Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Åkei, fortell meg om Boden, da

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 18:54   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åkei, fortell meg om Boden, da

Jeg har aldri kikket på Bodens sider, men ok, jeg vil prøve.

Fortell meg
om toll og tull
om størrelser
om fasonger, petit og annet jeg trenger å vite.

Jeg bruker str. 44 ca - noen ganger 46 i overdeler eller 42 i underdeler.

Hvilke modeller kler jeg?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 18:58   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åkei, fortell meg om Boden, da

Jeg får alltid tull og toll, så det er litt kjipt. Mellom 2-300 kr mener jeg det har kommet på det jeg har kjøpt (som regel en kjole).

Jeg bruker i grunn midt i mellom 12 og 14 (L) i str, det er sånn ca 40.
Så kanskje str 16/18 i kjoler?

Men det er gode måletabeller der altså!

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 09-08-12 kl 19:03.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 18:59   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Petit må du i all fall styre unna, for det passer for oss på 1,60 og nedover. (Supert for meg, for kjoler og skjørt fra Boden hadde ellers en tendens til ukledelig kjerringlengde på meg.)

Gammel 09-08-12, 19:01   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hadde ikke tenkt å kjøpe petite. :kan fransk:

Gammel 09-08-12, 19:03   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du kan kle denne fasongen: http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...l?NavGroupID=4

Og denne:

Denne?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 19:03   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ikke svare deg på hva du kler..

Men ang. toll: de trekker fra 15% MVA hos Boden. Så tilkommer det altså 25% norsk MVA, 10% toll (husker ikke hvilken rekkefølge, dog), samt fortollingsgebyr fra posten. Gebyret er vel dessuten avhengig av om totalverdien av forsendelsen er over eller under 1000 kr, tror jeg. Du kan regne ut toll og MVA på www.toll.no, men så tilkommer altså tollgebyret i tillegg.

Str: litt vanskelig å treffe riktig i starten, synes jeg. Det står mål på alle klærne. Jeg pleier å se etter målet rundt bysten og evt mål under bysten. Jeg er vel 91 cm rundt brystet, men velger str 10 selv om den str egentlig er beregnet for opp til 90 cm. (Jeg bruker eller ca str 38, eller str M i basistopper fra HM).

Petit-str er kortere og litt annerledes proporsjonert, for å passe damer med høyde opp til ca 1.60. R=regular, mens L=long, men jeg vet ikke hva som er anbefalt høyde for L er, men det står lengden på plaggene. Det hender jeg har bestilt L fordi jeg vil ha en litt lengre lengde enn det designet tilsier.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 19:07   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ikke den førte, tror jeg, men den andre så jeg på selv Nessie. Den tredje tror jeg blir feil i halsen Jeg kan ikke ha firkantet hals.

Gammel 09-08-12, 19:09   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har også betydelig større størrelser på overkroppen enn underkroppen, og denne kjolen har fin fasong til meg:

Bare synd den ikke kommer i farger jeg liker. Kanskje den lilla... jeg er i tenkeboksen.

Jg kan ikke ha så smalt liv, men V-hals er riktig.

Gammel 09-08-12, 19:11   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Hvorfor står det 2-tall eller en hake ved produktene?

Gammel 09-08-12, 19:13   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvorfor står det 2-tall eller en hake ved produktene?

Det betyr lagerbeholdning (hake, evt rosa hvis liten beholdning), eller antall ukers ventetid.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 19:27   #11
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Følger med. Må man på tollkontoret for å betale tollen?

Gammel 09-08-12, 19:29   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Følger med. Må man på tollkontoret for å betale tollen?

Nei, det gjøres ved henting på Posten.

Gammel 09-08-12, 19:45   #13
Dali
Glad

Dali sin avatar

Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, det gjøres ved henting på Posten.

Jeg måtte det en gang jeg kjøpte gravidklær fra Danmark, så jeg har tatt litt skrekken. Skal jeg driste meg til å ta fram målbåndet da kanskje?

Gammel 09-08-12, 20:26   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den grå kjolen var ganske fin. Hvor lang må man være for å treng Long?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:37   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Den grå kjolen var ganske fin. Hvor lang må man være for å treng Long?

Jeg er 175 cm høy og har nesten helt gått bort fra å kjøpe Long, men så liker jeg at kjoler og skjørt stopper litt over kneet.

Gammel 09-08-12, 20:38   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, da bør jeg sikkert ikke ha long jeg heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:43   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er 175 cm høy og har nesten helt gått bort fra å kjøpe Long, men så liker jeg at kjoler og skjørt stopper litt over kneet.

Jeg er 180, og bør kanskje ha long?

Gammel 09-08-12, 20:43   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, hadde ikke tenkt å kjøpe petite. :kan fransk:

Nå, det var du som spurte.

Gammel 09-08-12, 20:51   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Jeg er 180, og bør kanskje ha long?

Mye mulig det, sjekk lengdeforskjell på R og L, tror det er sånn ca 5 cm.

Gammel 09-08-12, 20:57   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 177, og jeg kjøper Long, men det er nesten så det er litt langt. Det går til kneet eller rett under. Jeg kommer til å fortsette med det, men ikke hvis jeg hadde vært kortere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.