Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 10:46   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalendere

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har gitt slipp på 90 prosent av all motstand mot det aller meste etter at jeg ble voksen og mor.

Jeg var svak i utgangspunktet og er nå totalt spineless.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:51   #62
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg var svak i utgangspunktet og er nå totalt spineless.

Spagettidamer, hele gjengen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:52   #63
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jentene skal få pakke annenhver dag. Jeg holder stand mot all pakkekalendermotstanden som florerer overalt og nekter å gi opp en av de fineste juletradisjonene jeg vet.

Jeg syns det er en fin tradisjon så lenge den voksne liker å lage det til og ungene setter pris på det.

Men hos oss er det mer arbeid enn kos for meg og ungene er mer enn godt fornøyd med lego/playmo/littlest petshop osv...

Jeg legger heller mer arbeid i julestrømpene deres. Da får de dvd, julehefte, godterier og små leker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 11:13   #64
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jentene skal få pakke annenhver dag. Jeg holder stand mot all pakkekalendermotstanden som florerer overalt og nekter å gi opp en av de fineste juletradisjonene jeg vet.

Jeg er også glad i pakkekalender. Shanes kalender kommer som 24 poser med greier i, så jeg henger opp disse i pakkekalenderen. Jeg tviler på at jeg kan repetere det hvert år, men satser på at de blir fornøyde i år også.

Gammel 10-10-12, 11:18   #65
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakkekalenderen er et av de gode barndomsjulminnene, og det håper jeg det blir for guttene mine også. Jeg koser meg med å lage den, og de koser seg med å pakke opp. På listen over ting jeg antagelig skal forderve barna mine med, så er ikke pakkekalenderen det jeg bekymrer meg mest for.

Gammel 10-10-12, 11:39   #66
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Mens vi venter på Shanes julekalender kan vi bygge ei ku:

http://www.redbarnet.dk/Nyhed.aspx?I...Id=1214&PID=54

Her er link til kalenderen i nett-butikken.
http://www.redbarnetshop.dk/?m=details&pid=198325

Sist redigert av veobra : 10-10-12 kl 11:40. Årsak: Glemte link til kua.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 12:28   #67
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det kalendere i overflod egentlig...
- Pakkekalender husker jeg fra jeg var liten. Såå det må guttene ha. Jeg kjøper ferdig til yngste (men repakker gavene) og lager til eldste (tror jeg...)
- Opplevelseskalender, det synes de er kjempestas - enkle lapper som i dag skal vi bake, du bestemmer middagen osv.
- Og dessverre blir det nok sjokoladekalendere (det får de av andre selvom jeg har sagt nei hundre ganger)

Og mor har dessuten bestilt playmokalender til seg selv...

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 12:38   #68
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Er det noen måte man kan bestille Shanes julekalender til Norge?

Gammel 10-10-12, 21:55   #69
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg syns det er en fin tradisjon så lenge den voksne liker å lage det til og ungene setter pris på det.

Men hos oss er det mer arbeid enn kos for meg og ungene er mer enn godt fornøyd med lego/playmo/littlest petshop osv...

Jeg legger heller mer arbeid i julestrømpene deres. Da får de dvd, julehefte, godterier og små leker.

Her får de også stor julestrømpe med mye ting oppi. Lego kalender i desember.

Gammel 10-10-12, 23:24   #70
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Legokalendere er bestilt og kan avhentes på posten i morgen. 1 stk Lego city og 2 stk Lego Friends. Kr 149 pr stk på sparkjop.no.

Gammel 11-10-12, 00:00   #71
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lager pakkekalendere, jeg har sånne til å henge på veggen med lommer i, de pakkes ikke inn i tillegg.
De store guttene får skolesaker, klær, aktiviteter, godis og litt ræl, minste får klær, godis, sleich (skrives sånn??) dyr og aktiviteter.
I år skal vi til London i nov så regner med jeg finner litt kalendergodsaker der
Ellers handler jeg gavene gjennom hele året for da blir det ikke så mye på en gang, så da blir det litt kvalitet over det også!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 09:10   #72
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde egentlig tenkt til å bare kjøpe to Lego StarWars kalendere men spurte gutta i går og da fikk de ikke bestemt seg om StarWars, City eller Castle.. og så ville storebror kanskje heller ha en sjokoladekalender..

