Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Torrevieja for dummies

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 19:15   #21
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Torrevieja for dummies

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det bygges vist ny flyplass i Murcia men ingen av de norske selskapene vil foreløpig bruke den har jeg hørt.

Norwegian flyr til Murcia. Vi kom dit i går.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:20   #22
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MsM, her.

Norwegian flyr til Murcia. Vi kom dit i går.

Men da til den san javier eller hvordan det nå skrives?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:23   #23
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet om flere gode restauranter, men ikke hva de heter!
Mine foreldre har leilighet på Playa Flamenca. Det er mye god kinesisk rundtom i alle fall. Flere fine strender.

Det tar vel ikke en time fra Alicante om man kjører motorveien tror jeg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 19:25   #24
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Men da til den san javier eller hvordan det nå skrives?

Ja. Corovera er vel ikke tatt i bruk enda?

Gammel 02-08-12, 19:26   #25
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Corovera er vel ikke tatt i bruk enda?

Nei, men det skal den vel fra neste år? Jeg har egentlig ikke helt kontroll kjenner jeg, men hadde vært kjekt å hatt det.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 15:20   #26
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Standard

Nei, men det skal den vel fra neste år? Jeg har egentlig ikke helt kontroll kjenner jeg, men hadde vært kjekt å hatt det.

Jeg er usikker. Det ryktes at utbyggingen er stoppet, men det går så mye rykter her...

Gammel 03-08-12, 17:07   #27
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Standard

Jeg er usikker. Det ryktes at utbyggingen er stoppet, men det går så mye rykter her...

Gammel 03-08-12, 18:29   #28
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det siste jeg har hørt fra min venninne som har hus i Mazzaron, er at det ble først ikke godkjent i Madrid at Corovera skulle være hovedflyplass og at San Javier skulle tilbakestilles til militærflyplass. Det er visst i disse dager godkjent, men Corovera vil UANSETT ikke kunne ta imot komersiell luftfart før våren 2013, pga innkjøring av flyplassen.
Det kreves et halvt år med cargotransport for å 'kjøre inn' en flyplass visstnok.

Gammel 03-08-12, 18:31   #29
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Flyplassen er visst klar nå, for da de var nede i juni kjørte de forbi den. Flytårn og alt var på plass.
Alle skilt ang flyplassen var derimot dekket til, og vil ikke bli avdekket før de åpner flyplassen skikkelig.

Gammel 03-08-12, 22:06   #30
Joy Stark
Superduperaktiv

Joy Stark sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Foreløpig er det San Javier man flyr til i Murcia. Om Corvera åpner er nå en annen sak, det er ikke sikkert det er penger til det.
El Altet ved Alicante er en flott flyplass men det tar vinter og vår med bagasje utlevering. Beregn god tid.

Torrevieja er flott! Leiebil er et must. Det er endel skandinavere her, men dere trenger da ikke menge dere med dem hvis dere ikke vil det. Det er fult mulig å få litt spansk kultur her. Det er ca 50% utlendinger i Torrevieja, det er nok mer om sommeren når det er mange turister. Innover i landet er det mulig å finne mer hel spanske områder.

I Torrevieja er det en flott strandpromenade. Koselige gågater med cafeer og butikker. Flere museer hvis dere vil være inne en dag.
Det er mulig å besøke diverse parker: Rio Safari, Terra Natura i Benidorm eller utenfor Murcia. Terra Mitiga ved Benidorm. Det er også en Aqualandia badepark i Torrevieja.
Byene Orihuela, Murcia, Benidorm og Alicante er verdt en titt. Flere av disse byene har gamle bydeler med smale gater og trange smau som er koselige å gå i.

Saltsjøene ved Torrevieja har spa og man kan ta gjørmebad på noen steder har jeg hørt. Det er også mulig å kjøre til Lo Pagan og bade i Mar Menor, der er det også mulig for gørmebad - skal være bra for eksem hud.
Shopping: Habaneras i Torrevieja, La Zenia Bouleward som åpner til høsten sør for Torrevieja, L'aljub i Elche, Dos Mares ved San Javier. Markedet i Torrevieja er stort hver fredag fra 9-14. Mye ubrukelig men mulighet for å gjøre noen kupp innimellom.

Det er mulig å ta en langhelg å kjøre til Madrid, Barcelona, Malaga eller Gibraltar når dere har leiebil. Alle disse ligger rundt 5-7 timers kjøring fra Torrevieja.

Ta turen innom en turistinformasjon når dere kommer, de har ofte rabattkuponger til parkene og gode forlag til turer og restauranter som er bra, samt kart som kan være greit å ha.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.