|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned? | |||
| 1000 kr eller mindre |
|
53 | 43,44% |
| 2000 kr |
|
12 | 9,84% |
| 3000 kr |
|
24 | 19,67% |
| 4000 kr |
|
10 | 8,20% |
| 5000 kr |
|
7 | 5,74% |
| 6000 kr |
|
6 | 4,92% |
| 7000 kr |
|
5 | 4,10% |
| 8000 kr |
|
2 | 1,64% |
| 9000 kr |
|
1 | 0,82% |
| 10 000 kr eller mer |
|
2 | 1,64% |
| Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Litt over 3000,- 2008-modell.
|
|
|
|
#62 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?
Vi kjøpte ny bil for 270 for rundt fire år siden. Har også en billig gammel. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Har en bil. Da vi solgte forrige bolig, fikk vi laanet bakt inn i bolig. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?1 bil VW Tiguan 08 modell, betaler 3500 i lån. Skal snart kjøpe eller lease 1 til fordi mannen ikke lenger har firmabil. Greit det, han skattet noe helt vilt av den firmabilen han hadde, så med kjøregodtgjørelse kommer vi allikevel ok ut. Hybrid er planen.
|
|
|
#66 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har 2 biler og 0,- i billån. Det er biler under 100 000. Jeg har betalt ned min, og mannen kjøpte sin kontant.
|
|
|
#67 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?En firmabil og en privatbil. Ikke lån. Sparer opp og kjøper eldre biler (firmabilen ble kjøpt ny) som vi kjører ut. Prøver å kjøpe biler i prisklassen under 100 000. Jeg klarer ikke tanken på å ha lån på bil.
|
|
|
#68 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det samme regnet vi oss frem til da vi kjøpte bil sist. Så ingen innbaking i boliglånet for vår del. Vi har to biler. En gammel nedbetalt sak, og en nyere som vi betaler en månedlig sum på.
|
|
|
#69 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme her. I tillegg har vi en gammel bil uten lån. Og selv om det ble bakt inn i huslånet, regner vi medå betale ned før vi kjøper ny bil. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har kjøpt de to siste bilene våre med boligkreditten vår. Den første er nedbetalt, den vi kjøpte i februar er snart nedbetalt.
|
|
|
#71 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det kommer sikkert an på hvor man bor. For meg var dette faktisk litt uvanlig å høre at folk velger biler under 100 000 f.eks, uten at 'man må' på en måte. Her ligger ofte bilene på 350 000 og oppover. Om folk sitter på dette på bok og betaler det 'kontant' eller har billån har jeg ikke spurt om, men tviler ikke på at begge tilfeller forekommer. Sist redigert av Dronningen : 29-09-12 kl 12:36. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
ctrl+z
|
Jeg tror ikke jeg kjenner noen i vår omgangskrets på aldere med oss som velger så dyre biler. 100-200 000 er mer vanlig og da får man virkelig mye bra bil, altså. Uansett kommer det jo an på prioriteringer og livssituasjon. Jeg sparte ganske lenge før jeg kjøpte en bil cash nå.
|
|
|
#73 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har et ganske høyt billån siden vi kjøpte splitter ny bil uten å bake inn i boliglånet eller har voldsomt med cash, men vi lever greit med det. Han NAF billån. Har to biler, en fra 2004 uten lån og en fra 2012 med lån.
|
|
|
#74 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?En bil, null kr i lån. Vi fikk bilen gratis. Skal byttes ut etterhvert. Muligens i Mai, det kommer an på hvor dyr eu-kontrollen blir. Bilen er fra 2001. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har en bil som nå er 3 år gammel, som vi kjøpte ny for 460 000 kr for 3 år siden. Den har vi lån på, og betaler vel mellom 5 og 6000 i måneden på. Her er det ikke uvanlig å ha så dyre biler.
|
|
|
#76 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Jeg er mest overrasket over hvor mange som betaler bilen kontant. Svigers gjør det, og vi har alltid sett på det som en kuriositet som tilhører vi-har-opplevd-krigen generasjonen. Jeg kjenner ingen som har gjort det, de fleste i vår omgangskrets er som oss - ingen gedigne sparekontoer, men bufferkontoer med mer beskjedne størrelser som kan ta av når vaskemaskinen ryker og sånn.
|
|
|
#77 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Jeg skal egentlig betale 1500,- pr måned, men har satt det opp til 2000,-
|
|
|
#78 |
|
søt
Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi betalte bilene cash, min kostet 40 000 for 7 år siden, min kjære sin 230 000 tror jeg. Han solgte leilighet.
|
|
|
#79 |
|
Kontrollfrik
Det varer jo lenge, men renta vår er bare 2,27. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Kontrollfrik
Samme her. |
|
|
|
![]() |
|
|