|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?
Vi var der i skolens høstferie (begynnelsen av oktober) og det var fin temperatur for oss, som ikke er de største strandløvene, da også. Vi badet litt, men lå ikke på stranda. Gikk kledd som vi gjør vanligvis om sommeren her hjemme.
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste tråden, og vågde ikke. Trodde bare det var jeg som dialektsmessig tenkte veldig i koffert i dag. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Hedmark
![]() |
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Anbefaler Rovinj på det sterkeste. Veldig koselig by. Det er god bussforbindelse fra Pula. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Når man reiser utenom charter til området rundt Pula, er det buss man bruker som transport da? Noen som har erfaringer med kollektivtransport mellom Pula, Rovinj, Porec, ja hele Istria-området?
|
|
|
#25 |
|
|
Det har jeg!
|
|
|
#26 |
|
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Kan jeg spørre hvor dere bodde?
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Vi bodde på Hotel Istra som ligger på en øy utenfor Rovinj. 15 minutter med båt inn til byen. På hotellet var det DIGERT lekerom, 5 badebasseng, lekre strender, fantastisk hotellpersonale som inviterte oss med på pistolskyting, bueskyting, vollyball, vannpolo osv. Det var flotte restauranter på øya, og den flotteste var inne i et gammelt kloster.
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Jeg har vært der både som barn og senere. Vi leide gjennom et reisebyrå og vi kom til fine små hus (bungalow type) bygget for turistutleie. Jeg tror det var eid av ekteparet som viste oss til leilighetene og var kontaktpersoner om det skulle være noe. Folk var hyggelig og fint sted for familier. Man kan leie bil og oppleve serverdigeter som romerske ruiner, gotter... Strendene er fine, men ta for all del poenget med badesko (!!). Badesko i plast/gummi selgers over alt og det er en grunn for det. Man får pigger fra kråkeboller i føttene, og det tar omtrent 6 måneder etter man kommer hjem å bli kvitt dem. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?.....der Hattifnatten ble du bannet i minst 15 minutter |
|
|
|
|
|
#30 |
|
This is normal!
|
Altså, hvis du ikke vil gjøre moddeoppgaver, så får du bare la være å bli moderator. Virkelig. Du er vel kanskje en av dem som mener noen skal gjøre alt også du?
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Sep 2008
Vi fikk oss en god latter da vi kjørte forbi den campingen, ja. Husket ikke på å ta bilde av skiltet, men har ergret meg over det i ettertid.
|
|
|
#32 |
|
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Haha, ja tror vi kjører forbi også.
|
|
|
#33 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Har også vært i Pula for noen år siden, og vi hadde en veldig fin ferie der.:-) Det som var aller best, var egentlig at det var minimalt med skandinavere, engelskmenn og tyskere på hotellet vi bodde.
|
|
|
#34 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Nå begynner det å bli noen år siden vi var der, selv om det føles som et par...Vi var der visst i 2004... Men da var det i hvert fall sånn at det gikk busser, men det var verken ofte eller effektivt. Det eneste vi angret på ved ferien vår, var at vi ikke bodde mer midt i et sentrum -nettopp fordi bussforbindelsene var heller dårlig. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ja sånt syns jeg også blir kronglete. Jeg reiser alene med barn og da er det greit å komme seg til noe sentralt fort og greit. Jeg har ikke så lyst å leie bil alene.
|
|
|
#36 |
|
|
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Det var mange russere i Rovinj. De var veldig frekke, overlegne og stygge ( ikke alle, men mange), og de behandlet servitører, mannskap på båt og egentlig de fleste som fluer i suppa. Æsj.
|
|
|
#37 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Nå leste jeg :helpul: |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula-Kroatia som reisemål?Jeg har vært i Porec da det hørte til Jugoslavia. Kjempeflott sted husker jeg, flotte bademuligheter og varmt og godt.
|
|
|
#39 |
|
På (opp?)tur
|
Kroatia er ikke et sted det er noe problem å leie bil, altså.
|
|
|
|
#40 |
|
Sv: Noen mer erfaringer fra Pula (Kroatia) som reisemål?Jeg har bestilt 1 uke nå, i Fazana. Deilig å få bestilt så tidlig så det går an å begynne å både glede seg, planlegge og betale! Vi skal leie sykler og bade og bare kose oss. Skal ha en uke til en annen plass, men det er ikke så mange plasser som har åpnet bookingen for neste år.
|
![]() |
|
|