Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie på Sørlandet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 11:40   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ferie på Sørlandet

Tenkte å ta sjansen på at neste sommer blir mer solfylt og dra nedover mot Kristiansand neste sommerferie. Greit å ha vært der en gang til før gutta blir altfor store.
Vi skal nok være mest i Dyreparken, men hvor er det finest å bo, som også ikke har så altfor lang avstand til Dyreparken.

Da vi var der sist så leide vi en helt grei hytte på en campingplass men den skal de visst ha over 10.000,- for i uka så jeg nå.
Da kan vi jo likegjerne leie et hus/hytte/leilighet via Finn eller et utleiebyrå..

Vi kunne jo tenkt oss å bo litt sånn til at gutta kan få noen å leke med/lekeplass, helst litt nære en badestrand.
Noen som har lyst til å dele konkrete tips til strender/steder som er fine? Supert om det er i nærheten av et sted som leier ut småbåter...

Hvor på Sørlandet er det fint å feriere for barnefamilier?

Sist redigert av GinaK : 10-08-12 kl 08:56.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:03   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie på Sørlandet

Kr.sand er supert (OK, jeg er derfra.....). Men, barna var der 3 uker i sommer. 2 dager med regn, resten endel sol og skyer, temp på 20-23 C. Det synes jeg er fint!

Jeg ville sjekket finn.no. Det hender at enkelte leier ut leiligheter og rekkehus som ikke er så grusomt dyre.

Det kan hende det er mye rimeligere i Lillesand/Grimstad. Med den nye motorveien bruker du ikke lang tid fra Grimstad. Grimstad er en utrolig flott by, særlig sommerstid.

Ellers ligger det jo et par campingplasser på østsiden av Kr.sand, Hamresanden, Skottevig og Dvergsnes. Jeg har vært der mye i min oppvekst, men aldri "bodd" der, så standard osv. skal jeg ikke uttale meg om.

Jeg elsker Sørlandet!

Gammel 08-08-12, 22:10   #3
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker dere å være i parken mer enn en dag? Hvis dere bare skal i parken en dag ville jeg valgt Sjøsanden camping i Mandal. Der finnes det strender i gangavstand som passer til hver vindretning. Det finner man ikke mange steder på Sørlandet. I sommer var det gull verd siden det var kjølig i luften. På strendene som lå vindutsatt til kunne det være iskaldt mens det på de som lå i le for vinden var skikkelig deilig.

Sjøsanden camping er også grei på den måten at den er i gangavstand til sentrum og har fine lekeplasser i nærheten. Til neste år blir det også gangbro i Mandal og da er det heller ikke lange biten å vandre over til Buen hvor det er en flott ny lekeplass som ungene mine elsket å leke på.

Uansett hva som velges så vil jeg stemme for å velge noe som ligger ved sjøen når du først er på Sørlandet. Hamresanden camping er noe mange velger når de skal til Dyreparken. Det er et sted jeg synes er nitrist sammenlignet med mye annet i den landsdelen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:16   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Rosfjord camping/Strandhotell kan kanskje være ett alternativ, litt langt til dyreparken men ikke mer enn at de går greit.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:30   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar.
Må sjekke om Dyreparken fortsatt opererer med en sånn 3 dagerspris på inngangen til prisen av 2 dager og isåfall blir vi der i de 3 dagene.

HAr tittet såvidt på Grimstad og bittelitt på Arendal så mulig jeg ser etter sted deromkring i første omgang.
Hva annet er gøy å se/gjøre når man er på de kanter?
Vi har da planer om å være der minst i en uke, mest sannsynlig i 2 uker.

Gammel 08-08-12, 22:59   #6
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje få med dere et besøk på Kilden? De hadde mye gratis for barn i sommer, men vi fikk det ikke med oss.

Bading og soling, selvsagt.
Rusle i Markensgt/sentrum og shoppe.
Spise på Fiskebryggen (mange greie restauranter der)

Gammel 09-08-12, 12:19   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Urk.
Jeg ringte på to fine hytter som lå utleid på Finn.
Den ene ble ikke leid ut i juli og den andre ble for dyr nå;
Mannen var mest opptatt av å få inn pengene, tror jeg. Han snakket om å få inn penger sikkert 5 ganger..
Han skulle ha 10.000,- for uka og 8.000,- i depositum, innbetalt nå så det vil si 28 lapper nå rett etter sommerferien. Jadda.

Det er da vel ikke vanlig å kreve inn alle pengene nå når det er såpass mye i depositum?
Jeg sa ingenting om det, sa bare at jeg ringer tilbake og hører om den fortsatt er ledig når det blir aktuellt.
Vi har heller ikke betalt inn depositum før, som ikke har blitt fratrukket på leien, så mulig vi har vært heldig med de stedene vi har leid..

