjokkskadd: Til Minstemann tror jeg sågar at jeg har et par pakker for mye.
|
![]() |
|
|