Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 22:44   #281
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er 5 barn i klassen til lillegutt, inklusive han selv, og ingen av dem er nok i stand til å formidle så mye om innholdet i hans matboks hjemme. Vise seg fram indeed

Billa - du må ta med m^2 i unntakslisten din!

Gammel 20-08-12, 22:49   #282
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Billa - du må ta med m^2 i unntakslisten din!

Notert!

Gammel 20-08-12, 23:05   #283
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Mange her som har sterke meninger om matpakker leser jeg. Innemellom til dels artig lesning her.

Her går det gjerne i brødskiver, men har vi hatt fiskekaker eller pølser til middag så havner gjerne det oppi matboksen også. Hva andre har oppi matpakkene til sine barn det aner jeg ikke.

Min svenske samboer synest forøvrig den norske lunchen med brødskiver er forferdelig trist.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 23:08   #284
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg melder meg som en som viser meg frem!

Jeg har til og med tatt bilde av tre fargerike matbokser og lagt ut på FaceBook.

(Det er selvsagt fordi det skjer hvert jubelår og dermed fortjener jubel, da. )

Gammel 20-08-12, 23:15   #285
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hvem er det egentlig som mener at brødskiver er kjipt?

Datra mi! Hun spiser kun det ferske brødet hun får i barnehagen. Eller skalker som ligger igjen i brødskjæremaskinen i butikken. Skikkelig snobb, er hun. På toppen av det hele liker hun selvsagt ikke pålegg på brødskivene heller. Hun kan til nød - hvis det er virkelig nød og hun er sulten - spise brødskrive med nugatti eller sjokoladepålegg (tusen takk, mormor, for at du fant ut akkurat det! ). Men da altså til nød. Så i matpakken går det i ymse annet. Kjøttpålegg. Grove vafler. Pasta. (Men SELVSAGT ikke med saus!) Kyllingvinger. Havregrøt. Fiskekaker.

Jeg syns det er et mareritt å lage matpakker. Jeg ville gitt min høyre arm ... eeeeh. Jeg ville i hvert fall gitt ganske mye for å ha ei datter jeg "bare" kunne smøre et par skiver med brunost eller leverpostei til.

Og frukt/grønnsaker? Hah! Hun spiser epler og pærer. Om de er skrellet. Før spiste hun banan, men det er nå over og ut.

Min datters matpakke er intet mål for hvor mye eller hvor høyt jeg verdsetter henne. Min avgudsdyrkelse foregår på helt andre vis.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 23:33   #286
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Datra mi! Hun spiser kun det ferske brødet hun får i barnehagen. Eller skalker som ligger igjen i brødskjæremaskinen i butikken. Skikkelig snobb, er hun. På toppen av det hele liker hun selvsagt ikke pålegg på brødskivene heller. Hun kan til nød - hvis det er virkelig nød og hun er sulten - spise brødskrive med nugatti eller sjokoladepålegg (tusen takk, mormor, for at du fant ut akkurat det! ). Men da altså til nød. Så i matpakken går det i ymse annet. Kjøttpålegg. Grove vafler. Pasta. (Men SELVSAGT ikke med saus!) Kyllingvinger. Havregrøt. Fiskekaker.

Jeg syns det er et mareritt å lage matpakker. Jeg ville gitt min høyre arm ... eeeeh. Jeg ville i hvert fall gitt ganske mye for å ha ei datter jeg "bare" kunne smøre et par skiver med brunost eller leverpostei til.

Og frukt/grønnsaker? Hah! Hun spiser epler og pærer. Om de er skrellet. Før spiste hun banan, men det er nå over og ut.

Min datters matpakke er intet mål for hvor mye eller hvor høyt jeg verdsetter henne. Min avgudsdyrkelse foregår på helt andre vis.

Du må spørre de i bhg om du kan få oppskriften på brødet de baker da vettu.

Og hva er det med de tørre skalkene i butikkene? Mine unger er også helt gale etter dem. Det er nesten litt flaut noen ganger, særlig når ungene begynner å krangle om dem.

Gammel 20-08-12, 23:37   #287
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva er det med de tørre skalkene i butikkene? Mine unger er også helt gale etter dem. Det er nesten litt flaut noen ganger, særlig når ungene begynner å krangle om dem.

herregud, mine også! Og hun som er ivrigst liker ikke engang brød!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 23:44   #288
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

herregud, mine også! Og hun som er ivrigst liker ikke engang brød!

Jepp. Begge mine også. Lørdagene drar vi rett fra frokosten (der de spiser minimalt) og ut og handler. Der gomler de brødskalker og skiver uten pålegg som bare det.

Gammel 20-08-12, 23:52   #289
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jepp. Begge mine også. Lørdagene drar vi rett fra frokosten (der de spiser minimalt) og ut og handler. Der gomler de brødskalker og skiver uten pålegg som bare det.