De 3 gangene vi har leid leilighet i Spania via privatannonse så har jeg kun betalt inn maks 2.000,- i dep ved bestilling og betalt resten 2 måneder før vi drar...
Filler`n og. Det var en kjempekoselig hytte.
Må titte litt på Novasol og andre lokale utleiere. Det er jo leeeeenge til men blir litt ivrig på å finne et fint sted nå som det er utvalg.

Til deg som sendte meg en PM om utleie av campingvogn, vi vil nok leie en hytte eller leilighet. Men takk for tipset.

Gammel 09-08-12, 12:39   #8
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hva med husbytte? Rykk inn annonse i lokalavisa (eller her på FP)? En uke i kristiansand byttes mot en uke hos dere?

Vi tenkte å gjøre noe lignende til neste år.

Gammel 09-08-12, 19:33   #9
millact

Standard

Moysand Camping har hytter ser jeg, de ser fine ut.

Gammel 09-08-12, 19:48   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moysand er veldig fint. Var der på telttur i sommer over en uke. Usikker på hvordan de hyttene lå til, men det var i alle fall kjekt sted å bo. Vi var i Dyreparken et par dager og brukte vel maks 20 minutter på å kjøre dit.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 19:51   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder en knapp på Mandal.
Leide hus der en uke nå i sommer. Midt i sentrum, nært strendene, brygga, buen med fantastisk lekeplass, og lekeplass og stor park i sentrum.
Vi var i Dyreparken 1,5 dag. Det er mer enn nok i hovedsesongen.

Kan godt gi deg navnet til hun vi leide av på pm om du vil. Veldig trivelig dame. 2. Året vi leier der nå.

Gammel 09-08-12, 19:53   #12
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg holder en knapp på Mandal.
Leide hus der en uke nå i sommer. Midt i sentrum, nært strendene, brygga, buen med fantastisk lekeplass, og lekeplass og stor park i sentrum.
Vi var i Dyreparken 1,5 dag. Det er mer enn nok i hovedsesongen.

Kan godt gi deg navnet til hun vi leide av på pm om du vil. Veldig trivelig dame. 2. Året vi leier der nå.

Nå ble jeg også nysgjerrig på hvem dere leier hos.

Gammel 09-08-12, 21:50   #13
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvor bor dere da? Hvis dere bor et greit sted burde det jo være mulig å bytte hus med noen. Det er jo absolutt det rimeligste.

Gammel 09-08-12, 22:04   #14
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

....

Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 20:26.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:23   #15
millact

Standard

Ansgar leier ut hybler om det kan være aktuelt. Vet at studentskipnaden også gjorde dette før, vet ikke om de fortsatt gjør.

Gammel 09-08-12, 22:47   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Hmm.. Mandal er jo enda lengre enn til Kr.sand, jo..
Nei, vi holder oss nok på "denne"siden av Kristiansand, tror jeg.
HAr sett på den campingen på Moysand, det er absolutt et alternativ mot å leie en hytte. Gutta har iallefall garantert noen å leke med om vi leier hytte på en campingplass, ja.
Skal følge med fremover når det blir lagt ut flere utleiemuligheter.

Gammel 09-08-12, 22:52   #17
Guava

Guava sin avatar

Standard

Mandal er 45 min fra Kr.sand og 55 min. fra Dyreparken og har de fineste strendene. Det går man glipp av om man er i Aust-Agder som riktignok også har fine strender, men å finne utvalget som Mandal kan tilby i gangavstand fra alt får man ikke.

Gammel 10-08-12, 00:09   #18
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Mandal er rett og slett fantastisk, og verd den ekstra kjøreturen. Strendene, skogen, byen og alt!!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 07:49   #19
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg hadde valgt noe nærmere dersom jeg skulle tre dager i Dyreparken. Mandal blir for langt å kjøre frem og tilbake mange dager på rad. Ungene mine hadde ihvertfall ikke synes det var ok. De kan ikke fordra å kkøre bil mer enn nødvendig.
Nen mandal er absolutt en koselig sommerby dersom det er fint vær.
Men kan kanskje bli litt traurig dersom ikke været er der?

Gammel 10-08-12, 08:49   #20
Guava

Guava sin avatar

Standard

Sørlandsferie er ganske avhengig av fint vær for å bli maksimal. I dårlig vær finnes det likevel noen fine ting rundt sydspissen også:
Mandal svømmehall: billig svømmehall med veldig bra tilbud
Sørlandsbadet i Lyngdal
Lindesnes fyr fascinerende i dårlig vær
Biblioteket i Mandal- nytt og veldig flott
Støa leketøysfabrikk i Øyslebø hvor ungene kan lage sine egne leker.

For halvdårlig vær finnes det mye å finne på.
Bunkerssafari på Landehobde
Barnas Dyrepark i Spangereid
Buen lekeplass
Reise til Lista som er ganske fint selv om været ikke er perfekt.

Det finnes også flere tilbud i dårlig vær.

Vi kjører mye rundt når vi er på Sørlandet om sommeren. Er det dårlig velges sjeldent Kristiansand som alternativ siden innendørsaktivitene der er sprengfulle.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.