Off, om en får sjokoladekalender så får nok den andre det også, og da er vi vel igang med både legokalendre og sjokoladekalendere da, tenker jeg..
Hvilken sjokoladekalender er mest ålreit på snak da?

Gammel 11-10-12, 10:08   #73
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er like usikker hvert år. Har en fin kalender som min morfar har brodert og den vil jeg egentlig bruke. Synes pakkekalender blir litt mye dill, så derfor har jeg mest lyst til å dele en pakkekalender mellom barna eller alle fire og gjerne ha inn opplevelser i den kalenderen også; bake lussekatter, pepperkakebaking, julekortlaging, pakkelappelaging, snømannlaging, aking, bøker som kan leses, julehefter, dvder osv.

Jeg vil helst ha en kalender, men lego-, hårstæsh- og littlest petshop kalendere frister jo også litt. Så enkelt!

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:22   #74
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes også hjemmelaget julekalender er en kjempefin tradisjon. Jeg husker jeg fikk det helt til jeg flyttet hjemmefra. Vi begynte med det i fjor, og skulle hatt det i år, og eneste grunn til at vi valgte Lego kalender er fordi det stort sett er Lego vi hadde tenkt å ha i kalenderen så da ble det enklere og bedre.

Gammel 11-10-12, 11:40   #75
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her kommer pakkekalenderen til å bestå så lenge poden ønsker det, jeg synes det er en koselig tradisjon.
Vi kjøper kalendergaver hele året, da blir det ikke så dyrt for mye av det blir kjøpt på salg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:55   #76
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min kalender som mamma broderte da jeg var et år, fikk jeg pakker på til etter jeg flyttet hjemmefra for å studere. (Men det var for det meste bare en liten snopeting i hver pakke da)

Ungene får kalender som mamma borderer til dem, Knerten var nesten halvannet, Mikro blir nesten to. Og det kommer til å være pakker på dem, til de flytter hjemmefra, ja muligens lenger. Sånn som da jeg flyttet hjemmefra, tok med meg kalenderen, mamma sendte nok pakker til å henge opp frem til den dagen jeg skulle reise hjem. Så var det nedtelling til juleferien. På min brors kalender som hang hjemme (han bodde hjemme) hang det pakker til meg på de dagene jeg var hjemme. Finfin tradisjon, synes jeg.

Men altså, første året får de den av mamma, fylt med duplo. En kloss/dyr/menneske pr dag, sånn ca. Vi har puttet inni litt av hvert etterpå. Og i år er siste året jeg bare har ansvar for 24 gaver, fra neste år er det 48 (mikro får jo sin i år, og da fyller mamma den)

Jeg og mannen pleide ha små pakker på min, frem til Knerten fikk sin. Vi hadde da, som jeg pleide få, smågodt i den. Vi avsluttet den tradisjonen da Knerten fikk kalender, for han visste hva godteri var, og fikk ikke... Lurer på om vi skal gjennoppta tradisjonen med å henge noe på kalenderen til oss også igjen.

Gammel 11-10-12, 12:38   #77
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Pakkekalendere

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:00   #78
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Pakkekalender. Det er en tradisjon som vekker gode minner hos meg, og ønsker dette for guttene også. De bruker jo kalenderen som jeg og broren min brukte.
De siste to årene har jeg tatt en litt stor legoeske som jeg har delt opp sånn at de får noen klosser hver dag. Har vært veldig populært.

Gammel 11-10-12, 13:28   #79
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

I år, igjen, får ungene 4 gaver hver - en hver adventssøndag - i adventsjulenissekalenderene fra Maileg. I tillegg har de hver sin sjokoladekalender.

Det er disse nissene, beregnet på bare fire pakker sammenlignet med de andre med 24 små lommer/løkker. De er så fiiiiine!

Gammel 13-10-12, 02:25   #80
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Nå står ikke verden til jul/påske. Jeg har kalenderen nesten klar! Jeg mangler en eneste pakke til mellombror (og den vet jeg hva skal være - må bare innom rett butikk) og fire pakker til eldste, og så er det noen aktiviteter som må dobbeltsjekkes og bestilles og sånt, men i hovedtrekk har jeg koll på kalenderen 12 oktober. :sjokkskadd: Til Minstemann tror jeg sågar at jeg har et par pakker for mye.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.