Her også! Lillebror løper bort til skjæremaskinen og stråler når han finner noen tørre skalker med kneipp

Gammel 21-08-12, 01:15   #290
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Maten i nistepakken mener jeg bør være for barnet, og ikke til utdeling, dersom ikke det er meningen at alle barna skal dele med alle da. Har man levert egen frukt til fellesfrukten får det holde, synes jeg.

Ellers: Brødskalker er topp. Gløm fancyfrukt og fasongutstukkede ostebiter og agurker. Den som har skalken har virkelig vunnet gullbilletten, i hvert fall om man skal høre på mine unger. Og tørr skive + minipåleggspakke er også luksus. Tenk, en egen påleggspakke, og ingen som har tatt skumle saker på skivene.

Jeg smører nesten aldri mat til storeungene. Det ordner de selv, og har gjort det i flere år, så jeg er følgelig litt på siden i matpakkestatusdiskusjonen, annet enn at jeg oppfordrer til og legger til rett for at de skal kunne ha med seg god og variert mat.
Den ene guttungen er et vanedyr, uten sans for å prøve ut noe som helst nytt på brødskivefronten. Han har et par påleggstyper som han veksler mellom. Den andre guttungen eksperimenterer med pålegg og stash, og kan være kjempefornøyd med egenkomponerte sammensetninger som brødblings med smør, leverpostei, jarlsbergost og skinke på en og samme skive. (Ikke noe han får lov til stadig vekk, men han var veldig fornøyd den gangen han slapp unna med det.)

Utenom blingsene er det ofte middagsrester tilgjengelig, som ungene gjerne tar med seg. Og frukt og grønt, selvfølgelig. Jeg hjelper også med å finne enkle oppskrifter på alternativ nistemat som de kan få prøve seg på. I dag hadde f.eks nesteldste selvlaget omelett. Eldstemann begynte å planlegge lunsjspidd med kjøttboller og frukt/grønt. Bare de passer på at maten er nogenlunde sunn og ok sammensatt er det greit, så får de bestemme kulhet og hvor "høystatus" nista skal være selv. Det er i hvert fall moro å se hva de får til.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 09:45   #291
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig i at det er mye dilling rundt barn og mat, og jeg synes det er mye dill rundt matpakkene også. Det er ikke noe jeg plages med, men jeg tror det er en ulempe at en del barn ikke kan spise helt vanlig hverdagsmat av typen brødskiver - jeg er også enig i at "meg og mitt" har tatt overhånd mange steder.

Jeg er helt enig i dette, og for meg er det viktig å lære sønnen min at ikke alt han skal spise trenger å være det beste han vet. Han trenger ikke alltid å spise det han har lyst på heller, noen ganger må vi spise det som serveres, ferdig snakka.

Vi hadde store problemer med mat før vi fant ut at han ikke tåler melk, så jeg vet hvordan det er å ha et barn som ikke spiser, går ned i vekt, ikke orker noenting, bare griner, går tilbake i motorisk utvikling fordi han ikke orker å røre på seg osv. men likevel har jeg aldri vurdert å tilby ham sjokolade som alternativ til mat.

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Og jeg syns det ER et poeng at ungene skal like det de spiser. Det finnes så mye forskjellig mat, og jeg ser ikke poenget med å spise noe en ikke er glad i? Spiser dere mat dere ikke liker?

Jeg synes det er et poeng at man skal få spise ting man liker, men også et poeng at dersom man smaker på noen gjentatte ganger, lærer man seg å like det.

Det jeg har lurt på gjennom hele denne tråden er; når man skjærer ut delfinfigurer av brødskivene til ungene, hva gjør man med det man skjærer vekk? Kaster det?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:14   #292
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Han trenger ikke alltid å spise det han har lyst på heller, noen ganger må vi spise det som serveres, ferdig snakka.

Jeg forstår ikke hvordan dette står i motsetning til å ha annet enn brødskiver i matpakka?

Vi hadde store problemer med mat før vi fant ut at han ikke tåler melk, så jeg vet hvordan det er å ha et barn som ikke spiser, går ned i vekt, ikke orker noenting, bare griner, går tilbake i motorisk utvikling fordi han ikke orker å røre på seg osv. men likevel har jeg aldri vurdert å tilby ham sjokolade som alternativ til mat.

Sorry, men her ser jeg heller ikke relevansen. Er det i det hele tatt noen som har tatt til orde for at sjokolade er et godt alternativ i matboksen?

Og hva er det med disse brødskivene som er så saliggjørende? Er det bare brødskiver som går under kategorien "helt vanlig hverdagsmat" i matboksen? Er ikke frukt og grønnsaker vanlig hverdagmat? Må det i så fall være epler, bananer, agurk og tomater. Hva med pærer og paprika? Grenseland?

