|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#107 |
|
flisespikker
|
Sv: FP-parlør
Ikke sant?
|
|
|
#109 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: FP-parlørMange av uttrykkene det reageres på på FP er jo vanlige uttrykk. Jeg klikket i vinkel lenge før jeg begynte å frekventere FP, men så ble det plutselig helt feil å si.
|
|
|
|
#111 |
|
Glamorøs
|
Nei, det er det bergenske "gukko gøy!" det. Gøy på håret er sånn stil som skilte SV-damer som går på afrikansk trommekurs har. De går nå i El Naturalistasko.
Er det feil å si klikke i vinkel?
|
|
|
#112 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har forstått det sånn, selv om jeg ikke helt kan forstå hva problemet er. Men jeg er jo generelt dårlig på å forstå slike ting, så jeg når det kommer til språkbruk så gjør jeg bare det jeg får beskjed om.
|
|
|
|
#113 |
|
flisespikker
|
Men får du ofte beskjed om hva du skal si og ikke? Og hvordan bestemmer du hvilken "beskjed" du skal følge? For én tilfeldig bruker kan jo godt si at et ord er dumt eller dårlig, mens en annen synes det samme ordet er helt greit, eller kanskje til og med kjempefint.
|
|
|
#114 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: FP-parlørVar det ikke en helt egen tråd om hvor utrolig teit uttrykket "klikke i vinkel" var? Og det var jo jeg som klarte å drepe ordet vaskeengel også.
|
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Jeg kan ikke huske noe om å klikke i vinkel, men vaskeengel var jeg helt med på å drepe.
|
|
|
#117 |
|
flisespikker
|
Hvis det var den tråden det ble linket til litt tidligere, så kikket jeg nettopp gjennom den, og det var da vel bare en tøysepoll om hvor mange grader vinkelen man klikket i var.
|
![]() |
|
|