|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takk for maten?....
Sist redigert av Pesten : 12-11-12 kl 00:07. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takk for maten?Her sier vi også takk for maten (men det kan hende at noen, eller alle, glemmer seg bort). |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Takk for maten?Vi sier det, men ikke akkurat hver gang.
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takk for maten?
Slik gjør vi det også her hjemme
|
|
|
#66 |
|
Epikur
|
Jeg sier gjerne takk for skiftet når vi spiser lunsj på jobben. Ingen av oss har lagd maten, men vi har nå sittet sammen og hatt et fellesskap, det er liksom samværet/bordskiftet man takker for.
|
|
|
#67 |
|
|
Ja, det gjør jeg også. Det er ikke alltid folk skjønner hva jeg mener, da.
|
|
|
|
#68 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takk for maten?Her er det jo bare snuppa og meg, og dermed bare jeg som lager middag, men jeg vil at hun skal lære seg å takke for maten så da gjør vi det når vi er ferdige med å spise. Jeg sier først takk for mat, så vesla. Noen ganger kommer hun meg faktisk i forkjøpet. Hun har også begynt å takke for maten når vi spiser borte før noen andre rekker det. Ikke alltid altså, men noen ganger takker hun så da vet jeg at hun begynner å skjønne det. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Kakemonster
|
Sv: Takk for maten?Kosegrisen tar like gjerne alles fraser selv hun da; "Takk for maten, velbekomme!"
|
|
|
|
#70 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#71 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Takk for maten?Tja, vi er ikke så flinke til å huske på det i hverdagen gitt. Men jeg sier alltid takk for maten når min kjære en gang i året omtrent lager middag.
|
|
|
#72 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Takk for maten?Alle takker for maten, den som har laget den sier "Velbekomme". Jeg takker også for maten når jeg forlater kantinen, noe kantinedamen hos oss setter veldig pris på. (små forhold)
|
|
|
#73 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Takk for maten?Takker for maten her i huset også. På samme måte som vi sier takk for turen, takk for hjelpen osv. Synes det er normal folkeskikk å gjøre dette.
|
|
|
|
#77 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Takk for maten?Haha, man uttaler det ikke "skiftet" som i "arbeidsskiftet", altså. Motsatt tonem. Som i "ordskiftet" eller "skifte av bo". Altså en deling av noe. Jeg får assosiasjoner til "bryte brød sammen". Man takker for at man har delt et måltid sammen. Jeg syns det er et veldig hyggelig begrep. Det er liksom mer "frivillig" enn "takk for maten", og uttrykker en glede over at "det var hyggelig å sitte og dele et måltid med dere!"
|
|
|
#78 |
|
Glamorøs
|
Sv: Takk for maten?Som i å skifte tøy?
|
|
|
#79 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Takk for maten?Neinei, motsatt tonen av skiftet av tøy også.
|
|
|
#80 |
|
|
Sv: Takk for maten?Jeg har heller aldri hørt om takk for skiftet, og leste det med samme lyd som i arbeidssskiftet. Når Polyanna har forklart det, skjønner jeg jo uttrykket mye bedre. Jeg sier forresten takk for selskapet jeg også.
|
|
![]() |
|
|