Er det fordi brødskiver er sunt? Økonomisk? Lettvint? Vi spiser veldig få brødmåltider hjemme hos oss. Typiske alternativer er havregrøt, kornblanding, fullkornsgrøt, fullkornspasta med ost og skinke, omelett, eller det eldstedatteren min pleide å kalle "litt forskjellelig", nemlig et fat med forskjellige grønnsaker, osteruller, skinkebiter osv. Alt dette er både sunt, lettvint og ikke spesielt dyrt. Jeg skjønner bare ikke hva det er med disse brødskivene. Det eneste argumentet jeg ser, er at det er vanlig. Siden når ble det alene et godt argument for at noe var lurt? Eller i dette tilfellet, lurere enn et tilsvarende godt alternativ.

Gammel 21-08-12, 10:25   #293
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står ikke i motsetning til i det hele tatt, jeg er nok en sånn mamma som hadde sendt med middagsrester og kornblandinger og grønnsaker dersom jeg måtte levere matpakke, fordi jeg egentlig mener at tre brødmåltider hver dag er unødvendig og for mye. Men jeg har ikke noe ønske om at matpakkene hans alltid skal være innbydende og delikate og wow, noen ganger er maten man skal spise dritkjip, og sånn er det bare.

Det er minst én i denne tråden som skriver at barnet får med (mørk) sjokolade i matpakken av og til fordi det ellers ikke spiser. Det står ingenting om at det er et godt alternativ, for jeg antar at alle helt sikkert hadde foretrukket å ha et barn som spiser mat fremfor sjokolade, men at det er et alternativ i det hele tatt kan jeg ærlig talt ikke fatte og begripe.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 21-08-12 kl 13:24.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:27   #294
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg har lurt på gjennom hele denne tråden er; når man skjærer ut delfinfigurer av brødskivene til ungene, hva gjør man med det man skjærer vekk? Kaster det?

Hvios man bruker norske brødskiver som er mindre enn amerikanske, så blir det minimalt til overs. Kanskje to biter på en centimenter. Hvis det blir mer har du mange alternativer.

Du kan
a) spise dem selv!
b) gi dem til endene!
c) lage krutonger!

Mindblowing, ikke sant?

(men det er kanskje ikke så lett å være kreativ om man tror alternativet til to skiver med gulost er sjokolade)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:29   #295
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det på grensen til å sulte ihjel, bør det heller sondemates enn å fores på godterier.

Nøtter, mørk sjokolade og rosiner er næringsrik, kaloritett mat som anbefales fra ernæringshold om man trenger næringspåfyll.

Ellers syns jeg det jeg har quotet må være det verste jeg har lest her inne. Håper du aldri, aldri sitter der med ansvar for et barn som holder på å sulte ihjel.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:31   #296
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller sondemat enn mørk sjokolade? Er du gal?

Gammel 21-08-12, 10:33   #297
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nøtter, mørk sjokolade og rosiner er næringsrik, kaloritett mat som anbefales fra ernæringshold om man trenger næringspåfyll.

Ellers syns jeg det jeg har quotet må være det verste jeg har lest her inne. Håper du aldri, aldri sitter der med ansvar for et barn som holder på å sulte ihjel.

Sier meg enig, jeg er litt sjokkert nå kjenner jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:36   #298
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Hehehe, jeg leeer. ikke fordi ungene krangler, men fordi jeg kjenner meg igjen. Til og med grovere brød enn de ellers liker er plutselig gourmet i rema sin brødbakemaskin. Kanskje jeg skal begynne å ta med pepperkakeformer og litt pynt i lommene, slik at de får litt ekstra der også?? TULLER. Ja så det som nødvendig å understreke det.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:37   #299
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Er det på grensen til å sulte ihjel, bør det heller sondemates enn å fores på godterier.

Du skulle sett legene og sykepleierne på sykehuset da vi var innlagt med en dehydrert toåring som ikke hadde spist eller drukket noe særlig på en snau uke etter omgangssyke. Der var det is og snop og do a little dance for alle penga.

Selvsagt er det bedre å spise mørk sjokolade enn å sondemates.

Gammel 21-08-12, 10:39   #300
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Du skulle sett legene og sykepleierne på sykehuset da vi var innlagt med en dehydrert toåring som ikke hadde spist eller drukket noe særlig på en snau uke etter omgangssyke. Der var det is og snop og do a little dance for alle penga.

Selvsagt er det bedre å spise mørk sjokolade enn å sondemates.

Jepp. Min erfaring er at unger får akkurat det de vil ha på barneavdelingen på Ullevål. Det er viktigere å få opp blodsukkeret deres enn å sørge for at det er så himla sunt. Kjøleskapet der er fullt av is, brus, sjokoladebudding, gele, vaniljesaus og yoghurt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.