|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
One of These Days
|
Sv: Nyere norske bøker: Hva er dine favoritter?For meg er nyere litteratur litt nyere enn 1980-utgivelser merker jeg, men jeg skal holde meg til kriteriene. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyere norske bøker: Hva er dine favoritter?Jeg har ikke lest mye skjønnlitteratur av norske forfattere, men de som står for meg som spesielt gode, er:
|
|
|
#43 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Nyere norske bøker: Hva er dine favoritter?
Eg trur og lydbok og Grytten kan bli veldig feil. Generelt er det vel bare gamle klassikarar eg synest fungerer godt som lydbøker. Eg har vore borti fleire bøker som har ei stilistisk styrke, som fungerer dårleg som lydbøker. Dette med stemmen i sjølve teksten er forøvrig veldig interessant. Det er litt som ein ikkje-objektiv storleik det er vanskeleg å gripe, men som likevel er så utruleg viktig for lesaropplevinga. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyere norske bøker: Hva er dine favoritter?Vanskelig valg. Må tenke på det. Men denne dama og denne romanen er inne på lista. Les!
|
|
|
#45 |
|
wizzzard
|
Sv: Nyere norske bøker: Hva er dine favoritter?Eg les alt for lite av norske forfattarar, vonleg kan denne tråden inspirere!
|
|
|
#46 |
|
Skal rømme
|
Sv: Nyere norske bøker: Hva er dine favoritter?Jeg er veldig enig med mange av dere, ser jeg. Jeg klarer ikke velge hvilken bok som er best, men jeg kommer da opp i minst fem bøker til slutt med disse forfatterne:
|
![]() |
|
|