|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ansvar for egen luring
|
Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?Danseløvene er mellom 3 og 65 år omtrent, ganske jevnt fordelt. Man ønsker å gjøre alle til lags. Kjør debatt!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?Mamma er 61, og det eneste som lokker henne ut på dansegulvet er Bruce Springsteen
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?Donna Summer - Hot Stuff |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?Takk for tips, tar gjerne imot flere!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?Jeg var i bryllup på lørdag. Det var live musikk mesteparten av kvelden av et lokalt band som stort sett spilte coverlåter fra norske band. De gjorde stor lykke med sine versjoner av både Hellbillies-låter, Staut og ett eller annet trønderrockband (Sie Gubba eller noe sånt). Dette er ikke musikk jeg synes er ok å høre på når jeg setter meg ned for å høre musikk, men det er veldig dansbart og morsomt å danse til. Hellbillies har jo også noen fine kjærlighetslåter som gjør seg i et bryllup. I helgen danset brudeparet (der brudgommen er stor Hellbillies-fan) alene til "Du er den", en ganske ny Hellbillies-låt, tror jeg. Vakker låt som ga veldig spesiell stemning. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?Jeg var musikkansvarlig da jeg var forlover for en venninne i fjor, og vi brukte Spotify. Jeg laget på forhånd flere spillelister (brukte masse tid her, det bør ikke være for sært) som jeg kategoriserte som bl.a. "eldre", "nyere", "norsk", "ballader". Innholdet i listene var en salig blanding av kjente slagere, gamle og nye, samt musikk jeg visste brudeparet likte og diverse sanger og artister som brudeparet hadde tipset om at deres nærmeste familie og venner liker. Underveis lekte jeg litt DJ slik at det ble fin flyt på dansegulvet, med sånn passelig blandings av noe for de eldre og noe for de yngre, raskt og rolig i passende doser. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?Vil du være med meg hjem i natt!
|
|
![]() |
|
|